به گزارش رویداد جدیدبه نقل از روابط عمومی بانک دی، دکتر کریمی در این نشست که با حضور رحیم طاهری عضو هیئت مدیره، مجتبی حیدری معاون سرمایه انسانی، ابوالفضل رضایی، معاون اعتبارات و عبدالرضا سیف، مشاور مدیرعامل در امور بازرسی برگزار شد، پیاده سازی اصول اعتبار سنجی مشتریان و رعایت بهداشت اعتباری را در کاهش پروندههای حقوقی و وصل مطالبات تاثیرگذار دانست.وی همچنین به لزوم رعایت «انضباط مالی» در بانک دی اشاره کرد و با بیان این که حوزه اعتبارات ارتباط تنگاتنگی با دستورالعمل های مالی ابلاغی در بخش های مختلف دارد، افزود: رعایت دقیق ضوابط هنگام صدور ضمانتنامه ها، گشایش اعتبارات اسنادی و تخصیص منابع ارزی علاوه بر محافظت از ارکان بانک، چارچوب مالی سالم و شفاف موجود را نیز حفظ می کند و اجازه نمی دهد در بخش های مختلف صورت های مالی اختلال ایجاد شود.کریمی به لزوم ارزیابی شخصیت و جایگاه اعتباری متقاضیان تسهیلات کلان و نیز ظرفیت آنها در بازگرداندن منابع دریافتی از بانک اشاره کرد و گفت: وثیقه باید متناسب با تسهیلات پرداختی دریافت شود، بنابراین نوع وثیقه دریافتی نباید چنان غیرواقعی باشد که متقاضی از دریافت تسهیلات صرف نظر کند و نباید چنان سهل باشد که دریافت کننده تسهیلات را به بازنگرداندن منابع ترغیب کند.مدیرعامل بانک دی اجرای سیاست های کلان ابلاغی بانک را برای همه کارکنان الزامی خواند و با تاکید بر این که این سیاست ها انعطاف پذیر است و برای اجرا به ذهن تحلیل گر کارکنان نیاز دارد، گفت: تلاش مضاعف برای رسیدن به اهداف بانک ضروری است و از این رو کارکنان حوزه اعتبارات باید شعب را در پیاده سازی اسناد بالادستی و نیز دستورالعمل های جاری هدایت کنند.وی افزود: انتظار می رودکارکنان شعب، روش های مختلف دریافت تسهیلات و اعتبارات را برای مشتریان تشریح کرده و نیاز آنها را با استفاده از ابزارها و امکانات موجود برطرف کنند، چرا که توسعه عملکرد حوزه اعتبارات به افزایش سود و در نتیجه بهبود صورت های مالی بانک منتهی خواهد شد.مدیرعامل بانک دی بر پشتیبانی از شعب به عنوان خط مقدم بانک برای پیاده سازی دستورالعمل های ابلاغی تاکید کرد و افزود: سیاست های هیئت مدیره باید به درستی در واحدهای صف عملیاتی شود و تمامی واحدهای ستادی مکلف هستند در کوتاه ترین زمان ممکن از شعب پشتیبانی کرده و آن ها در تحقق اهداف یاری رسانند تا به زودی شاهد روزهای درخشان تری برای بانک باشیم.کریمی با بیان این که بانک دی متعلق به خانواده معظم شهدا و ایثارگران است، خاطرنشان کرد: افتخار ما، خدمت به این قشر معزز است و در این راه از همه ظرفیت ها بهره خواهیم برد.رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره بانک دی نیز در این جلسه با قدردانی از عملکرد کارکنان حوزه اعتبارات، این حوزه را «قلب تپنده» بانک توصیف کرد و با تاکید بر این که فعالیت های این واحد باید با کیفیت و متوازن باشد، گفت: بانک باید ضمن برنامه ریزی هدفمند و مناسب برای تخصیص سریع و دقیق منابع در زمینه ارائه مصارف خرد به جامعه هدف و طراحی محصولات متنوع متمرکز باشد.وی به متوازن بودن منابع تخصیصی در قالب تسهیلات و نیز رشد منطقی آن تاکید کرد و با بیان این که هر شعبه باید از حد مجاز مصارف خود آگاه باشد، گفت: در سیاست های اعتباری بانک، شاخص های اعتباری مشخص شده و اگر شعب این موارد را به درستی رعایت کنند، به زودی شاهد بهبود صورت های مالی بانک خواهیم بود.در ادامه این نشست، ابولفضل رضایی، معاون اعتبارات و علی طاهری مدیر امور اعتبارات بانک نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه تحت مدیریت خود، به تشریح برنامه های پیش رو پرداختند.گفتنی است، در پایان این نشست همکاران معاونت اعتبارات به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود برای پیشبرد امور پرداختند.
https://rooydadejadid.ir/?p=26436