×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
تأمین‌اجتماعی؛ سازمانی با ماموریت حمایت از جامعه هدف و حرکت به سوی توسعه پایدار است

نامگذاری بیست‌وپنجم تیرماه به‌عنوان روز تأمین‌اجتماعی، به مثابه حرکتی نمادین و ملی برای ایجاد همگرایی و همدلی بین ارکان مهم کار و تولید و تحکیم روابط آنها و همچنین رفع فقر و نابسامانی اقتصادی از طریق بازتوزیع عادلانه درآمدها و برقراری عدالت اجتماعی، شایسته گرامیداشت و تکریم است.

در ابتدا  این روز را به تمامی ذینفعان به‌ویژه بیمه‌شدگان ارجمند، بازنشستگان و مستمری‌بگیران معزز، کارفرمایان عزیز و مدیران و کارکنان خدوم سازمان تأمین‌اجتماعی تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.
این سازمان با فعالیت درسه قلمرو بیمه‌ای، درمانی واقتصادی همواره تلاش نموده تا با ارائه خدمات متنوع خود نقش اساسی در حمایت از جامعه هدف وحرکت به سوی توسعه پایدار را ایفاء نماید. همانگونه که صاحب‌نظران و خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی مستحضرند، این سازمان به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور  نزدیک به  ۴۵ میلیون نفر بیمه‌شده اصلی و تبعی به عبارتی دیگر تقریباً ۵۳ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد. همچنین با ۵۵۲ شعبه، ۵۷۹ شعبه اقماری و کارگزاری، ۳۸۸ بیمارستان ملکی، هیأت‌مدیره‌ای و مرکز درمانی و حدود ۳۰۰ شرکت وابسته و تابعه خدمات خود را بواسطه ۱۴۰ هزار نفر (در تامین‌اجتماعی و شرکت‌های تابعه) به جامعه هدف  ارائه می‌نماید.
بیمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان ارجمند  به‌عنوان صاحبان اصلی سازمان تامین‌اجتماعی بیش از هر گروه دیگری با فراز و فرود تحولات در این سازمان و خدمات ارائه شده از سوی آن در سال‌های اخیر آشنا هستند و مدیران سازمان متبوع و شرکای تامین‌اجتماعی متفق‌القول هستند که سازمان تامین‌اجتماعی، صندوقی تعهدی و بین‌النسلی است که  اهدافی همچون:

– اصلاح پایدار و مستمر ساختار منابع و مصارف
– افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی سازمان
– دستیابی به تامین‌اجتماعی دیجیتال و زیرساخت‌های مناسب
– هم‌افزایی و همگرایی در شرکت‌های گروه تامین
– بهبود معیشت مستمری‌بگیران از طریق متناسب‌سازی حقوق آنان
– صیانت از بانک رفاه کارگران به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های بین‌النسلی سازمان
– ارتقای سلامت اداری با هدف افزایش شفافیت و پاسخگویی

را همواره مد نظر داشته و دنبال می‌نماید.  
توجه به همین نکات کافی است تا حساسیت واقعی مکانیزم فعالیت در سازمان تامین‌اجتماعی را دریابیم و واقف شویم که خدمتگزاران شما در این سازمان از هیچ کوششی جهت اعتلاء و بهبود خدمات سازمان متبوع دریغ نورزیده‌اند و مجموعه سازمان تامین‌اجتماعی همراه و همگام با نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم، گام‌های موثرتری را در جهت تحقق اهداف و اجرایی نمودن سیاست‌های کلی نظام تامین‌اجتماعی از طریق گسترش کمی و کیفی خدمات خود برداشته و برخواهد داشت و گواه این مدعا گزارش‌های آماری ارائه‌شده درطول چهار دهه اخیر و افزایش رضایتنمدی جامعه هدف در طول این سال‌هاست.
هیات‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی با توکل به ذات باریتعالی و همت و تدبیر مجموعه مدیران و کارکنان شریف سازمان، خدمت به ذی‌نفعان و محرومان را سرلوحه اهداف خود قرار داده و بی‌شک با همدلی، همراهی و همکاری  صاحبان اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی در راه حل مشکلات و تأمین انتظارات به‌حق آنان از هیچ کوشش و تلاشی برای  بهبود زندگی و معیشت آنان فروگذاری نکرده و نخواهد کرد.
این نهاد عمومی غیردولتی در سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و همچنین کسب‌وکارهای با قابلیت رقابت جهانی حضوری مؤثر دارد. لازم به توضیح است که اصول و مبانی بیمه‌گری این سازمان به نحوی تنظیم شده که بین اهداف اصلی آن با اهداف کلان نظام اقتصادی و اجتماعی کشور همسویی کامل وجود دارد، به‌طوری‌که هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاست‌ها خروج از رکود در کنار دولت تلاش نموده و گام‌های مؤثری در زمینه توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه از طریق بازتوزیع درآمدها و همچنین ایجاد روحیه تعاون و همبستگی در بین مردم جامعه برداشته  است. اضافه بر این هیأت‌مدیره سازمان در گام نخست با ارزیابی وضع موجود و همچنین مطالعه افق پیش‌رو، اقدام به تدوین برنامه استراتژیک در حوزه سرمایه‌گذاری نموده و از این‌رو تمامی شرکت‌های زیرمجموعه، برنامه‌ها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود را منطبق با استراتژی کلان سرمایه‌گذاری سازمان تدوین نموده‌اند. علاوه بر این به‌منظور دستیابی به شفافیت هرچه بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه و افزایش کارایی، اثربخشی و ارتقای بهره‌وری، این شرکت‌ها ملزم به ارائه صورت‌های مالی شفاف و به‌موقع و همچنین پیاده‌سازی سیستم بودجه‌ریزی عملیاتی شده‌اند که گام‌های مؤثری در این زمینه‌ها برداشته شده  است. در گام‌های دیگر به‌منظور بهره‌برداری هرچه بیشتر از فرصت‌های پیش‌رو و مقابله با تحریم‌های استکبار جهانی، هیأت‌مدیره سازمان طرح ایجاد زیرساخت‌های لازم را جهت افزایش و هم‌افزایی در میان شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تصویب و ابلاغ نموده  است.
شایان ذکر است تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی علی‌رغم تنوع فعالیت‌ها و گستردگی آن در سه قلمرو بیمه‌ای، درمانی و سرمایه‌گذاری برابر با استانداردهای تعیین‌شده سازمان بین‌المللی کار و سازمان بین‌المللی تأمین‌اجتماعی تنظیم و انجام می‌پذیرد و در مواردی حتی بالاتر از حد استانداردهای تعیین‌شده را دربرمی‌گیرد.
در پایان ضمن مغتنم شمردن فرصت، بار دیگر ۲۵ تیر، روز تأمین‌اجتماعی را به تک‌تک اعضای خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی و ملت شریف ایران تبریک و تهنیت می‌گوئیم و امیدواریم با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی تامین‌اجتماعی و ریاست محترم جمهوری بتوانیم بیش از گذشته خدمات مناسب و شایسته‌تری را به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان محترم ارائه نمائیم و در تعالی و پیشبرد کشور و بالمآل سازمان تأمین‌اجتماعی بکوشیم.


-----
----------------