×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دکتر موسوی: کارگزاران نظام اسلامی باید خادم نماز و خادم مردم باشند

به گزارش رویداد جدید به نقل از  روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در اولین نشست سراسری شوراهای اقامه نماز سازمان تأمین‌اجتماعی، توجه به اقامه نماز را در تمامی واحدهای بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی سراسر کشور مورد تأکید قرار داد و گفت: کارگزاران و مدیران در نظام اسلامی باید خادم نماز و خادم مردم باشند. اقامه نماز به صورت جماعت و در اول وقت شرعی، افتخار تمامی مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین دستگاه‌های خدمت‌رسان کشور است. قطعاً اقامه نماز در دستگاه خدمت‌محوری همچون تأمین‌اجتماعی، آثار و برکات زیادی برای خدمت مناسب‌تر به جامعه خواهد داشت.

دکتر موسوی، ضمن تأکید بر نقش محوری نماز در دین که در روایات اهل بیت (ع) از آن به عنوان “ستون دین” یاد شده، گفت: در آیات متعدد قرآن، بر اهمیت و جایگاه نماز در گفتمان دینی تأکید شده است. اقامه نماز یک توفیق الهی است که در وجه کامل خود باید موجب جاری شدن نماز در تمام لحظات و شئون شخصی و کاری بشود. نماز باعث می‌شود تا پیش و پس از هر اقدام و تصمیمی، متذکر شویم که تقدیر تمام امور، تنها به دست خداست و همه ما در محضر خداوند مسئول و پاسخگو خواهیم بود.

دکتر موسوی گفت: برپایی نماز جماعت در تمامی واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود و تمامی همکاران در این زمینه مسئولیت دارند. ترویج فرهنگ نماز باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد و در کنار اقامه نماز به قرائت قرآن نیز توجه شود.

سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز در این جلسه از اقدامات انجام شده در سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه اقامه نماز تقدیر کرد و گفت: توجه و اهتمام ویژه‌ای که در سازمان تأمین‌اجتماعی برای اقامه نماز وجود دارد، برازنده دولت مردمی آیت‌الله رئیسی است و باید در همه کشور نماز را مقدم بشماریم و نسبت به اقامه نماز توجه ویژه داشته باشیم. گزارش‌های اقدامات انجام شده در سازمان تأمین‌اجتماعی نشان می‌دهد که در این سازمان؛ مدیریت، برنامه‌ریزی و نظارت جدی برای اقامه نماز وجود دارد. کار ما در زمینه اقامه نماز علاوه بر اینکه تکلیفی شرعی است؛ اقدامی فرهنگی و جهادی نیز محسوب می‌شود و وقتی مدیران سازمان در صف اقامه نماز بایستند، همه مجموعه سازمان و ذی‌نفعان آن نیز به این موضوع توجه نشان خواهند داد.

وی افزود: توجه به بهداشت و زیبایی مساجد و نمازخانه‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار ارزشمند است و با این کار جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف و مراجعه‌کنندگان به مراکز را نیز تشویق به حضور در نماز جماعت می‌کنیم تا مساجد علاوه بر کارکرد عبادی، کارکرد اجتماعی و گره‌گشایی از مشکلات مردم را نیز داشته باشند و مردم بتوانند مسائل و مطالبات خود را در مساجد با مدیران مطرح کنند.

دکتر احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در زمینه اقامه نماز در مراکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه کرد و گفت: اولین اولویت ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی، اقامه نماز است و نماز جماعت در تمامی مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی برگزار می‌شود. تنها در برخی مراکز اجرایی کوچک که تعداد کارکنان کمتراز ۱۵ نفر است، نماز جماعت روزانه برگزار نمی‌شود که در این مورد نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم تا به نحوی اقامه نماز جماعت در مراکز کوچک نیز مورد توجه قرار گیرد.

اسفندیاری افزود: تمامی مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی استان‌های سراسر کشور اعضای ستاد اقامه نماز هستند و تأکید شده است که جلسات کاری باید طوری برنامه‌ریزی شود که با وقت نماز جماعت تداخل پیدا نکند و اقامه نماز جماعت مورد تأکید قرار دارد. همچنین جشن تکلیف فرزندان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی دو بار در سال در سراسر کشور برگزار می‌شود و از این فرصت برای ترویج فرهنگ نماز در بین فرزندان کارکنان استفاده می‌شود.

در پایان این نشست اعضای جدید شورای اقامه نماز سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی شدند.


-----
----------------