×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عبور از مرز نیم میلیون تن تولید کلاف گرم در دو ماه پی‌درپی

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، پولادمردان ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه در دومین ماه از سال جدید موفق شدند با تولید ۵۰۶ هزار و ۳۹۵ تن کلاف گرم رکورد تازه‌ای را به ثبت برسانند و رکورد قبلی تولید ماهیانه کلاف گرم به میزان ۵۰۴ هزار و ۳۲۳ تن که در فروردین ۱۴۰۱ رقم خورده بود را ارتقا دهند.

علی حاجیان نژاد، مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه ضمن ابراز خرسندی از تحقق این رکورد ارزشمند اظهار کرد: جهادگران عرصه تولید در ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه، در راستای اهداف کلیدی شرکت فولاد مبارکه و کشور و همگام با سایر نواحی، پس از توفیق ثبت رکوردهای روزانه و ماهیانه در فروردین‌ماه سال جاری، موفق شدند با تولید ۵۰۶ هزار و ۳۹۵ تن کلاف گرم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، برای دومین بار پیاپی در سال جاری، رکورد تولید ماهیانه جدیدی به ثبت رسانده و برگ زرین دیگری به مجموعه افتخارات گروه فولاد مبارکه بیفزایند.

عبور از مرز نیم میلیون تن تولید کلاف گرم در دو ماه پی‌درپی

وی افزود: با شروع سال جدید روحیه و انگیزه‌ای در مجموعه کارکنان نورد گرم ایجاد شده که طی یک کار گروهی بسیار باارزش و کم‌سابقه توانستند در دو ماه پی‌درپی از مرز نیم میلیون تن تولید کلاف گرم در ماه عبور کرده و رکوردی غرورآفرین از خود به‌جای بگذارند.

مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: واحد نورد گرم فولاد مبارکه با دارا بودن سرمایه انسانی متعهد و باانگیزه در سال‌های گذشته همواره پرچم‌دار تولید بوده و همواره با تمام ظرفیت در راستای اهداف کلیدی فولاد و کشور گام‌های بلندی را در عرصه تولید برداشته است.

وی اذعان داشت: ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه طی سال‌های گذشته به دنبال اعمال تحریم‌های ظالمانه و تغییر اوضاع بازار ورق‌های فولادی کشور، با انعطاف‌پذیری خود توانست نیاز بازار داخل را پاسخگو باشد و با تولید میکس ابعادی سخت‌تر مطابق نیاز واحد فروش نه‌تنها تولید خود را کاهش نداد، بلکه کیفیت تولید را نیز سرلوحه کار خود قرار داده و در این زمینه هم پیشرو می‌شود.

تولید بیش از ۷۰ درصد کلاف گرم موردنیاز کشور در خط تولید ناحیه نورد گرم

حاجیان‌نژاد با بیان این‌که بیش از ۷۰ درصد کلاف گرم موردنیاز کشور در خط تولید ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه، تولید می‌شود، تصریح کرد: این خط با مدیریت فرایندهای تولید و تعمیرات و اقدامات کارشناسی مؤثر، چندین سال است که با حداکثر توان خود در راستای اهداف استراتژیک کشور تولید داشته و از ظرفیت‌های تولید اسمی خود عبور کرده است.

وی تأکید کرد: خط تولید نورد گرم به‌دلیل دارا بودن ویژگی تنوع بالای تولید ابعادی(ضخامت و عرض) و امکان تولید گریدهای مختلف، از خطوط منحصربه‌فرد نورد گرم در کشور و منطقه است؛ مهم‌ترین مصارف محصولات نورد گرم در ساخت لوله‌های انتقال سیالات(آب، نفت و گاز)، پروفیل و لوله‌های ساختمانی و صنایع است.

مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: کاربرد ورق گرم در خودروسازی، تولید لوازم‌خانگی و صنعتی، تولید مخازن تحت‌فشار، تولید اسکلت فلزی و سوله‌سازی، کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی، صنایع فلزی سبک و سنگین، تولیدکنندگان ورق‌های گالوانیزه و رنگی است.

وی متذکر شد: میزان تولید این خط نورد گرم مشابه سایر خطوط، کاملا به ترکیب ابعادی و گریدی برنامه‌ریزی تولید وابسته بوده و در سال‌های اخیر به دلیل گرایش سفارش‌های ورق‌های گرم فولادی به سمت تولید ابعاد و گریدهای بحرانی(ضخامت‌ها و عرض‌های پایین یا ضخامت‌های بالا با کیفیت سخت) دست‌یابی به رکوردهای تولید در خط نورد گرم فولاد مبارکه، بسیار سخت و حتی غیرممکن شده بود.

حاجیان‌نژاد یادآور شد: همچنین در این رابطه مشکلاتی نظیر تعویق اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی خط نورد گرم به‌دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه، محدودیت‌های انرژی و بیماری همه‌گیر کرونا مزید علت شده بود.

انگیزه نیروی انسانی مهم‌ترین عامل ثبت رکوردها در ناحیه نورد گرم

وی با اشاره به مهم‌ترین عواملی که در کسب این موفقیت‌ها مؤثر بوده است، تأکید کرد: انگیزه نیروی انسانی در درجه اول، برنامه‌ریزی مناسب و دقیق تولید، انجام عملیات تعمیراتی با دقت حداکثری در حداقل زمان ممکن، افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات، پشتیبانی حداکثری واحدهای پشتیبانی تولید، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بهینه تعمیرات در توقف‌های هفتگی ازجمله عوامل دست‌یابی به این رکورد ارزشمند بوده است.

مدیر ناحیه نورد گرم شرکت فولاد مبارکه گفت: این موفقیت غرورآفرین که نتیجه همدلی و تلاش جمعی همکاران در ناحیه نورد گرم اعم از امانی و پیمانکار است، در حالی محقق گردید که شاخص‌های مهم دیگر، ازجمله ایمنی و کیفیت محصولات ناحیه نورد گرم نیز در بهترین وضعیت خود قرار دارند؛ کسب مقام نخست عملکرد ایمنی ناحیه نورد گرم در فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ و اهتمام ناحیه در تولید کلاف‌های کیفی موردنیاز واحدهای استراتژیک کشور، مصداق‌هایی از این امر هستند.

وی اضافه کرد: این دستاورد مهم را به کلیه همکاران، ذینفعان و شرکای کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه تبریک عرض کرده و از حمایت‌های مدیریت عالی شرکت و سایر مدیریت‌های سازمان و همچنین زحمات بی‌دریغ کلیه همکاران ناحیه نورد گرم و پشتیبانی سایر نواحی و شرکت‌های پیمانکار همکار نورد گرم کمال تشکر و قدردانی را دارم.


-----
----------------