×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۴ تیر , ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک ملی ایران خبر داد: افزایش تامین مالی دانش بنیان ها در سال ۱۴۰۱

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا فرزین در نشست امروز خود با مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه حوزه دانش بنیان در بانک ملی ایران تقویت می شود، افزود: اکوسیستم مناسبی برای توسعه شرکت ها و استارت آپ های دانش بنیان نیاز است که قصد داریم این اکوسیستم را در بانک ملی ایران ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در بانک ملی ایران پتانسیل های خوبی در حوزه بانکداری مجازی وجود دارد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم تامین مالی شرکت های دانش بنیان را در سال جاری توسعه دهیم و برای این منظور باید به دنبال رویه ها و دستورالعمل های متناسب با نظام تامین مالی دانش بنیان ها باشیم.
فرزین با بیان اینکه قطعا ارایه تسهیلات به دانش بنیان ها را با این مسیر افزایش خواهیم داد، تصریح کرد: آمادگی همکاری مشترک برای راه اندازی تامین سرمایه نوآور از سوی بانک ملی ایران با صندوق نوآوری و شکوفایی نیز وجود دارد.
علیرضا صادقی معاون بانکداری جامع بانک نیز با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران برای سال ۱۴۰۱برنامه ویژه ای را در حوزه دانش بنیان ها تعبیه کرده است، گفت: چالش های این بخش را بررسی و بسترهای خوبی در حوزه شرکت های دانش بنیان فعال بخش دارو، نفت و گاز، پتروشیمی و… در قالب کانال های فروش از طریق شعب تعبیه کرده ایم.
همچنین علی وحدت مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه توسعه همکاری های اکوسیستمی، بهبود بهره وری منابع، فرهنگ سازی دانش بنیانی، چابک سازی و… از جمله اهداف تعاملات بانکی این صندوق است، گفت: اکنون بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان فعال داریم که  ۱۲ سرویس مشترک با بانک ها را به آنها ارایه می کنیم. همچنین در بازار سرمایه نیز ابزارهای مختلفی از جمله صندوق های جسورانه، اوراق مشارکت و… را پیش می بریم.
وی با تاکید بر اینکه در کانون جهش دانش بنیان ظرفیت های جدیدی ایجاد و برخی محدودیت های اعمال شده برای بانک ها در قانون جهش تولید دانش بنیان رفع شده است، بیان کرد: در این زمینه چهار بستر برای همکاری مشترک بانک ها در صندوق تعبیه شده است که امیدواریم با سیاست گذاری های سال جدید در بانک ملی ایران، شاهد ارتقای شاخص های عملکردی و بازاریابی فعالانه در این بخش باشیم.


-----
----------------