×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳
ششمین نشست شورای اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد به میزبانی بانک صادرات ایران برگزار شد

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مهدی محمدی، مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از میزبانی بانک صادرات ایران، حضور مسئولان روابط‌عمومی زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد را موجب هم‌افزایی و افزایش دامنه ارتباطی برای بررسی مسائل و نظرات کارشناسی دانست و گفت: پیشبرد اهداف و برنامه‌های آتی و همچنین پوشش خبری و انعکاس عملکرد و خدمات دولت مردمی با استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارهای موجود به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی با قدردانی از مدیران و  مجموعه بانک صادرات ایران به دلیل  میزبانی این نشست افزود:  نگاه پیشرو و خلاقانه و توسعه‌گرا در مجموعه بانک صادرات ایران باید به مجموعه‌های استانی و منطقه‌ای و مجموعه مویرگی این بانک در سراسر کشور تسری پیدا کند.

اطلاع‌رسانی مؤثر موجب جلب اعتماد مردم می‌شود
نائب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این نشست تاکید کرد: خدمات وزرات امور اقتصادی و دارایی با توجه به گستردگی سازمان‌های زیرمجموعه و جایگاه ویژه آن در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی خرد و ‌کلان کشور، از اهمیت زیادی برخوردار است. خدمات این وزارتخانه به تنهایی به اندازه یک دولت بوده و شایسته است تا اخبار این خدمات با اطلاع‌رسانی هنرمندانه به مردم منتقل شود.
محمدرضا حسین‌زاده با بیان این مطلب افزود: حجم خدمات وزارت اقتصاد به مردم خیلی وسیع است. فعالیت و همکاری تنگاتنگ بانک‌ها، گمرک، مناطق آزاد و سایر زیرمجموعه‌ها، مجموعه‌ وسیعی را تشکیل داده‌اند که به مردم خدمت می‌کنند. از این رو ضرورت دارد که اطلاع‌رسانی مناسبی برای انعکاس این خدمات انجام شود.
وی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی موثر این خدمات تلفیقی از علم و هنر است و موفقیت در انجام آن، ظرافت خاص خود را دارد. نکته مهم در این میان، جلب اعتماد مردم است. به عبارتی ممکن است خدمات خوبی به مردم ارائه شود اما اگر اطلاع‌رسانی و خبررسانی‌ها منجر به جلب رضایت مردم نشود، این امر پیامدهایی را در بر خواهد داشت.
حسین‌زاده افزود: در این صورت، زحمات دستگاه‌ها دیده نمی‌شود و اعتماد قابل انتظار حاصل نخواهد شد. از این رو، ظرافت کار و تخصص روابط‌عمومی‌ها برای همکاری مطلوب بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای جلب اعتماد مردم نقش اساسی دارد.
وی نقش شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌‌های دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد را برای انعکاس اثرگذار اقدامات و دستاوردها، با اهمیت ارزیابی کرد و افزود: هماهنگی و هم‌افزایی در اطلاع‌رسانی موجب بالا رفتن راندمان اطلاع‌رسانی و افزایش رضایتمندی از خدمات این وزارتخانه خواهد شد.
نقش روابط‌عمومی‌ها در تبیین برنامه‌های اقتصادی دولت
منصور شیخ‌الاسلامی، مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران نیز در این نشست با بیان اینکه هم‌افزایی و انگیزه جدی برای دستیابی به اهداف و دغدغه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد، گفت: ضرورت دارد که روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به صورت هماهنگ نسبت به مساله‌شناسی و  مخاطب‌شناسی اقدام کنند و در راستای یک هدف و رسالت گام بردارند.
وی با اشاره به نقش روابط‌عمومی‌ها در تبیین برنامه‌های اقتصادی دولت افزود: مسئولیت روابط‌عمومی‌ها در شرایطی که جامعه به اطلاعات و آگاهی‌های حوزه اقتصادی نیازمند است، بسیار با اهمیت است. اطلاعات و آگاهی‌های اقتصادی برای مردم به دلیل برنامه‌ریزی برای افزایش درآمدها و توسعه اقتصادی و اجتماعی ضروری است.
شیخ‌الاسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین حوزه‌ای که دشمن روی آن برنامه‌ریزی کرده، حوزه پولی و مالی است. امروزه تحریم هم باعث شده اکثر برنامه‌ریزی‌های پولی و مالی تحث شعاع قرار گیرد. همچنین به دلیل اینکه همه حوزه‌های زندگی و اجتماعی مردم به مسائل اقتصادی بستگی دارد، لذا وظیفه روابط‌عمومی‌‌ها خیلی سنگین‌تر از بخش‌های دیگر سازمان‌ها است.
وی افزود: بنابراین روابط‌عمومی‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد باید در آگاهی‌بخشی، تبیین و جریان‌سازی مسائل کمک کنند.
مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران افزود: تعامل رسانه‌ای، یکی از مهمترین موارد است و باید در حوزه‌های پولی و مالی هم‌افزایی بیشتری صورت گیرد. تولید محتوا و انتشار به موقع، به تداوم پایداری و تاب‌آوری دستگاه‌ها و نظام پولی و مالی کمک موثری خواهد کرد‌.
وزارت امور اقتصادی و دارایی در شرایط فعلی نوک پیکان هدف‌گیری دشمن است و باید با یک برنامه‌ریزی منسجم، اهداف ترسیم‌شده برای حمایت از برنامه‌های کلان رونق اقتصادی را پیگیری کنیم.

-----
----------------