به گزارش رویداد جدید به نقل از روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی، میرهاشم موسوی در این جلسه با اشاره به تکلیف اصل ۲۹ قانون اساسی در زمینه توسعه پوشش بیمه به همه آحاد جامعه گفت: بیمه حقی همگانی است و ما متکفل آن هستیم و در قبال آن وظیفه داریم. اولویت تعهدات بینالنسلی که در سیاستهای ابلاغی هم جزو تکالیف اصلی ماست، از اولویت تعهدات بهروز کمتر نیست، بلکه بیشتر هم هست.
وی تأکید کرد: منابع پایدار را باید در خود نظام بیمهای جستجو کنیم و توسعه پوشش بیمهای، مهمترین راهبرد و مؤلفهای است که ما را به سمت پایداری منابع میبرد. اگر با توسعه پوشش بیمهای و شناسایی و بیمه اقشار جدید، نسبت پشتیبانی را به ثبات برسانیم و حتی افزایش دهیم، به سمت پایداری منابع خواهیم رفت.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی با بیان اینکه در حوزه کسبوکارهای رسمی بالغ بر ۵ میلیون نفر بیمهنشده در کشور داریم، گفت: نزدیک به سه تا چهار میلیون نفر از افراد بیمهنشده در قالب سکوها یا پلتفرمهای مجازی مانند تاکسیهای اینترنتی، فروشگاههای مجازی و انواع خدمات اینرنتی شاغل هستند که برای بیمه شدن این گروه، نباید با توقف در تعریف روابط کار بین کارگر و کارفرما، کار را متوقف کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی افزود: بیمه کردن افرادی که در حوزه کسبوکارهای فضای مجازی و پلتفرمها فعال هستند را وظیفه خودمان میدانیم و به سراغ آنها خواهیم رفت. اجازه نمیدهیم افرادی که در این حوزهها فعال هستند از مواهب بیمهای محروم باشند. شاغلان بیمهنشده شاغل در سکوهای فضای مجازی باید به حق خودشان که حق بیمه شدن است توجه داشته باشند و زیر پوشش بیمه تأمیناجتماعی بیایند و از مواهب آن استفاده کنند.
موسوی افزود: به صراحت اعلام میکنیم که ما بر اساس قانون به سراغ این افراد خواهیم رفت و نمیگذاریم حق کسی ضایع شود. کسانی که در این حوزه کار میکنند و زحمت میکشند، باید خودشان و خانوادهشان در برابر شرایط سخت، بیماری، بیکاری، ازکارافتادگی و بازنشستگی بتوانند از مواهب بیمهای استفاده کنند.
وی افزود: ما تکلیف و وظیفه داریم که بر اساس قانون به این حوزه ورود کنیم. پس کار در این حوزه را به جد پیگیری میکنیم و به سراغ سایر بخشها و مشاغل هم خواهیم رفت.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی ادامه داد: باید به سمت خوداظهاری برویم و از نظر فنی و تکنیکی باید بستری فراهم کنیم تا خود افراد بتوانند بیمه نشدن خود را حتی با یک پیامک و بدون نیاز به مراجعه حضوری اظهار و اعلام کنند. باید از ظرفیتهای فضای مجازی و ارتباط الکترونیک و نظارت مردمی برای توسعه پوشش بیمه استفاده کنیم.