راهاندازی این سامانه بهعنوان درگاه ورود مشتریان به اکوسیستم پارسیان با تأکید مدیرعامل بانک و توسط شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین به نمایندگی از گروه دادهپردازی پارسیان بهعنوان بازوی فناوری این بانک از اردیبهشتماه سال ۱۴۰۱ کلید خورد و پس از صرف حدود دو سال، هماکنون به بهرهبرداری رسیده است.
از مهمترین اهداف راهاندازی این سامانه میتوان به؛ ایجاد و استفاده از پایگاه داده مشترک از اطلاعات هویتی مشتریان اکوسیستم بانک پارسیان، کاهش هزینه جذب و نگهداشت مشتری در اکوسیستم بهواسطه احراز هویت جامع، ایجاد حاکمیت داده، افزایش کیفیت اطلاعات در مجموعه و کاهش هزینه سرویسها، ایجاد چشمانداز یکپارچه از مشتریان اکوسیستم و وضعیت مالی آنها، ایجاد امکان نوآوری و خط کسبوکاری جدید بر اساس DaaS و همچنین ایجاد امکان همافزایی بین شرکتها بر اساس اطلاعات مشترک اشاره کرد.
این پروژه علاوه بر فراهمسازی امکان تحلیل اطلاعات هویتی مشتریان و ایجاد گزارشها و داشبوردهای مدیریتی متنوع، امکان اخذ گزارش سفر مشتری در اکوسیستم بانک پارسیان و امکان ارائه پیشنهادهای جامع و سرویسهای مختلف که درنهایت منجر به ایجاد باشگاه مشتریان مشترک اکوسیستم بانک پارسیان میشود، منجر به دستاوردهای زیر خواهد شد:
• کاهش هزینه بازاریابی هر یک از شرکتها بهواسطه قابلیت استفاده از اطلاعات مشتریان دیگر شرکتهای اکوسیستم بانک پارسیان ضمن رعایت حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات مشتریان
• ایجاد یک رویکرد داده محور بهعنوان ابزار تصمیمگیری در اختیار مدیران ارشد
• خلق یک دارایی جدید برای بانک پارسیان در قالب کلان داده و امکان فروش اطلاعات به نهادهای قانونگذار دولتی و یا بخش خصوصی
گفتنی است؛ علاوه بر بانک پارسیان، شرکتهای تجارت الکترونیک پارسیان، تابان آتی پرداز، تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، کارگزاری پارسیان، صرافی پارسیان، لیزینگ پارسیان و بیمه پارسیان در پروژه حضور دارند.
https://rooydadejadid.ir/?p=92888