×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۸ مرداد , ۱۴۰۳
برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون تن کاتد مس/کوچکترین تردیدی در تحقق طرح «کیمیا» وجود ندارد

بهروز رحمتی در گفت‌وگو با مس پرس، با اشاره به برنامه‌ریزی انجام گرفته برای تحقق طرح تولید یک میلیون تن کاتد مس اظهار کرد: عمده ملزومات لازم شامل مجموع ذخایر زمین شناسی کشف شده ۲۰ میلیارد تنی معدنی، پیش بینی آینده مثبت اقتصادی بازار مس و دارا بودن بالاترین حاشیه سود در بین فلزات اساسی در حال حاضر مهیاست.

وی افزود: برخلاف برخی شرکت‌های بزرگ تولید فلزات آهنی و غیرآهنی کشور یا حتی شرکت‌های بزرگ معدنی دنیا، مالکیت معادن در حال بهره‌برداری شرکت ملی صنایع مس ایران متعلق به خود شرکت است لذا دغدغه تامین مواد اولیه وجود ندارد.

معاون توسعه صنعتی و کنترل تولید شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: حجم زیادی از ذخایر جدید شرکت ملی مس در حوالی معادن فعلی و فعال شرکت کشف شده است که عمده زیرساخت‌های لازم برای توسعه معدنی را داراست؛ برای مثال معدن مس سریدون با ذخیره بیش از ۳ میلیارد تنی در جوار معدن مس سرچشمه و افزایش ذخیره معدن مس سونگون از ۴۰۰ میلیون تن در سال ۱۳۹۷ به ۵ میلیارد تن در نتیجه مطالعات و فعالیت‌های اکتشافی در خود معدن سونگون اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این موضوع از این نظر حائز اهمیت است که توسعه و برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید در سایت معادن فعلی همراه با کاهش قابل توجه هزینه‌های مربوط به زیرساخت‌های لازم مثل جاده و انرژی همراه است.

رحمتی خاطرنشان کرد: قطعاً راه اندازی معدن در یک سایت جدید برای اولین بار هزینه‌های زیرساختی و نیروی انسانی زیادتری به همراه دارد نسبت به نقطه‌ای که بیش از ۵۰ سال تجربه، دانش و امکانات را در خود جای داده است.

وی گفت: این میزان ذخیره معدنی که عیار مناسب و اقتصادی هم دارند امکان توسعه پایدار و پتانسیل افزایش بیش از ۳ برابری ظرفیت تولید مس محتوی معدنی شرکت را به راحتی فراهم می‌کند.

معاون توسعه صنعتی و کنترل تولید شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: شرکت ملی مس در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گام بر می‌دارد و در این زمینه باید قدردان مجاهدت‌ همه همکاران زحمتکش به ویژه در حوزه تولید باشیم.

رحمتی بیان کرد: با وجود چالش‌های موجود به ویژه در حوزه تامین برق موفق شدیم سطح تولید محصولات مختلف شرکت ملی صنایع مس ایران را در مقایسه با سال گذشته ارتقا بخشیم که دستاورد ارزشمندی محسوب می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


-----
----------------