×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید، سجاد عباسی‌فشمی، دبیر برگزاری نخستین المپیک فناوری امروز در آیین اختتامیه این المپیک که امروز دوشنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار شد، گفت: در کشورهای منطقه رویدادهای مختلف استارتاپی برگزار می‌شود و ویزای استارتاپی به استارتاپ‌های مختلف داده می‌شود و به عبارتی، جنگ جذب استعدادها در منطقه شکل گرفته است. بنابراین به فکر افتادیم که پلتفرمی برای جمع شدن استعدادهای منطقه در ایران بسازیم تا مرجعیت ما را در منطقه تثبیت کند و نتیجه این تلاش، برگزاری المپیک فناوری بود‌.
وی هدف از برگزاری نخستین المپیک فناوری در ایران را اینگونه برشمرد: ۱. کشف استعدادها، ۲‌. به کارگیری استعدادهای کشف‌شده ۳. رشد ایران در آن حوزه فنی.
دبیر برگزاری المپیک فناوری افزود: نخستین المپیک فناوری در ایران در ۶ رشته هوش مصنوعی، روباتیک، روبات‌های جنگجو، برنامه‌نویسی، پهپادها و حوزه امنیت سایبری برگزار شد.
عباسی‌فشمی با اشاره به اینکه تعداد کل ثبت‌نام‌های اولیه ۶۳۲۰ نفر بود، ادامه داد: ثبت‌نام‌های قطعی برای المپیک ۱۶۱۴ نفر شد که در لیگ‌های مختلف در هفته گذشته رقابت کردند.
وی با بیان اینکه نکته اصلی این است که این استعدادها به کار گرفته شوند و ایستگاه کار به همین دلیل راه اندازی شد، گفت: پروفایلی برای شرکت‌کنندگان المپیک فناوری تشکیل شد تا توسط کارفرمایان به کار گرفته شوند.
دبیر برگزاری نخستین المپیک فناوری خاطرنشان کرد: نکته جالب در میان این رقابت‌ها رقابت هکرهای کلاه سفید بود. این هکرها در اولین المپیک فناوری به رقابت پرداختند و ۲۳۰ حفره امنیتی را از سامانه‌های ۷ سازمان کشف کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

-----
----------------