×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۵ شهریور , ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، افسانه اروجی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری لقمان با اشاره به تاریخچه تاسیس این شرکت گفت: شرکت گروه سرمایه‌گذاری لقمان در ابتدا با نام شرکت سرمایه‌گذاری لقمان در تاریخ سوم بهمن ماه ۱۳۸۳ با شخصیت حقوقی سهامی عام نزد اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران با سرمایه‌ای به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به ثبت رسیده و در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۸ به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده و مرکز فعالیت آن در تهران واقع است.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری لقمان با تکیه بر اعتبار خود و همراهی متخصصین و کارشناسان شایسته و توانمند که همواره جزو ارزش‌های بنیادین آن هستند، چشم‌انداز خود را در جهت رسیدن به جایگاه یکی از پنج ارائه‌دهنده خدمات مالی برتر کشور از لحاظ حضور اثرگذار در بازار مالی با اتکا به توانمندی‌های مدیریتی و سرمایه انسانی خود در تعامل سازنده با ارکان اقتصاد ملی در بازار‌ سرمایه قرار داده است. همچنین تحقق عملیاتی این امر و تثبیت آن برای ادوار متمادی به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در صنعت سرمایه‌گذاری ایران در سطح ملی را سرلوحه تلاش‌های شرکت می¬داند.

اروجی ادامه داد: عمده موضوع فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری لقمان در سال‌های ابتدایی در حوزه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایران متمرکز بود که در راستای نیل به چشم‌انداز‌های مطرح شده، حرکت به سمت تکمیل زنجیره ارزش ارائه خدمات مالی در برنامه¬‌های این شرکت قرار گرفته است. در این راستا، شرکت سرمایه‌گذاری لقمان به منظور اجرایی کردن اهداف خود، ابتدا در سال ۱۴۰۰ سرمایه خود را از ۲۰۰ میلیارد ریال به ۹۰۵٫۱ میلیارد ریال افزایش داد و در ادامه طی سال ۱۴۰۱، شرکت موفق به خرید ۵۱ درصد از سهام کارگزاری توسعه سهند گردید و سپس با پذیرش رکن مدیر صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی گروه گردشگری ایرانیان، امر خطیر مدیریت سهام مجموعه گروه مالی گردشگری به شرکت منتقل شد. همچنین به منظور تمرکز فعالیت‌ها و ایجاد گروه مالی واحد، نسبت به خریداری ساختمان اداری اقدام کرد و در ادامه در راستای تکمیل زنجیره ارزش خدمات مالی، شرکت در سال ۱۴۰۲ موفق به خرید ۶۷ درصد از سهام شرکت سبدگردان آمیتیس شد که طی برنامه‌های توسعه‌ای، از طریق افزایش سرمایه تا ۱۰۰۰ میلیارد ریال در این شرکت میزان سهامداری خود را به بیش از ۹۳ درصد رساند.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری لقمان تاکید کرد: در ادامه به منظور گسترش فعالیت‌های شرکت، سرمایه شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی تا مبلغ ۵,۴۳۰,۶۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و پس از افزایش سرمایه درخواست ارتقا نماد معاملاتی شرکت از بازار فرابورس به بازار بالاتر تقدیم فرابورس ایران شد. در این راستا به منظور ارتقا نماد شرکت و همچنین تبدیل شرکت از سرمایه‌گذاری به شرکت مادر (هلدینگ) درخواست این تبدیل توسط هیات مدیره شرکت در زمستان ۱۴۰۲ داده شد. شرکت پس از اخذ تاییدیه‌های لازم در مورخ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ پس از طی تشریفات قانونی و برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و تصویب تغییر اساسنامه، نام شرکت به شرکت گروه سرمایه‌گذاری لقمان تغییر یافت.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری لقمان درباره آینده سرمایه‌گذاری در بخش فعالیت‌های بازار سرمایه نیز تصریح کرد: در ادامه مسیر ترسیم شده برای شرکت بر اساس نقشه راه و استراتژی‌های مصوب، شرکت گروه سرمایه‌گذاری لقمان با طی فرآیندها و تشریفات قانونی در مسیر اقدام برای اخذ مجوزهای مربوط نسبت به تاسیس شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی لقمان از سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه زندگی لقمان از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و در ادامه نیز در نظر دارد با تاسیس و اخذ مجوزهای لازم شرکت مشاور سرمایه‌گذاری لقمان، شرکت لیزینگ لقمان نسبت به ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران و سایر ذی‌نفعان قدم بردارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

-----
----------------