×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۸ مرداد , ۱۴۰۳
جایگاه مستحکم صبانور در بازار/ حاشیه امن صبانور با تولید محصولات با کیفیت

البته شرکت صبانور از خام فروشی دوری جسته و سنگ آهن خود را به محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل می‌کند و در حال حاضر با ظرفیت تولید ۱.۶ میلیون تن کنسانتره و ۵۰۰ هزار تن گندله، بزرگترین تولیدکننده این محصولات در منطقه غرب کشور به شمار می‌رود.

در بازار سنگ آهن رقابت شدیدی وجود دارد و شرکت صبانور به سبب وجود ظرفیت بالا در تولید محصولات مذکور، جایگاه مستحکمی در صـنعت در اختیار دارد. محصولات این شرکت از نظر کیفیت در سطح قابل قبولی قرار دارند و سهم فروش محصولات از بازارها به طور مداوم در حال افزایش است که نشان دهنده اعتماد مشتریان به محصولات است.

رویداد جدید | جایگاه مستحکم صبانور در بازار/ حاشیه امن صبانور با تولید محصولات با کیفیت

به همین جهت، شاهد افزایش ۷۶ هزار تنی مقدار تولید محصولات در سال ۱۴۰۲ و دستیابی به تولید بیش از ۱.۸ میلیون تن انواع محصولات در این شرکت هستیم.

در سوی دیگر، نمایش شرایط مطلوب محصولات را می‌توان در میزان سفارشات خرید مشاهده کرد؛ جایی که شاهد افزایش ۵۳ درصدی مقدار فروش محصولات در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ هستیم.

این امر در حالی رقم خورده که افزایش نرخ نیز در محصولات رقم خورده و گندله تولیدی صبانور با نرخ میانگین ۴۸.۷ میلیون ریال در هر تن طی سال به فروش رفت؛ در شرایطی که سال قبل از آن نرخ میانگین ۳۰ میلیون ریال بود. بررسی معاملات بورس کالا در سال گذشته بیانگر آن است که برای محصولات شرکت صبانور تقاضای مناسبی وجود داشته است.

همانطور که گفته شد به دلیل غنای بالا و کیفیت مطلوب سنگ آهن در اختیار شرکت، حاشیه امن و قابل توجهی جهت شناسایی سود عملیاتی و تامین مواد اولیه ایجاد شده است. حاشیه سود عملیاتی شرکت صبانور در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۰ درصد بود که در مقایسه با سایر تولیدکنندگان بزرگ کنسانتره و گندله در کشور رقم بالاتر و قابل ‌توجهی محسوب می‌شود.

نتیجه عملکرد خوب شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در تولید و فروش را می‌توان در سود محقق شده مشاهده کرد؛ سود خالص سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ افزایش ۸۵ درصدی را به ثبت رساند و با رقم ۳۴ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال معادل ۲،۷۲۶ ریال به ازای هر سهم راهی مجمع عمومی‌عادی سالیانه شد و در مجمع نیز عیار خود را نشان داد و دست و دلبازانه مبلغ ۲،۱۶۰ ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم نمود و با تقسیم حدود ۸۰ درصدی، سرمایه گذاران و سهامداران خود را راضی رهسپار کرد.

رویداد جدید | جایگاه مستحکم صبانور در بازار/ حاشیه امن صبانور با تولید محصولات با کیفیت

منبع : روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


-----
----------------