×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
رشد ۶.۶ درصدی تولید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، «محمدرضا پیرحسینلو» ارتقا تولید و ایجاد اشتغال جدید به‌تبع افزایش تولید را رویکرد اصلی صنایع کشور عنوان کرد و افزود: توسعه صنایع معدنی و فلزی و تقویت زیرساخت‌ها به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی کمک می‌کند و می‌تواند یاری‌رسان تحقق اهداف بلندمدت و کلان کشور باشد.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به سهم خود به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید کشور، نقشی کلیدی در تحقق اهداف بلندمدت اقتصادی ایفا کرده و می‌کند و تلاش دارد تا به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه‌ی ویژه اقتصادی کشور با جذب سرمایه‌گذار و بهبود زیرساخت‌ها قطعه‌ای مؤثر از پازل توسعه‌ی صنعت و معدن ایران اسلامی باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ادامه به افزایش تولید در سه‌ماهه‌ی نخست اشاره کرد و گفت: در این مدت دو میلیون و ۸۴۵ هزار و ۳۲۸ تن انواع مواد صنعتی و معدنی در این منطقه عظیم اقتصادی تولید شده است که رشدی ۶.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: آهن اسفنجی، بیلت، اسلب، بریکت، گندله، شمش آلومینیوم، شمش روی، مواد نسوز و قیر از جمله مهم‌ترین مواد تولیدی در سه‌ماهه‌ی نخست امسال بوده است.

پیرحسینلو در پایان بیشترین تغییرات مثبت در تناژ مواد تولیدی را متعلق به شمش روی، بریکت، قیر و مواد نسوز عنوان کرد و افزود: با استفاده از منابع داخلی و فراوری آنها در داخل کشور، می‌توانیم نیازهای مختلف داخلی را تأمین و از واردات بی‌رویه جلوگیری کنیم و این موضوع نه‌تنها به حفظ منابع ارزی کشور کمک می‌کند، بلکه با ایجاد زنجیره‌های تولید داخلی و ارتقا صادرات، فرصت‌های شغلی متعددی را نیز فراهم می‌آورد.


-----
----------------