گروه : بانک و بیمه
به گزارش رویداد جدید به نقل از پایگاه اطلاعرسانی قرضالحسنه، دکتر «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران در نخستین سفر استانی خود، پس از افتتاح شعبه شاهین ویلای کرج، در جلسهای با حضور رؤسای دوایر ستادی و شعب استان البرز شرکت کرد.
وی ضمن تبریک هفدهمین سالروز تأسیس بانک، اظهار داشت: بانک قرضالحسنه مهر ایران در حال رشد است و با عبور از دوران آغازین، اتفاقات مثبتی در بانک مشاهده میشود که حاصل تلاش ۵ مدیرعامل قبلی، مدیران ستادی و کارکنان است.
وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده، وجهه و ریسک شهرت بانک به طور قابل توجهی بهبود یافته و رضایت مشتریان نیز به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.
فتحعلی با بیان اینکه تاریخچه، شرح فعالیتها و موضوعاتی که براساس اساسنامه باید دنبال شود، مشخص است، خاطرنشان ساخت: با تلاشهای مدیران قبلی و حمایت مدیران بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، نگاه به قرضالحسنه پررنگتر شده و امیدواریم در سالهای آینده نیز با توجه به شرایط اقتصادی و تورم کشور، سبک بانکداری با نگاه تخصصی به قرضالحسنه را گسترش دهیم.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه درخت پربار قرضالحسنه به ثمر نشسته، اظهار داشت: برای توسعه بانک در حوزههایی به غیر از واسطهگری مالی، برنامه داریم و در بخشهای خدمات پرداخت، ارزی و تعهدات وارد میشویم و آنها را به خدمات بانک اضافه میکنیم.
وی افزود: منابع بانک به نوعی به تسهیلات وابسته است؛ یعنی بانک منابع آزاد ندارد؛ بنابراین ورود خدمات پرداخت، ارزی و تعهدات میتواند برای بانک درآمد داشته باشد.
فتحعلی با تأکید بر اینکه باید روش کسبوکاری جدید ایجاد شود تا همه گروههای هدف را پوشش دهد، تصریح کرد: طرح کسبوکار بر اساس موضوع فعالیت اساسنامه که آخرین ویرایش آن در خرداد ماه امسال بوده، تدوین میشود.
سیستم بانکی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها عملکرد خوبی دارد
فتحعلی گفت: سطح خدمات بانکی ایران با بسیاری از کشورهای اروپایی برابری میکند. البته، کشورهای حوزه خلیج فارس پیشرفتهای قابل توجهی داشتهاند، اما به طور کلی، سیستم بانکی ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها عملکرد خوبی دارد.
وی با اشاره به اینکه به طور کلی، رویکرد بانکداری در ارائه خدمات از حضور فیزیکی به سمت خدمات غیرحضوری تغییر کرده است، بیان کرد: به عبارت دیگر، بانکها در حال گذار از بانکداری سنتی به سمت بانکداری الکترونیکی هستند. در این راستا، علاوه بر خدمات حضوری در شعبهها، خدمات متنوعی را از طریق کانال دوم مانند اینترنت و تلفن همراه ارائه میدهیم تا مشتریان بتوانند به صورت ۷ در ۲۴ و شبانهروزی به خدمات بانکی دسترسی داشته باشند.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران با اشاره به تدوین برنامه راهبردی ۳ ساله برای بانک، اظهار داشت: با توجه به توانمندیها و انتظارات ذینفعان، یک برنامه تحول سه ساله تدوین خواهد شد و هدف از این برنامه، ارتقای جایگاه بانک و دستیابی به اهداف بلندمدت است.
وی افزود: با توجه به تغییرات سریع محیط اقتصادی، تصمیم گرفتیم دوره برنامهریزی را به سه سال کاهش دهیم تا بتوانیم به طور مداوم خود را با شرایط جدید تطبیق دهیم.
فتحعلی با بیان اینکه برنامه راهبردی ۳ ضلع دارد، تصریح کرد: محور اصلی آن طرح کسبوکار است که به گروه مشتریان، محصولات و کانالهای ارائه خدمت اختصاص دارد. بر اساس این طرح هر مشتری با توجه به سلیقه خود خدمت بانک را از کانالهای پیشخوان، بستر الکترونیک و بستر دیجیتال دریافت میکند.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه مهر ایران افزود: در حال حاضر، تمرکز اصلی ما بر بانکداری اجتماعی است؛ بر اساس تجربیات گذشته، معتقدیم که مأموریت اصلی ما خدمترسانی به اقشار کمدرآمد جامعه شامل کارمندان، کارگران، عشایر، دانشجویان، کشاورزان، طلاب و سایر افرادی است که به طور سنتی دسترسی محدودتری به خدمات مالی داشتهاند.
وی اضافه کرد: علاوه بر افراد، سازمانهای مردمنهاد (NGO) و سایر نهادهایی که در حوزه خدمات اجتماعی فعالیت میکنند نیز در زمره مشتریان هدف ما در بانکداری اجتماعی قرار دارند.
فتحعلی با بیان اینکه بنیادهای خیریه و مجموعههایی که با رویکرد قرضالحسنه به اقشار کمدرآمد خدمات ارائه میدهند، نمونههایی از نهادهایی هستند که به نوعی در حوزه بانکداری اجتماعی فعالیت میکنند، افزود: این نوع بانکداری، که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله بنگلادش و برخی کشورهای آسیای شرقی و خاورمیانه با موفقیت اجرا شده، در کشور ما نیز در حال توسعه است. اگرچه ممکن است هنوز طبقهبندی علمی دقیقی برای این نوع بانکداری در کشور وجود نداشته باشد، اما حرکت به سمت آن، گامی مهم در جهت کاهش نابرابریهای اجتماعی و اقتصادی محسوب میشود.
https://rooydadejadid.ir/?p=107102