×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
سکوی تامین مالی جمعی(آی بی کراد)۲۵۰۰۰ میلیارد ریالی شد

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تأمین سرمایه تمدن، در این مراسم که با حضور امیر مرادی مدیرعامل شرکت ، رضا یاریفرد عضو هیات مدیره بانک شهر و جمعی از مدیران بانک توسعه صادرات ایران، برگزارشد امیر مرادی مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن دستیابی این شرکت به رقم ۲۵٫۰۰۰ میلیارد ریال تأمین مالی جمعی از طریق پلتفرم آی‌بی‌کراد را تشریح کرد.
وی گفت: مطمئناً دستیابی به این مهم کار دشواری است که در مجموعه تأمین سرمایه تمدن انجام شده است؛ اما با پتانسیل موجود نیروی انسانی و همفکری، هم‌افزایی و همکاری دو مجموعه بانک توسعه صادرات ایران و بانک شهر، آی‌بی‌کراد به موفقیت‌های بیشتری دست خواهد یافت.

آی‌بی‌کراد ارمغان تأمین سرمایه تمدن برای بخش تولید کشور
رضا یاریفرد عضو هیئت مدیره بانک شهر در این مراسم درباره پلتفرم آی‌بی‌کراد گفت: تأمین سرمایه تمدن با بهره‌گیری از کارکنانی با دانش و خرد بالا به شرکتی پیشرو در اقتصاد کشور بدل شده و برخلاف برخی طرح‌ها که سمت تقاضا را در جامعه هدف قرار داده و موجب افزایش تورم می‌شوند، پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی بطور مستقیم با حمایت از بخش عرضه منجر به جابجایی منحنی عرضه شده و این موضوع باعث افزایش تعداد کالاها و خدمات در کشور خواهد شد که این مهم کنترل تورم و پاسخگویی به تقاضای جامعه را تسهیل خواهد کرد.
وی افزود : پلتفرم آی‌بی‌کراد علاوه بر کمک به رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی کشور، در ایجاد فرصت‌های شغلی نیز اثرگذار بوده است.
یاریفرد در ادامه با اشاره به تأمین مالی جمعی ۱٫۳۰۰ میلیارد ریالی طرح‌های سرمایه‌پذیر در دوره مدیریت جاری تأمین سرمایه تمدن از جمع‌آوری سرمایه‌های خرد از مردم و سرمایه‌گذاری آنها در بخش تولید کشور از طریق این پلتفرم بجای سفته‌بازی گفت و در ادامه افزود: شرکت تأمین سرمایه تمدن تاکنون موفق به تأمین مالی بالغ بر ۲۵٫۰۰۰ میلیارد ریالی در این زمینه شده و انتظار می‌رود با همکاری بانک شهر این رقم در آینده‌ی نزدیک رشد محسوسی داشته باشد تا گام بسیار مهمی در شکوفایی اقتصادی کشور برداریم.

سرمایه‌گذاری مطمئن و بدون ریسک از طریق آی‌بی‌کراد
مرتضی باقری مدیر سرمایه‌گذاری‌های جایگزین تأمین سرمایه تمدن نیزدر این مراسم گفت: پلتفرم آی‌بی‌کراد در سال ۱۳۹۹ موافقت اصولی و در سال ۱۴۰۰ مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است.
وی افزود: آی‌بی‌کراد در سال ۱۴۰۱ موفق به تأمین مالی طرح‌های سرمایه‌پذیر به میزان ۳٫۰۰۰ میلیارد ریال شد و در سال ۱۴۰۲، این عدد به ۱۶٫۰۰۰ میلیارد ریال رسید.
وی ادامه داد: آی‌بی‌کراد در سال ۱۴۰۳ نیز مبلغ ۶٫۵۰۰ میلیارد ریال تأمین مالی موفق را در کارنامه خود ثبت کرده است.
باقری در ادامه در خصوص تنوع جغرافیایی متقاضیان تأمین مالی گفت: شرکت‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان های شرقی و غربی و فارس از طریق آی‌بی‌کراد تأمین مالی شده‌اند.
وی یادآور شد: شرکت‌های صنایع شیمیایی، صنایع دارویی و سایر صنایع از متقاضیان تأمین مالی بودند که این مهم از طریق سکوی آی‌بی‌کراد صورت گرفت.
مدیر سرمایه‌گذاری‌های جایگزین تمدن اضافه کرد: عمده سرمایه‌گذران مشارکت کننده در این طرح‌ها بالغ بر ۶۰۰۰ نفر افراد حقیقی بودند و تضامین دریافت شده برای بیش از ۹۰ درصد این طرح‌ها، ضمانت‌نامه بانکی بوده است که این موضوع علاوه بر افزایش امنیت طرح‌های سرمایه‌پذیر، منجر به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری به نسبت سایر پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی شده است.
پلتفرم آی‌بی‌کراد (iBCrowd) ) تأمین سرمایه تمدن بزرگترین سکوی تأمین مالی جمعی از طریق بازار سرمایه کشور بوده و تاکنون بیش از ۱۵۰ کسب و کار را از طریق این پلتفرم منابع مورد نیاز خود را تأمین نموده‌اند. از سویی با توجه به نرخ سود مطلوب این پلتفرم، ابزار بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران به حساب آمده تا علاوه بر کسب سود مطمئن، ریسک‌های سرمایه‌گذاری مستقیم را نیز کاهش دهند.

-----
----------------