×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
صعود ۷ پله‌ای ضریب نفوذ بیمه ایران در جهان / رشد ۵۹ درصدی حق بیمه تولیدی در سال ۱۴۰۲

به گزارش رویداد جدید ، علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی، در نشست خبری با اصحاب رسانه به جایگاه صنعت بیمه ایران در سطح جهانی و منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ضریب نفوذ بیمه در کشور به ۲.۱۴ درصد رسید که باعث شد جایگاه جهانی ایران با هفت پله صعود از رتبه ۶۶ به ۵۹ ارتقا یابد و همچنین جایگاه منطقه‌ای ایران در رتبه چهارم باقی بماند.
وی با اشاره به میزان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ افزود: در سال گذشته، حق بیمه تولیدی کشور به ۲۷۹ هزار میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده رشد ۵۹ درصدی نسبت به سال قبل و ثبت رتبه پنجم منطقه‌ای و ۴۶ جهانی در شاخص حق بیمه تولیدی است.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین به گسترش بیمه شخص ثالث در شبکه ریلی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته، بیمه شخص ثالث برای شبکه ریلی، هم در حوزه‌های درون شهری و هم برون شهری، با استقبال بسیار مطلوبی مواجه شده است.
استاد هاشمی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در بیمه مرکزی برای تسهیل صدور بیمه‌نامه انجام شده است، صدور بیمه‌نامه همزمان با ویزای الکترونیکی (E-Visa) است. در سال‌های گذشته، گزارش‌های بسیاری در رابطه با مشکلات بیمه و صدور بیمه در مرزهای کشور و همزمان با ورود و خروج مسافران خارجی وجود داشت. خوشبختانه امروز، همزمان با صدور ویزای الکترونیکی، بیمه‌نامه مربوط نیز صادر می‌شود و دیگر با مشکلات گذشته مواجه نیستیم.
وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت بیمه تصریح کرد: امروز تلاش ما برای حرکت به سمت کیفی‌سازی صنعت بیمه کشور است. اجرایی شدن کروک برخط، عملیاتی شدن نسخه‌های الکترونیک و صدور همزمان بیمه‌نامه با ویزای الکترونیکی از اقدامات صورت گرفته در جهت کیفی‌سازی بازار و صنعت بیمه کشور است.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد گفته شده، در سال ۹۹ تعداد ۱۰ محصول جدید بیمه‌ای، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ محصول جدید، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ محصول جدید، در سال گذشته ۲۱ محصول جدید و در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ محصول جدید بیمه‌ای از سوی بیمه مرکزی ارائه شده است.
استاد هاشمی در پایان اظهار کرد: هر کدام از این محصولات جدید بیمه‌ای برای مدت زمانی مشخص به صورت اختصاصی در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای قرار می‌گیرند و در گام بعدی، بیمه مرکزی عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای را در رابطه با این محصولات بررسی و ارزیابی می‌کند. در صورت عدم بهره‌برداری مناسب و کارایی نامطلوب، شرایط استفاده از این محصولات مجدداً مورد بررسی قرار می‌گیرد.
گفتنی است که ضریب نفوذ بیمه به عنوان شاخص اصلی و جهانی برای بررسی عملکرد صنعت بیمه استفاده می‌شود.

-----
----------------