×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۷ اسفند , ۱۴۰۳
لزوم حضور برندهای ایرانی در بازارهای جهانی

به گزارش رویداد جدید به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، همایش ملی برند نخستین جایزه ویژند ایران با حضور محمدعلی دهقان دهنوی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، غلامحسین مظفری استاندار خراسان رضوی، محمدصادق مفتح جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی و جمعی از برندهای برتر کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای ج.ا ایران برگزار شد.

دهقان دهنوی با طرح این پرسش که چرا کمیسیون ملی برند به سازمان توسعه تجارت ایران که معاونت خارجی وزارت صمت است واگذار شده است؟ تصریح کرد: در حال حاضر  باوجود توسعه صنعت در بسیاری از حوزه‌ها، ایران تعداد محدودی برند معتبر در سطح بین‌المللی دارد؛ محصولات ایرانی چندان در بازارهای جهانی شناخته شده نیستند این در حالیست که محصولات برندهای ملی باید در فروشگاه‌ها معتبر بین‌المللی عرضه شوند.

وی تامین کالا و عقد قرارداد با طرف خارجی را یک وجه صادرات دانست و خاطر نشان کرد: صادرات وقتی تبدیل به ارزش افزوده می‌شود که بتواند محصولات خود را به مصرف‌کنندگان نهایی عرضه کند؛ این پرسش مطرح است که چرا تولیدات و محصولات ایرانی در فروشگاه‌های کشورهای همسایه به وفور یافت نمی‌شود؟ باید به این موضوع بیاندیشیم و برای آن راهکار در نظر بگیریم.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با انتقاد از فروش فله‌ای زعفران، بیان کرد: ذائقه بازار باید سنجش شود و محصولات متناسب با خواست بازارهای کشورهای هدف طراحی و بسته بندی شوند؛ متاسفانه شرکت‌های مشاوره علمی در این زمینه کم کار کرده‌اند اما این مهم باید به عنوان یک ضرورت دیده شود.

معاون وزیر صمت بر هویت سازی و تبلیغات بین‌المللی تصریح کرد و افزود: سال آینده تعداد قابل توجهی از بنرهای ایرانی باید هویت خود را در بازار جهانی ثبت کرده باشند. در این مسیر سازمان توسعه تجارت ایران فرآیند تجارت را برای برندها معتبر تسهیل‌ خواهد کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران  بر بهره‌گیری از تکنولوژی و هوش مصنوعی تاکید کرد و افزود: فراهم کردن بستر ایجاد برند زمینه ارتقای توسعه صادرات کشور در سراسر جهان را فراهم خواهد کرد.

همچنین در این همایش مظفری استاندار خراسان رضوی،پیشنهاد ماندگاری دبیرخانه دائمی همایش برند در خراسان رضوی را ارائه کرد و این پیشنهاد از سوی دهقان دهنوی پذیرفته شد.

معاون وزیر صمت در این باره گفت : اعتقاد داریم تمرکز زدایی باید صورت بگیرد؛ این مهم به شما واگذار می‌شود مشروط به اینکه خراسان رضوی کانون برندسازی و توسعه زیرساخت‌های برند در کشور و کار  محدود به برگزاری همایش نشود.

دهقان‌دهنوی بر اهمیت ایجاد مرکزیت علمی در خراسان رضوی تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌های استان باید شتاب دهنده و مرکز نوآوری برند شوند به بیان دیگر خراسان رضوی باید کانون ترویج موضوع برند در کشور شود در این شرایط حتی کمیسیون ملی برند نیز می‌تواند به این استان برود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

-----
----------------