×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳
نقش‌ بی‌بدیل روابط عمومی‌ها در تحقق راهبرد جهش تولید

بدون شک، پیشرفت ابزارهای رسانه‌ای و سرعت انتقال اخبار در عصر ارتباطات، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها را بر آن داشته تا بر انتشار سریع، صریح و شفاف اخبار تاکید و دقت نظر بیشتری داشته باشند و در این مسیر خود را با به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری و تاکید بر اثربخشی هرچه بهتر وفق دهند؛ این در حالی است که امروزه نقش روابط‌عمومی در بنگاه‌های اقتصادی پیشران مانند فولاد مبارکه برای جریان‌سازی از دستاوردهای آن سازمان، تعیین‌کننده است.

امروزه کشورمان بیش از هر زمان دیگر به روایت‌گری صحیح نیاز دارد، از این‌رو شکل‌دهی صحیح و صادقانه افکار عمومی تأکیدی بر اهمیت و نقش روابط‌عمومی‌هاست. به‌طور کلی یکی از مؤلفه‌های اصلی در پیشبرد اهداف سازمان‌ها متوجه عملکرد و روایت‌گری صحیح و هوشمندانه رویدادهای سازمان با استفاده از ظرفیت‌های روابط‌عمومی‌هاست.

با عنایت به نقش تولید و تاکید هایی که در سنوات اخیر از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر اهمیت این حوزه صورت گرفته، روابط‌عمومی صنایع و واحدهای تولیدی را به‌معنای واقعی کلمه می‌توان یکی از ارکان مهم جهش تولید و امیدآفرینی در جامعه دانست، چراکه هر طرح یا پروژه‌ای، نیازمند روایت‌گری صحیحی در جامعه است تا تمامی ذی‌نفعان، مسئولان و آحاد مختلف جامعه با اجرای آن پروژه همگام و همراه شوند.

از سوی دیگر فعالیت‌های تولیدی در سازمان‌ها بدون روایت‌گری و جریان‌سازی صحیح و دقیق امکان‌پذیر نیست و اگر روابط عمومی هر سازمان نتواند روایت‌گری صحیح و هوشمندانه داشته باشد، نمی‌تواند به اهداف، مأموریت‌ها و چشم‌انداز خود دست یابد. در این میان نگاه مدیریت فعلی فولاد مبارکه به دور از هرگونه ظاهرسازی، متوجه روایت‌گری صحیح و ایجاد امید و نشاط برای مردم است.

امروز جایگاه روابط‌عمومی‌ها نه‌تنها به‌هیچ‌عنوان صوری، تشریفاتی و فانتزی نیست، بلکه جایگاهی تعیین‌کننده است و کارِ روابط‌عمومی یک کارِ پیچیده و آمیخته‌ای از علم و هنر است. با توجه به اهمیت فعالیت‌ها در روابط‌عمومی باید در گام نخست جهت توسعه علم و دانش در حوزه روابط‌عمومی تلاش کنیم و به مقوله‌های علم و هنر و مباحثی که می‌تواند به بهتر انجام دادن کارها در روابط‌عمومی منجر شود، همت گماریم و برنامه‌ریزی‌های هدف‌مندتری داشته باشیم.

روابط‌عمومی نه‌تنها زبان گویای مدیرعامل و بیان‌کننده افکار مدیریت ارشد هر سازمان، بلکه مبیّن افکار همه بخش‌های سازمان و پل ارتباطی مؤثری بین مدیریت و کارکنان است.

در عصر حاضر، برخورداری از علم و هنر، ارتقای دانش و خلاقیت نوآوری، شناخت همه‌جانبه سازمان و اهداف و دیدگاه‌های آن، انجام کار به‌صورت تیمی، توانمندی هرچه بیشتر، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در روابط‌عمومی و تشریک‌مساعی باید بیش‌ازپیش سرلوحه کار همکاران در روابط‌عمومی باشد تا همچنان این واحد مایه افتخار سازمان باشد.

روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه تلاشگران این عرصه و همه عزیزانی که به دنبال روایت‌گری صحیح، صادقانه، هوشمندانه و اخلاق‌مدارانه هستند، تبریک عرض می‌نمایم و برای همه آنان آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

-----
----------------