×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳

لوازم خانگی و الکترونیکی نیز در طول زمان، دنباله‌رو این تحول و بهبودی بوده‌اند. به طوری که زمانی دستگاه‌های مصرفی بسیار بزرگ و سنگین بودند؛ اما، به مرور زمان به فناوری‌های پیشرفته، یکپارچه و همراهان ضروری زندگی روزمره تبدیل شده‌اند.

در میان این تحولات، سامسونگ خود را برای رهبری صد سال آینده نوآوری آماده کرده است. این شرکت با استفاده از پلتفرم چند منظوره SmartThings، دستگاه‌های موبایل، تلویزیون‌ها و لوازم خانگی را به هم متصل می‌کند و در عین حال با ارتقای دستیار صوتی بیکسبی (Bixby) خود، کنترل بهتر بر دستگاه‌ها را ارائه می‌دهد. اکنون بیکسبی می‌تواند دستورات پیچیده مبتنی بر زبان طبیعی را بهتر از قبل درک کند.

امسال IFA 2024 با شعار «نوآوری برای همه» در ۶ سپتامبر آغاز به کار کرد. به این بهانه‌، تاریخچه صد ساله نوآوری IFA و میراث سامسونگ در زمینه پیشرفت‌های فناورانه را مرور کرده‌ایم.

از نمایشگاه رادیو تا مرکز نوآوری برای دستگاه‌های هوش مصنوعی

در اوایل کار خود، IFA به عنوان بستری برای دولت آلمان در جهت نمایش فناوری نوظهور رادیو در دهه ۱۹۲۰ فعالیت می‌کرد. حتی آلبرت انیشتین نیز سخنرانی افتتاحیه آن را در سال ۱۹۳۰ ایراد کرد که آغاز مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها از جمله معرفی اولین رادیوی خودروی جهان در سال ۱۹۳۲ و اولین تلویزیون رنگی در سال ۱۹۳۷ بود. پس از آن، در دهه ۱۹۴۰ جنگ جهانی دوم برای چند سال IFA را متوقف کرد، اما پیشرفت‌های فناوری‌محور آن همچنان ادامه یافت. در سال ۱۹۷۱، این نمایشگاه به Internationale Funkausstellung تغییر نام داد تا به همان نام IFA تبدیل شود که امروز مصرف‌کنندگان به خوبی آن را می‌شناسند.

تکامل دستگاه‌های خانگی نیز به همان اندازه قابل توجه بوده است. یخچال‌ها و ماشین‌های لباسشویی، دیگر دستگاه‌های مکانیکی ساده‌ای نیستند که برای کم کردن کارهای خانگی طراحی شده‌اند. نوآوری‌ها در کمپرسورها و موتورها همراه با پیشرفت‌های قابل توجه در اجزای الکترونیکی، ویژگی‌های هوشمند و اتصال، دستگاه‌ها را به ابزارهای پیچیده و پیشرفته برای زندگی مدرن تبدیل کرده‌اند.

شرکت سامسونگ برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ در نمایشگاه IFA حاضر شد و در یک غرفه ۴۳ مترمربعی، مانیتورها، کامپیوتر‌ها و سایر محصولات خود را به نمایش گذاشت. این نمایش، هنگام گسترش ماهیت نمایشگاه از صنعت رادیو و تلویزیون به حوزه دستگاه‌های رسانه دیجیتال اتفاق افتاد. ۱۲ سال بعد در سال ۲۰۰۳، این شرکت غرفه خود را به یک غرفه بسیار بزرگ‌تر ۳۶۰۰ مترمربعی در مکان اصلی سالن ۲۰ ارتقا داد. از سال ۲۰۱۴، سامسونگ به طور انحصاری CityCube Berlin را اشغال کرده است و امسال آماده شده تا بار دیگر بازدیدکنندگان را با غرفه ۶ هزار مترمربعی خود تحت تأثیر قرار دهد.

رشد با IFA و رهبری عصر هوش مصنوعی با اکوسیستم متصل

حضور سامسونگ در IFA با معرفی فناوری‌های پیشگام در لوازم خانگی، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه، به طور مداوم افزایش یافته است. در سال ۲۰۰۶، این غول فناوری، تلویزیون Bordeaux را به نمایش گذاشت که سامسونگ را به رهبر بازار جهانی تلویزیون تبدیل کرد. در سال ۲۰۱۱، این شرکت اولین تلویزیون هوشمند صنعت و Galaxy Note را معرفی کرد که با محو کردن مرز بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، آغازگر عصر فبلت (Phablet) بود.

در IFA 2013، اولین تلویزیون UHD منحنی جهان و اولین ساعت هوشمند سامسونگ تحت عنوان Galaxy Gear رونمایی شد. سه سال بعد در سال ۲۰۱۶، عرضه یخچال Family Hub با یک صفحه نمایش بزرگ، نشان‌دهنده گذار لوازم خانگی به دستگاه‌های پیشرفته اینترنت اشیا (IoT) بود.

همچنین در سال ۲۰۱۴، سامسونگ پتانسیل تجربیات متصل برای متحول کردن زندگی مصرف‌کنندگان را تشخیص داد و درست یک ماه قبل از رویداد IFA 2014، پلتفرم SmartThings را خریداری کرد. امروزه، SmartThings بیش از یک دهه رشد کرده و به یک اکوسیستم عظیم و جهانی با بیش از ۳۴۰ شریک و ۳۵۰ میلیون کاربر تبدیل شده است.

IFA 2018 نیز نمایشگاهی بود که در آن سامسونگ، هوش مصنوعی را به عنوان یک تمرکز اصلی برجسته کرد و نشان داد که «زندگی متصل» به یک روند اصلی در صنعت الکترونیک تبدیل خواهد شد. این شرکت در ادامه، ۱۵ دستگاه مجهز به هوش مصنوعی را در IFA 2023 معرفی کرد و این بار عصر هوش مصنوعی لوازم خانگی را کلید زد. سال گذشته، سامسونگ همچنین از سرویس غذای Samsung Food رونمایی کرد که یک پلتفرم غذا و دستور پخت مبتنی بر هوش مصنوعی است. این سرویس نوآورانه، لوازم خانگی، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه را برای ارائه یک تجربه آشپزی شخصی‌سازی شده متناسب با هر خانه و فرد به یکدیگر متصل می‌کند.

سفر سامسونگ با IFA اکنون به سمت نوآوری در کنترل دستگاه‌ها از طریق دستورات صوتی پیشرفته‌تر پیش می‌رود. ماشین‌های ساده‌ای که ۱۰۰ سال پیش برای ذخیره غذا و شستن لباس طراحی شده بودند، اکنون به همراهان هوشمندی تبدیل شده‌اند که با کاربران به صورت شفاهی ارتباط برقرار می‌کنند و وظایف پیچیده خانگی را با سهولت انجام می‌دهند.

این تحول جدید برای سامسونگ و محصولاتش، در غرفه CityCube Berlin مرکز همایش‌های Messe Berlin شهر برلین، در جریان رویداد IFA 2024 از تاریخ ۶ تا ۱۰ سپتامبر به نمایش گذاشته خواهد شد.

-----
----------------