×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳
واردات در قبال صادرات به توسعه کشور کمک می کند

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی شرکت تجارت گستران خوارزمی، محمدتقی صالح ابوالقاسمی با اشاره به تراز تجاری به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شاخص‌های اقتصادی بر ارزش پول ملی کشورها، بیان داشت: توانایی یک کشور در تبادل کالاها و خدمات با سایر کشورها موضوعی پیچیده است و به عوامل متعدد داخلی و خارجی بستگی دارد.

وی درباره عوامل تاثیرگذار بر تراز بازرگانی گفت: اقتصاد دستوری، سیاست‌های بانکی و مالیاتی، وضعیت اقتصادی کسب‌وکارها و همچنین تحریم‌ها و تقاضای جهانی نسبت به کالاهای تولید شده در داخل کشور از جمله عواملی تاثیرگذار بر تراز تجاری کشور هستند.

مدیرعامل شرکت تجارت گستران خوارزمی در ادامه به سیاست‌های صادرات در قبال واردات پرداخت و اظهار داشت: تولیدکنندگان و صنعتگران می‌توانند با ورود تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز، کالاهای صادراتی تولید نمایند و از این طریق با کسب درآمد و سود سرشار به توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور نیز کمک کنند.

وی افزود: واردات در مقابل صادرات در صورتی منجر به رشد و توسعه کشور می‌شود که محصولات صادراتی تولید شده از محل مواد اولیه وارد شده، ارزآوری بیشتری داشته باشد و موجب بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور شود.

محمدتقی صالح ابوالقاسمی تصریح کرد: کاهش کسری تجاری، حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران و همچنین رشد تولید داخلی در راستای افزایش صادرات کالاها و خدمات از جمله مزیت‌های واردات در مقابل صادرات است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حمایت دولت‌ها برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت توسعه واردات در مقابل صادرات، بیان داشت: تولیدکنندگان داخلی نیز باید با برخورداری از فناوری‌های جدید، کیفیت محصولات خود را ارتقاء دهند تا بتوانند در بازارهای جهانی با سایر کشورها رقابت کنند.

صالح ابوالقاسمی سیاست‌های واردات در مقابل صادرات را یک رویکرد بسیار کمک‌کننده به صادرات غیرنفتی کشور دانست و گفت: شرکت‌های بزرگ می‌توانند مازاد ارز حاصل از صادرات خود را با ثبت آگهی در سامانه جامع تجارت به دیگران واگذار کنند و از این طریق به افزایش تولید و صادرات کالاهای غیرنفتی کشور کمک کنند.


-----
----------------