×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
پیام مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس بانک

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، متن پیام دکتر افشین خانی به این شرح است:
بانک توسعه صادرات ایران در حالی سی و چهارمین سالِ فعالیت خود را آغاز می‌کند که همچنان بر عهد خود یعنی یاری‌رسان فعالان عرصه صادرات غیر‌نفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها به عنوان رسالت اصلی خود استوار مانده و با ترسیم و تبیین برنامه‌های جدید با استفاده از تکنولوژی‌های روز و دانش نوین بانکی، به روزها و سال‌های درخشان آتی می‌نگرد.
این بانک به عنوان تنها اگزیم بانک کشور در طول بیش از سه دهه اخیر، فرازها و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته و امروز با تکیه بر سرمایه‌های انسانی سخت‌کوش و مشتریان وفادار خود به عنوان گنجینه‌هایی ارزشمند، دوران درخشانی را در پیش روی خود می‌بیند.
شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور امروز، بیش از هر زمان دیگری ایجاب می‌کند که افق‌های ملموس‌تری برای رشد و توسعه صادرات ترسیم شود. از طرف دیگر نصب‌العین قرار دادن رهنمودها و سیاست‌های اعلامی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تعریف و تبیین اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های لازم برای تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم”، یکی از ماموریت‌های بانک است که با بهره‌گیری از تجربیات سی و سه ساله مدیران، کارکنان و همکاران در حال اجرا و عملیاتی شدن است.
بانک توسعه صادرات ایران به عنوان تامین کننده مالی پروژه‌های بزرگ و ملی، از بدو تاسیس تاکنون، مشاوری مطمئن برای شرکت‌های صادرات محور بوده و در این مسیر ضمن ایفای رسالت و نقش اصلی خود در تنظیم سیاست‌های اقتصادی کشور، گام‌های اساسی را در راستای تحقق توسعه پایدار کشور برداشته و نشان داده است که با اعتماد به این بانک می‌توان چشم‌انداز روشنی برای فعالان اقتصادی تصویر کرد.
بانک توسعه صادرات ایران اکنون در آستانه سی و چهار سالگی خود بر عهدی که با مشتریان، سهامداران و ملت عزیز بسته است وفادار و استوار مانده و در این مسیر صیانت و حمایت از حقوق آنان را ماموریت اصلی خود می‌داند.
«اخذ رتبه نخست تامین مالی طرح‌ها نسبت به سایر بانک‌های کشور در سال گذشته»، «ارتقای تراز تجاری در سه محور تولیدی، دانش‌بنیان و شرکت‌های نوآور و کوچک و متوسط »، « افزایش دو برابری تسهیلات اعطایی ارزی این بانک در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه گذشته»، « جهش ۷ برابری سود خالص بانک »، « افزایش ۴۰ درصدی کفایت سرمایه بعنوان بانک سرآمد شبکه بانکی »، « ایفای نقش منطقی و مثبت در بازارهای بین بانکی» و ده‌ها محور عملکردی دیگر نشان می‌دهد که با اعتماد و اعتقاد به نیروهای شاغل و بهره‌گیری تام و تمام از تجربه و دانش آنهایی که سال‌های جوانی خود را وقف این بانک کرده‌اند، می‌توان نقشی موثر در افزایش مبادلات اقتصادی ایفا کرد و دورنمای مناسبی را برای کمک به رشد و توسعه کشور در همه زمینه‌ها ترسیم کرد.
امید آن داریم تا با تمرکز بر رسالت اصلی خود یعنی بهبود تراز تجاری کشور، به تامین مالی طرح‌های صادرات‌محور تداوم بخشیده و با حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان، الگویی موفق از یک بانک تخصصی، توسعه‌ای وحرفه‌ای در عرصه صادرات و واردات ارائه دهیم.
۱۹ تیر ماه، سالگرد تاسیس بانک توسعه صادرات ایران بهانه‌ای است برای ارج نهادن بر تلاش صادقانه همکاران و همراهی همدلانه مشتریانی که در شرایط تحریم مسیر تجارت و صادرات را برای اعتلای کشور صبورانه پیمودند.
اینجانب به نمایندگی از اعضای محترم هیأت‌مدیره و مدیران ارشد، فرا رسیدن سی و سومین سالروز تأسیس بانک توسعه صادرات ایران را به تمامی اعضای خانواده بانک، فعالان اقتصادی، مشتریان گرامی و همکاران کوشا تبریک گفته و توفیق خدمت را برای همگی از خداوند متعال خواستارم.


-----
----------------