×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۰ مرداد , ۱۴۰۳
چابکی در عملیات اعتباری و تامین مالی از طریق ابزارهای نوین مزیت مهم رقابتی بانک توسعه تعاون است

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم پانزدهمین سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون ضمن تسلیت ایام ماه صفر اظهار داشت: برگزاری موفقیت آمیز مجمع عمومی سالیانه بانک توسعه تعاون و تصویب صورت های مالی به لطف الهی صورت پذیرفت، عملکرد و کارنامه مناسب و رو به رشد بانک مرهون تلاش همه همکاران در سطح صف و ستاد است.

شیخ حسینی خطاب به مدیران و همکاران استانی از طریق ویدئو کنفرانس گفت: نقش روسا و همکاران شعب در موفقیت بانک بسیار حیاتی و سونوشت‌ساز است، تمامی سیاست‌ها و برنامه‌ها و هدفگذاری‌ها در عملیات بانکی شعب تجلی و نمود پیدا می‌کند و این همکاران شعب هستند که با اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها دستاوردهای مناسبی را حاصل می‌نمایند.

این مقام بانکی تصریح نمود: با بررسی عملکرد بانک در حوزه منابع و مصارف این واقعیت پدیدار می‌آید که ۵۰ درصد عملکرد بانک از ابتدای فعالیت تاکنون در دو حوزه منابع و مصارف طی دو سال اخیر به تحقق درآمده است، همچنین ۶۴ درصد مجموع عملکرد بانک در حوزه مصارف و منابع طی ادوار در دولت سیزدهم محقق گردیده است. این آمار عملکردی رو به رشد در سطح شبکه بانکی بسیار ارزشمند و کم‌نظیر است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: عملکرد بانک در حوزه ابزارهای نوین نیز تحولی و قابل توجه بوده است، سهم عملکردی بانک در موضوع روش‌های نوین تامین مالی و ابزارهای نوین حتی از سهم بانک در بازار پولی و بانکی کشور به لحاظ منابع و مصارف نیز بالاتر است، این عملکرد مناسب نشان دهنده بهره‌وری بالای بانک در انجام عملیات مرتبط با ابزارهای نوین است.

شیخ حسینی ادامه داد: عملکرد بانک توسعه تعاون در حوزه فناوری به ویژه در مقایسه با دو سال پیش رو به رشد بوده است ، محصولات فناورانه بانک به ویژه بانکواره گویای این واقعیت است و پیشرفت های فناورانه به عنوان ضرورت اجتناب ناپذیر و همچنین مزیت رقابتی بانک برای تحقق چشم‌انداز، ماموریت، فعالیت‌ها ، راهبردها و تحقق سند استراتژیک بانک محسوب می‌شود.

این مقام بانکی بیان داشت: بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات بسیار چابک و موثر عمل می‌کند، بانک در اجرای قراردادهای عاملیت و تکالیف و طرحهای مهم ملی و همچنین ارائه خدمات اعتباری و بانکی به تعاونی‌ها با سرعت و سهولت عمل می نماید و این موضوع در پرداخت تسهیلات و انجام تعهدات و تامین مالی و ابرازهای نوین مصداق دارد.

شیخ حسینی با تحلیل عملکرد بانک در حوزه نظارت، حقوقی و بازرسی گفت: با درایت همکاران و تدابیر معاون مربوطه شاهد هستیم که آمار و ارقام شکایات و تخلفات کاهش یافته است و و این عملکرد در حالی است که عملیات بانک با رشد بالایی مواجه بوده است.

وی تاکید کرد: ۳۱۷ شعبه بانک در حال حاضر به مرحله سوددهی رسیده اند و ۵۰ درصد استانها نیز سودده هستند و در برنامه است که همه واحدهای بانک در سراسر کشور سودده باشند. البته واقعیت این بوده که رویکرد بانک در سطح کشور رویکرد توسعه ای و مبتنی بر حمایت بوده است و بانک در مناطق کمتر برخوردار به صورت فیزیکی و حضوری شعبه دارد و حال می دانیم که تمرکز اصلی نقدینگی در اقتصاد کشور در پایتخت و شهرهای بزرگ است و بانک با حضور در مناطق کمتر توسعه یافته به رغم توجیه پایین مالی، موجبات اثربخشی و حمایت موثر از تعاونی ها و کارآفرینان و ایجاد اشتغال بوده است.

این مقام بانکی گفت: سهم بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی ارتقا یافته است، البته قائل هستیم که ارتقای سهم یک درصدی به ۲ درصد برازنده بانک توسعه تعاون است، گرچه بانک در همین سهم پایین، اثربخشی بالایی داشته و عملیات بانک منشا خیر و اثر مثبت برای توسعه مناطق کشور بوده است.

شیخ حسینی به حاشیه‌سازی به عنوان یکی از آفت‌های بانک اشاره کرد و افزود: شخصا بدون توجه به حاشیه‌ها به فعالیت تخصصی و مدیریتی ادامه می‌دهم، می‌دانیم برخی حاشیه‌ها و سناریوسازی‌ها بر حسب جاه و مقام و بخل و حسد است، گرچه گاهی مجبور هستیم خود را سپر برخی حاشیه ها کنیم تا همکاران بانک با آرامش به عملیات بانکی و فعالیت مفید خود ادامه دهند.

وی تاکید کرد: با استقرار دولت جدید، بانک توسعه تعاون این آمادگی را دارد تا ظرفیت خود را با توجه به برنامه های اقتصادی بکار گیرد و کمک موثری برای تحقق اهداف اجتماعی و اقتصادی دولت داشته باشد.

شیخ حسینی گفت: مردم عزیز با حضور در انتخابات نشان دادند به پیشرفت کشور امید و اعتقاد دارند و با حضور دولت جدید و آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم امید و انتظار بالایی برای موفقیت در حوزه اقتصاد وجود دارد و بانک توسعه تعاون نیز در همین مسیر به فعالیت خود ادامه می دهد. دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم به ریاست شهید عزیز آیت الله رئیسی قابل ملاحظه بوده است و رهبری عظیم الشان نیز بارها عملکرد دولت و شهید رئیسی را مورد تمجید قرار دادند و این اعتقاد وجود داشت که با تداوم دولت سیزدهم بسیاری از مسائل اقتصادی قابل حل می شدند. در ادامه مراسم نعمت اله رضایی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون را گرامی میداریم، بانکداری در کشور سبقه و پیشینه صد ساله دارد، برای پیشرفت نیاز نیست همانند بانکهایی با چند دهه فعالیت زمان صرف نماییم، بلکه با در پیش گرفتن تصاعد هندسی به جای تصاعد حسابی می توانیم به رشد هر چه سریع تر بانک کمک کنیم.

رضایی افزود: بانک توسعه تعاون در محیطی فعالیت می کند که با تعاون، مشارکت و توسعه عجین است، با مطرح شدن بانکداری اجتماعی در سطح کشور، این بانک به عنوان یکی از بانکهای واجد مزیت در این حوزه قابلیت ایفای نقش دارد. بانک توسعه تعاون علاوه بر ظرفیت قانونی از ظرفیت استثنایی همکاری با دو وزارتخانه نیز برخوردار است که با ایفای نقش شایسته می تواند به نحو موثری در فضای اقتصادی کشور تداوم فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری موفق مجمع سالیانه بانک گفت: بانک در مسیر سوددهی قرار گرفته است، همه ما باید برای رسیدن به وضع مطلوبتر تلاش کنیم، بانک برای جهش نیازمند ارتقای سرمایه اجتماعی نیز هست که اعتماد، انسجام و مشارکت در این مسیر بسیار موثر و حیاتی است. فعالیت موثر شرکتهای تابعه بانک نیز حائز اهمیت است.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون تاکید کرد: بهبودهای مناسبی در شاخص های عملکردی صورت گرفته است، باید اهتمام داشته باشیم اقداماتی که تسهیل کننده روابط و تعامل میان بانک و مشتریان است گسترش یابد. تلاش کنیم در این بازار رقابتی رغبت و تمایل تعاونگران و فعالین اقتصادی و عموم برای بهره مندی از خدمات بانک افزایش یابد.

رضایی تصریح کرد: حرکت رو به رشد بانک توسعه تعاون تنها با اراده مدیران ارشد و میانی امکان پذیر نیست، بلکه نیاز است همه همکاران و کل مجموعه بر اهداف و برنامه ها اشراف داشته باشند و در این مسیر دارای انسجام و یکپارچگی باشند.

سید باقر فتاحی هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: در همه جلسات و مجامع این افتخار و ادعا را داریم که این بانک همانند بانکهایی با قدمت چند دهه از قابلیت و توانمندی ارائه خدمات متنوع بانکی، مالی و اعتباری برخوردار است. بانک در همه ادوار همواره از بانکهای برتر همکار با صندوق توسعه ملی بوده است و در برنامه های اشتغال زایی نیز کمترین انحراف را در هدفمندی پرداخت تسهیلات داشته است.

وی افزود: ایجاد تراز مثبت مالی و سودآوری طی سالهای گذشته همواره دغدغه اصلی بانک در همایش‌ها بوده است و در دو دوره اخیر شاهد هستیم که بانک علاوه بر ایفای نقش موثر توسعه ای، دستاوردهای خوبی در حوزه سودآوری حاصل کرده است. بانک دارای چندین شرکت تابعه دارای مجوز است که این شرکتها علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش می توانند در ایجاد تراز مثبت بانک نیز رهگشا باشند.

فتاحی ادامه داد: موضوع ارتقای منابع بانک ضروری است، گرچه با پرداخت ۳۰ همت تاکنون و پیش بینی پرداخت ۳۵ همت تا پایان مرداد ماه، بانک به لحاظ پرداخت تسهیلات از برنامه جلوتر است، اما اهداف رشد منابع در حد ۱۰ درصد محقق شده است و در این بخش نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

این مقام بانکی افزود: افزایش سرمایه بانک نیز در این مرحله ضروری است، با افزایش سرمایه قبلی کفایت سرمایه به ۵٫۸ درصد رسید و در این مرحله باید به سطح استاندارد ۸ درصد نزدیک شویم. این افزایش سرمایه به بهبود شاخص نسبت دارایی های ثابت به حقوق صاحبان سهام کمک زیادی می کند، شاخصی که به شدت مورد تاکید بانک مرکزی است و بنا به همین شاخص طی یک سال اخیر شعبه آماده بکار مرکزی ساری، به رغم تایید وزارت اقتصاد، از سوی بانک مرکزی مجوز فعالیت دریافت پیدا نکرده است.

محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: مجمع سالیانه بانک با عملکرد شایسته مجموعه به نحو مطلوب برگزار شد، شاهد هستیم که این بانک طی ۱۵ سال فعالیت و تجربه ۲۰ سال فعالیت در قالب صندوق تعاون کشور در حد توان خدمات ارزنده ای را ارائه داده است. بانک طی دوره اخیر در تعادل میان مصارف و منابع اقدامات و تدابیر موثری به اجرا درآورده است.

ایرانی افزود: ماموریت بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی ها و کمک به توسعه بخش تعاون حائز اهمیت است، ضرورت دارد در رعایت سهم ۷۰ درصدی بخش تعاون از خدمات اعتباری و بانکی اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون نقش و سهم مهمی در مردمی نمودن اقتصاد بر عهده دارد، با بررسی شرایط اقتصادی کشور مشخص است که اقتصاد با رویکرد دولتی طی دوره‌هایی و اقتصاد مبتنی بر بخش خصوصی طی ادواری مورد توجه و تاکید قرار گرفته‌اند، به نظر می‌رسد دوران شکوفایی تعاون فرا رسیده است و بانک توسعه تعاون در این دوره می تواند برای کمک به مردمی سازی اقتصاد و شکوفایی تعاون برنامه‌ها و تدابیر متنوعی در پیش گیرد.

حمید رضا البرزی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: شاهد هستیم که نمایندگان دستگاههای اجرایی حاضر در مجمع رویکرد مثبتی در رابطه با عملکرد بانک دارند که نشان دهنده رضایت از عملکرد است.

وی افزود: دو حوزه فعالیت ارزی و سرمایه گذاری طی دوره های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند و انصافا نیز این دو حوزه تاثیر مثبتی بر عملکرد کلی بانک به لحاظ مالی و عملیاتی به عهده داشته‌اند.

البرزی افزود: تفاوت سالروز تاسیس این بانک با بانکهایی با قدمت چندین دهه این است که همکاران بانک توسعه تعاون تمامی خاطرات بانکی را که با تلاش و اهتمام خودشان پایه گذاری گردید را به یاد می‌آورند.

این مقام بانکی با اشاره به عملکرد مطلوب بانک گفت: بانک توسعه تعاون در سال ۱۳۸۸ به میزان ۲۵۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت نمود در چهار ماه و نیم سال جاری عملکرد بانک در پرداخت تسهیلات و تعهدات از ۵۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. گرچه در کنترل مقداری و تجهیز دغدغه هایی وجود دارد اما با تداوم روند رو به رشد این شاخص ها نیز ارتقا خواهد یافت.

در این جلسه که با حضور مدیران و ستادی و مشاورین مدیر عامل و مدیران عامل شرکتهای تابعه و طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانها برگزار شد، حسن شریفی معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی، کریم میرزاخانی معاون مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی، محمد سلمانی معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی شهرام بخشا معاون مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و سید امیرحسین موسوی معاون مدیرعامل در امور حقوقی و نظارت نکات مهمی را مطرح کردند و در ادامه ابراهیم واسعی مدیر شعب استان گیلان، مهدی درستی مدیر شعب استان آذربایجان غربی، علیرضا اکبری مدیر شعب استان مازندران، حمیدرضا ملک مدیر شعب استان گلستان، سید صالح کریمی سوق سرپرست مدیریت شعب استان قم و حمیدرضا حکمتی نیا مدیر شعب استان کرمان نیز نکات و مطالبی را ارائه نمودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


-----
----------------