×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۳
کسب اعتبار جهانی و تمدید گواهینامه آزمایشگاه‌های کالیبراسیون ذوب آهن اصفهان

شایان ذکر است با توجه به ضرورت حفظ منافع ذوب‌آهن اصفهان در عرصه رقابت‌های ملی و بین‌المللی، در سال ۱۳۹۱ اقدام به پیاده‌سازی الزامات  استاندارد ۱۷۰۲۵:۲۰۰۵ در آزمایشگاه‌های کالیبراسیون مدیریت اتوماسیون و ارتباطات گردید و در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار گواهینامه تایید صلاحیت (ISO/IEC 17025:2005 ) در حوزه کالیبراسیون دریافت شد.

گواهینامه این استاندارد پس از ارزیابی اولیه (اعطاء یا تجدید) برای مدت سه سال صادر و در این مدت به صورت سالیانه مورد ارزیابی مراقبتی قرار می‌گیرد و در صورت انطباق شرایط آزمایشگاه با الزامات استاندارد، اعتبار گواهینامه توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران  تداوم می‌یابد.

مزایای پیاده‌سازی ISO/IEC 17025 در آزمایشگاه کالیبراسیون ذوب‌آهن اصفهان عبارتند از : ایجاد و برقراری ساختار مناسب و منطبق با ضوابط و الزامات ملی و بین‌المللی به منظور اجرای بهینه کالیبراسیون‌ها، ارتقاء قابلیت اعتماد مشتریان درون و برون سازمانی در خصوص صحت فعالیت‌های کالیبراسیون، سودآوری شرکت با استفاده از منابع موجود در خصوص امکان جذب مشتریان جدیدکه خود را ملزم می‌دانند خدمات کالیبراسیون خود را از مراجع تایید شده دریافت نمایند، ارتقاء سطح دانش علمی و فنی کارکنان با توجه به الزام این استاندارد و خط مشی آزمایشگاه،کاهش هزینه‌های مربوط به شکایات مشتریان ، تکرار تست‌ها و سایر موارد مرتبط، صرفه جویی در مورد هزینه‌هایی که شرکت در قبال کالیبراسیون دستگاه‌ها بر اساس استانداردISO/IEC17025  پرداخت می‌کند، برقرای ارتباط میان آزمایشگاه‌ها با سایر مراجع در راستای تبادل اطلاعات ، تجارب و هماهنگ سازی استانداردها و روش‌های اجرایی و نیز تضمین کیفیت نتایج کالیبراسیون‌ها با توجه به تست‌های کفایت تخصصی، پذیرش نتایج آزمایشگاه در سطح ملی و بین‌المللی، تصمیم‌گیری در آزمایشگاه بر اساس نتایج واقعی و استقرار و اجرای الزامات این استاندارد در آزمایشگاه و اخذ گواهینامه تایید صلاحیت، ‌به منزله برآورده نمودن کلیه الزامات استاندراد ISO 9001:2000 .

علی دهقانی مهندس ارشد آزمایشگاه ابزار دقیق در این خصوص گفت: درستی و دقت کلیه تجهیزات اندازه‌گیری که در تولید محصول به کار گرفته می‌شوند باید در آزمایشگاه‌های کالیبراسیون ذوب‌آهن اصفهان بر اساس یک استاندارد معتبر در کشور یا دنیا کالیبره شوند که این تجهیزات عموما ابعادی، مکانیکی، فشار، دما، الکتریکال، جرم، حجم وغیره هستند.

دهقانی در ادامه گفت: آزمایشگاه کالیبراسیون مدیریت اتوماسیون، تجهیزات یاد شده را براساس استاندارد ۹۰۰۰یا ۱۷۰۲۵ کالیبره می‌کند. استاندارد ۱۷۰۲۵ معتبرترین استاندارد کالیبراسیون در دنیا است گواهینامه این استاندارد پس از ارزیابی اولیه (اعطاء یا تجدید) برای مدت سه سال، صادر و در این مدت، سه مرتبه ارزیابی مراقبتی انجام و درصورت تایید گواهینامه آن  توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران  صادر می‌شود که این گواهینامه اعتبار جهانی دارد.

وی افزود: مدیریت اتوماسیون وارتباطات که محوریت استقرار الزامات این استاندارد را در حوزه کالیبراسیون برعهده داشته، برای سومین بار است که آن را اخذ و ارزیابی‌های آن را با همکاری سایر مدیریت‌های شرکت از جمله آموزش، آزمایشگاه مرکزی،کیفیت، سفارشات، خرید، امورفنی بهره‌برداری، نت راه وساختمان و غیره را انجام داده است. این ارزیابی با موفقیت انجام و با رفع تعداد ۶ عدد عدم انطباق (۲عدد جزئی ،۴عدد مهم و صفر عدد بحرانی) موفق به اخذ گواهینامه کالیبراسیون استاندارد ۱۷۰۲۵ ویراش۲۰۱۷ خواهد شد. اعتبار این گواهینامه جهانی در فروش محصولات  شرکت از اهمیت خاصی برخودار است که در ممیزی های فروش محصولات شرکت از جمله کرز، CE MARKETING، همولوگیشن ، ۹۰۰۰ وغیره بسیار مهم می‌باشد.

احمدرضا شهیدی سر ارزیاب مرکز ملی تایید صلاحیت ایران بیان داشت: شرایط آزمایشگاه‌های ذوب‌آهن اصفهان نسبت به دوره قبل مخصوصاً در آزمایشگاه دما با خریداری تجهیزات جدید بهبود چشمگیری یافته بود که باعث بهبود در گستره و بهترین توان اندازه گیری (CMC)آزمایشگاه شده است.

شهیدی گفت: بهبود شرایط یاد شده باعث می‌شود کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی در سطح مجتمع بزرگ ذوب آهن اصفهان با دقت و صحت بالاتر صورت پذیرد و در پی آن کیفیت محصولات تولیدی افزایش یابد.

سر ارزیاب مرکز ملی تایید صلاحیت ایران خاطرنشان کرد: مجموعه تجهیزات به روز خریداری شده به همراه کارکنان توانمند و با صلاحیت که در آزمایشگاه‌های ذوب آهن اصفهان مشغول به کار هستند سبب ارتقاء سطح اندازه‌گیری و در پی آن افزایش کیفیت محصولات این مجتمع بزرگ صنعتی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


-----
----------------