×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۴
تحول وضعیت مالی بیمه آسیا با اصلاح و بهبود جریان نقدینگی/ همفکری، همدلی و پایبندی به اصول مالی، مسیر توسعه و سودآوری پایدار در بیمه آسیا

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، نشست برخط مدیرعامل بیمه آسیا با معاونین مالی شعب سراسر کشور با محوریت «گزارشگری مالی شعب» برگزار شد. در آغاز این نشست، مجتبی حیدری، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا با تأکید بر اهمیت واحد مالی در ساختار سازمانی به عنوان تنظیم گر اصلی شرکت اظهار داشت: برگزاری نخستین نشست ستاد با واحد مالی، نشان‌دهنده جایگاه کلیدی این حوزه به عنوان سنجشگر و مبنای تصمیم‌گیری و کنترل شرکت است.
مجتبی حیدری با بیان اینکه هر شعبه در واقع یک شرکت مستقل است و باید گزارش‌گری مالی دقیق داشته باشد گفت: تصمیم گیری شعبه در حوزه تولید، خسارت یا سرمایه‌گذاری بر سود و زیان آن شعبه و به تبع آن استان و کل شرکت اثرگذار خواهد بود. تولید، خسارت و سرمایه‌گذاری، سه حوزه کلیدی است که دو حوزه نخست مستقیماً در اختیار شعب است که باید با فروش اقتصادی مدیریت شوند.
نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا ضمن تأکید بر لزوم آشنایی همه مدیران و کارکنان با صورت‌های مالی شرکت، کارکنان مالی شعب را ابزار اصلی کنترل سود و زیان شرکت توصیف کرد که باید به‌صورت مستمر و به‌روز بر روند فروش نظارت کرده و از اقتصادی بودن آن مطمئن شوند.
مدیرعامل بیمه آسیا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فروش اقتصادی گفت: سیاست انقباضی شرکت در رشته‌های درمان و خودرو به‌معنای توقف ارائه خدمات در این رشته ها نیست، بلکه باید ریسک مناسب انتخاب و وصول به موقع حق بیمه صورت پذیرد.
مجتبی حیدری با تأکید بر اهمیت ارزش زمانی پول خاطرنشان کرد: وصول به‌موقع مطالبات و تأثیر آن بر جریان نقدینگی و در نهایت بر سود و زیان شرکت اثرگذار است. بهبود جریان نقدینگی می‌تواند وضعیت مالی شرکت را متحول کند.
مدیرعامل بیمه آسیا همچنین از «داشبورد مدیریتی شعب» به‌عنوان ابزار جدید مدیریتی نام برد و گفت: این داشبورد که در حال به‌روزرسانی است، به مدیران کمک می‌کند تا بررسی دقیق‌تری بر عملکرد شعب داشته باشند. سیستم فناوران ابزار تولید فروش است، اما کنترل سلامت فرآیند معاملات وظیفه مدیران شعب است.
مدیرعامل بیمه آسیا در پایان ضمن جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده افزود: منافع سازمان با منافع کارکنان گره خورده است. با همفکری، همدلی و پایبندی به اصول مالی، می‌توانیم به سودآوری پایدار دست یابیم و مسیر توسعه بیمه آسیا را هموارتر کنیم.
شایان ذکر است، در این نشست چند تن از معاونان مالی منتخب شعب به نمایندگی از سایر شعب به صورت برخط به ارائه پیشنهادات و مشکلات مالی شعب پرداختند. کارشناسان مالی حاضر در جلسه نیز ضمن ارائه نکات و تحلیل های مالی خود در جریان نشست به ارائه  راهکارهای عملی و اجرایی برای رفع این چالش‌ها پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

-----
----------------