×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۴
فصل جدیدی از صادرات کشور در ایران اکسپو رقم خواهد خورد

به گزارش رویداد جدید، مجید تکبیری، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ج. ا ایران، گفت: ایران اکسپو تنها یک نمایشگاه تجاری نیست، بلکه یک اکوسیستم کامل از فرصت‌های تجاری، فرهنگی و اقتصادی است. این رویداد، بستری مناسب برای معرفی آخرین دستاوردهای صنعتی، نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین ایرانی به جهانیان است و به شرکت‌های داخلی این امکان را می‌دهد تا با حضور در عرصه بین‌المللی، برند خود را تقویت کرده و سهم بیشتری از بازار جهانی را به خود اختصاص دهند. تجار و بازرگانان خارجی نیز با حضور در ایران اکسپو، فرصتی بی‌نظیر برای ورود به بازار پرظرفیت ایران را به دست می‌آورند. آنها می‌توانند با شناسایی شرکای تجاری بالقوه، عقد قراردادهای تجاری و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف، از مزایای حضور در این بازار پویا بهره‌مند شوند.

ثبت‌نام ۴ هزار تاجر از ۱۱۰ کشور در ایران اکسپو

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ج. ا ایران با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ شرکت صادراتی در شش گروه کالایی در نمایشگاه ایران کسپو جانمایی شده‌اند ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰۳۰ بازرگان از ۱۱۰ کشور برای شرکت در نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد تا کنون برای ۲۵۴۰ نفر دعوتنامه ارسال شده است.

وی افزود: امسال نیز برنامه‌ریزی بهتری برای برگزاری ایران اکسپو انجام شد و ثبت‌نام‌ها از اواسط سال قبل آغاز شد و تجار نیز هدفمند انتخاب شدند.

به طور کلی هدف این است که مدعوین رویداد ایران اکسپو را کیفی‌سازی کنیم. به بیان دیگر میزبان مهمانانی باشیم که خواهان جذب تولیدات و توانمندی‌های ایران هستند تا کمکی به رشد و رونق صادرات غیرنفتی کشور بشود.

تکبیری با تاکید بر حمایت دولت و سازمان توسعه تجارت ایران در برگزاری ایران اکسپو، اضافه کرد: دولت‌ شهید رئیسی، تمام قد از برگزاری ایران اکسپو حمایت و به این پروژه ملی کمک کرد؛ در دولت چهاردهم نیز معاون اول محترم رئیس جمهور به عنوان رییس شورای سیاستگذاری ایران اکسپو، همه ارکان دولت را ملزم به حمایت کرده است، خوشبختانه همه ارکان‌ها پای کار هستند تا ایران اکسپو ۲۰۲۵ موفق‌ترین پروژه همکاری دولت و بخش خصوصی نام‌گذاری شود.

تکبیری گفت: تاکنون حضور ۲۷ وزیر و معاون وزیر ، ۲۴ رئیس اتاق بازرگانی و ۳۰ نفر از روسای انجمن‌های‌ حوزه تجارت و بازرگانی قطعی شده است.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همانند دوره قبلی نمایشگاه، فرصتی جهت بازدیدهای صنعتی از محصولات ساخت ایران برای تُجار و بازرگانان خارجی در ایام برگزاری نمایشگاه فراهم خواهیم کرد، گفت: بیش از ۳۰۰ مترجم تجاری در شش زبان زنده دنیا (انگلیسی، چینی، روسی، عربی، اسپانیولی و فرانسوی) جذب شده و در حال آموزش هستند.

توسعه صادرات غیرنفتی در ایران اکسپو

تکبیری گفت: این رویداد، نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش درآمدهای ارزی کشور ایفا می‌کند. نمایشگاه ایران اکسپو با ایجاد فضایی رقابتی و تشویق تولیدکنندگان به ارتقای کیفیت محصولات و خدمات خود، به افزایش حجم صادرات و تنوع کالاهای صادراتی کمک می‌کند.

علاوه بر جنبه‌های تجاری، ایران اکسپو به عنوان یک رویداد فرهنگی نقش مهمی در معرفی فرهنگ و تمدن غنی ایران به جهانیان ایفا می‌کند. حضور هنرمندان، صنعتگران و فعالان فرهنگی در این نمایشگاه، فرصتی را فراهم می‌آورد تا بازدیدکنندگان با جنبه‌های مختلف فرهنگ ایرانی آشنا شده و تصویری واقعی و جذاب از ایران را در ذهن خود ترسیم کنند و در واقع ایران‌اکسپو، واقعیت های ایرانِ امن‌ و زیبا را به جهانیان نشان می دهد.

تکبیری تاکید کرد: ایران اکسپو، نه تنها یک نمایشگاه تجاری، بلکه بستری برای توسعه صادرات، ارزآوری، تعاملات اقتصادی و بین المللی است.

این رویداد در دوره های گذشته، نقش بسزایی در افزایش صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور داشته است. این نمایشگاه، فرصتی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی فراهم می کند تا محصولات و خدمات خود را به بازارهای بین المللی عرضه کنند و با مشتریان جدیدی از سراسر جهان آشنا شوند.
آمارها نشان می دهد که حجم قراردادهای صادراتی منعقد شده در ایران اکسپو، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این امر، نشان دهنده موفقیت این نمایشگاه در تسهیل صادرات و ایجاد فرصت های تجاری جدید برای شرکت های ایرانی است. علاوه بر این، حضور تجار خارجی در ایران اکسپو، به جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به کشور کمک می کند.

رئیس ستاد برگزاری ایران اکسپو همچنین اظهار کرد: همزمانی برگزاری اجلاس آفریقا با ایران اکسپو، یک فرصت استثنایی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و کشورهای آفریقایی است. این همزمانی، به تجار و بازرگانان آفریقایی اجازه می دهد تا با محصولات و خدمات ایرانی آشنا شوند و فرصت های تجاری جدیدی را در ایران شناسایی کنند. همچنین، شرکت های ایرانی می توانند از این فرصت برای ورود به بازار آفریقا و گسترش فعالیت های صادراتی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

-----
----------------