×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ آذر , ۱۴۰۴
هوش مصنوعی بیمه البرز، فرآیند پرداخت خسارت درمان را به کمتر از ۳ دقیقه رساند

به گزارش رویداد جدید ، موسی رضایی‌میرقائد در حاشیه «سی‌ودومین همایش ملی و سیزدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه» در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه تجارت‌گردان، با بیان این‌که نمونه اولیه این سامانه از حدود دو ماه پیش در حال تست بوده است، اظهار کرد: این پروژه در قالب همکاری با متخصصان حوزه هوش مصنوعی در مدت حدود ۵ تا ۶ ماه طراحی و آماده شده و هم‌اکنون به‌صورت عملیاتی در حال استفاده است.

پرداخت خسارت در کمتر از ۳ دقیقه

وی مهم‌ترین دستاورد این سامانه را سرعت فوق‌العاده در پرداخت خسارت عنوان کرد و افزود: کل فرآیند محاسبه تا پرداخت خسارت، شامل ارزیابی و بررسی اسناد، در کمتر از سه دقیقه انجام می‌شود. این سرعت، رضایت بیمه‌گذاران را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

کشف تقلب و تخلف؛ هدف اصلی سامانه

مدیرعامل بیمه البرز، شفافیت و جلوگیری از تقلب در حوزه درمان را اصل و هدف اصلی طراحی این سامانه هوش مصنوعی برشمرد و گفت: این سیستم می‌تواند تخلفات رایج در بیمه درمان تکمیلی را که معمولاً حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از کل خسارتها را تشکیل می‌دهند، به‌شدت کاهش دهد و در نتیجه ضریب خسارت درمان را تعدیل کند.

کاهش قابل توجه خسارت‌های غیرواقعی

رضایی‌میرقائد با اشاره به آمار خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال گذشته (حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان) توضیح داد: اگر برآورد کنیم که حدود ۲۰ درصد از این مقدار مرتبط با تخلف باشد، رقمی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. کاهش این رقم به ۱۰ یا ۱۵ هزار میلیارد تومان، سود قابل توجهی برای کل صنعت بیمه به‌همراه خواهد داشت؛ سودی که می‌تواند با سود کل صنعت قابل مقایسه باشد.

مزایای کلان: اصلاح سرانه درمان و شناسایی مراکز متخلف

وی تاکید کرد: این سامانه در نهایت به اصلاح سرانه درمان کشور و شناسایی مراکز و افراد متخلف منجر خواهد شد. همه کسانی که با تخلف خود باعث افزایش سرانه درمان می‌شوند، در قالب این سیستم کاملاً شناسایی می‌شوند.

حمایت از نیروی انسانی و شبکه فروش

مدیرعامل بیمه البرز با اشاره به تاثیر مثبت سامانه بر کارکنان گفت: این سیستم حجم کار سنگین و فرساینده نیروی انسانی در بخش درمان را کاهش می‌دهد و به آنان اجازه می‌دهد بیشتر بر کارهای کنترلی و نظارتی متمرکز شوند و با آرامش بیشتری کار کنند.
همچنین این سامانه با تسریع پرداخت و ایجاد شفافیت، به شبکه فروش و نمایندگان بیمه در جذب رضایت بیمه‌گذاران و ارائه خدمات بهتر کمک می‌کند.

رضایی‌میرقائد در پایان پاسخ به سوالی درباره نمونه‌های خارجی مشابه گفت: بعید می‌دانم در حوزه پرداخت خسارت درمان، نمونه خارجی مشابهی وجود داشته باشد. این سامانه احتمالاً یکی از اولین پلتفرم‌های هوش مصنوعی از این نوع در جهان است که به این شکل وارد بازار شده است.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه داخلی است و با همت متخصصان ایرانی توسعه یافته و آمادگی دارد تا در صورت تمایل، در خدمت کل صنعت بیمه و حتی بخش سلامت کشور قرار گیرد.

پایان پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

-----
----------------