گروه : بانک و بیمه

به گزارش رویداد جدید به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در این دیدار سه ساعته رؤسای شعب شرکتهای بیمه، دیدگاه و مشکلات خود را مطرح کردند.
بر اساس این گزارش یکی از نمایندگان استانی با انتقاد از عملکرد برخی استارتآپهای بیمهای ابراز نگرانی کرد که در صورت ادامه این روند، نمایندگان به تدریج از شبکه فروش بیمه حذف خواهند شد.
موضوع کمکاری و تساهل یکی از شعبات شرکتهای بیمه در استان همدان نیز موضوع گلایه یکی دیگر از رؤسای شعب بود که در ادامه مدعی شد پرداخت دیرهنگام و نامناسب این شعبه به اعتبار صنعت بیمه آسیب جدی وارد خواهد کرد.
در ادامه نیز برخی از فعالان بیمه با تأکید بر ضرورت برخورد با تخفیفات غیرمتعارف برخی بیمهگران، برای دریافت معوقات خود خواستار مساعدت بیمه مرکزی شدند.
رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از دیدگاهها و همچنین دغدغههای متولیان صنعت بیمه در همدان از این استان به عنوان پایتخت تمدن و هویت یاد کرد و گفت: حضور ما در این استان از اهمیت تعامل نهاد ناظر با شبکه فروش و مدیران استانی صنعت بیمه حکایت دارد.
وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی مطالبات مطرحشده در حیطه وظایف و اختیارات نهاد ناظر صنعت بیمه نیست و باید از مسیر سندیکای بیمهگران ایران و شرکتهای متبوع پیگیری شود.
پرویز خوشکلام خسروشاهی با تشریح مأموریتهای مهم و پیچیده بیمه مرکزی، اظهار داشت: اگر توان و وقت نهاد ناظر در بخشهای غیرمرتبط صرف شود از انجام مأموریتهای قانونی خود باز میماند.
وی روحیه تعاملپذیری و همافزایی بین فعالان صنعت بیمه در هر استان را زمینهساز توسعه بیمه دانست و افزود: برای مثال اگر یک شرکت بیمه به استارتآپهای بیمهای اجازه رسوب چندماهه میدهد بیمه مرکزی نمیتواند ورود مؤثری داشته باشد هر چند راهکارهای برخورد با این تخلف تا حدودی به کار گرفته میشود.
خسروشاهی در ادامه با تأکید بر این نکته که ذخایر بیمه باید در بخشهای متنوع سرمایهگذاری شود، تصریح کرد: در آینده نزدیک با اصلاح آییننامه سرمایهگذاری تلاش میکنیم تمامی مطالبات شرکتهای بیمه نیز جزئی از سبد سرمایهگذاری تلقی شود و با اعمال سقف برای آن زمینه مرتفعشدن بخش مهمی از مسائل طرحشده به خصوص پرتفویمحوری فراهم شود.
وی بر ضرورت رقابت منصفانه در بازار بیمه تأکید کرد و گفت: مسئولان شعب شرکتهای بیمه در استانها باید از شرکتهای متبوع خود بخواهند تا با رعایت ملاحظات فنی زمینه نقشآفرینی بیشتر آنان را فراهم کند.
رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین طرحی در انجمن حرفهای صنعت بیمه خبر داد و گفت: قرار است برای هر یک از رشتههای بیمهای یک نرخ پایه در نظر گرفته شود که البته رعایت آن الزامآور نیست، اما شرکتهایی که از آن تخطی کنند در صورت بروز مشکل باید مسئولیت کامل عملکرد خود را بپذیرند.
وی راهاندازی یک بانک منسجم از رفتار بازیگران بازار بیمه را از نیازهای جدی این صنعت قلمداد کرد و افزود: اعتبارسنجی بیمهای در کنار کشف سریع تخلف و تقلب و همچنین کاهش هزینههای بیمهگری از جمله امتیازهای این بانک اطلاعاتی خواهد بود.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان در خصوص موارد اختلافی بین نمایندگان و استارتآپها تصریح کرد: طرح مشترک بین این دو بازیگر مهم صنعت بیمه در سندیکای بیمهگران ایران بررسی میشود که ایده نهایی آن هر چه باشد مورد تأیید و تأکید نهاد ناظر صنعت بیمه خواهد بود.
شایان ذکر است در این نشست، عباس خسروجردی _ مدیرکل نظارت فنی بر بیمههای اموال، اتومبیل و رسیدگی به شکایات_ نیز به سایر پرسشها و ابهامات فعالان صنعت بیمه استان همدان پاسخ داد.
گفتنی است سفر یک روزه رئیس کل بیمه مرکزی و همراهان به همدان عصر شنبه پایان یافت.
https://rooydadejadid.ir/?p=114818