×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۵ مرداد , ۱۴۰۴
رشد ۳۶ درصدی خدمات پزشکی و روانشناسی اسنپ‌دکتر در سال ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید به نقل از گروه اسنپ، گزارش سالانه اسنپ‌دکتر که مربوط به عملکرد این پلتفرم در سال ۱۴۰۳ می‌شود، نشان می‌دهد در سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون و ۶۳۵ هزار کاربر برای استفاده از خدمات اسنپ‌دکتر در این پلتفرم حساب کاربری ایجاد کرده‌اند.

همچنین در سال ۱۴۰۳، کاربران ۳۹.۳ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۲ درخواست مشاوره روانشناسی در اسنپ‌دکتر ثبت کرده‌اند. کاربران ۶۲.۷ درصد بیشتر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، از سرویس مشاوره متنی یا چت آنلاین برای برقراری ارتباط و دریافت مشاوره با پزشک و روانشناس استفاده کرده‌اند.

همچنین، در سال گذشته از ۶ هزار و ۱۸۸ پزشک و روانشناس همکار در اسنپ‌دکتر، بیش از هزار و ۷۱۱ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص و روانشناس فعال به بیش از ۵۰۰ هزار کاربر فعال مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی ارائه داده‌اند.

براساس این گزارش، متخصصان «زنان و زایمان» بیشترین درخواست مشاوره پزشکی را در سال ۱۴۰۳ از سوی کاربران داشته‌اند و «ازدواج موفق و روابط زناشویی پایدار» پرتکرارترین موضوع مشاوره با روانشناس اسنپ‌دکتر در این سال بوده است. براساس این گزارش، «شنبه»، پردرخواست‌ترین روز مشاوره روانشناسی در هفته بوده است.

سرویس سفارش آنلاین دارو با فعالیت در ۱۱ شهر کشور محبوب‌ترین سرویس اسنپ‌دکتر در سال ۱۴۰۳ اعلام شده است. این سرویس در استان‌های مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، قم، تهران، کرج، رشت، کرمانشاه، تبریز و ارومیه فعال بوده است. براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۳ کاربران ۲۵.۵۳ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۲، از طریق ثبت سفارش در اسنپ‌دکتر، برای دریافت نسخه الکترونیکی بیمه خود از داروخانه اقدام کرده‌اند.

همچنین ۹۰ درصد سفارش‌های دارو، در بازه زمانی تعیین شده توسط پیک اسنپ‌دکتر از داروخانه دریافت و به کاربر تحویل داده شده است. رکورد سریع‌ترین زمان تحویل دارو توسط پیک اسنپ‌دکتر به کاربر ۱۵ دقیقه بوده است. پیک اسنپ‌دکتر برای ارسال سفارش‌های کاربران، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ۶۴۶ کیلومتر مسافت را در طول یک سال طی کرده‌اند. بیشترین مسافت طی شده برای ارسال سفارش دارو ۳۹ کیلومتر بوده است.

کاربران اسنپ‌دکتر به ۶ هزار پزشک عمومی، متخصص و روانشناس دسترسی دارند به صورت ۲۴ ساعته دسترسی دارند. در سرویس اسنپ‌دکتر قابلیت سفارش آنلاین دارو نیز وجود دارد. داروهای بدون نسخه که در سال سال گذشته در اختیار کاربران اسنپ‌‌دکتر قرار گرفته‌اند شامل مکمل های غذایی، انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و کالاهای پزشکی موجود در داروخانه‌ها بوده‌اند. خدمات پزشکی دیگری که در اسنپ دکتر در دسترس بوده‌اند معاینه در منزل توسط پزشک عمومی و تخصصی و دسترسی به پرستار برای تعویض بانداژ، باز کردن گچ، سونداژ، سرم تراپی و دیگر خدمات مشابه بوده است.

تیم پشتیبانی اسنپ‌دکتر برای پیگیری و حل موضوعات کاربران از جمله پیگیری تماس کاربر با پزشک یا روانشناس، راهنمایی درباره نحوه استفاده از اپ، پیگیری و اصلاح سفارش دارو، ۶۳۸ هزار و ۳۸۰ تماس ورودی و خروجی با کاربران داشته‌اند که مجموع مکالمه آنها با کاربران برابر با ۱۳ هزار و ۲۴۴ ساعت معادل حدود یک سال و ۶ ماه است. کاربران میزان رضایت خود از پشتیبانی اسنپ‌دکتر را با ثبت ۴ ستاره از ۵ ستاره نشان داده‌اند.

تمرکززدایی خدمات سلامت و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در حوزه سلامت از جمله اهدافی است که مدیران عامل اسنپ‌دکتر برای سال ۱۴۰۴ در سر دارند. رضا ماهرنیا و امیرحسین جهان‌دیده، مدیران عامل اسنپ‌دکتر در یادداشتی در گزارش عملکرد این مجموعه نوشته‌اند: «۱۴۰۳ را با تمرکز بر توسعه خدمات هوشند و همگامی سلامت پشت سر گذاشتیم. در این مسیر تلاش کردیم تکنولوژی را بستری برای توسعه و حفظ سلامت مردم کشور قرار دهیم و قصد داریم در سال پیش رو به تمرکززدایی خدمات سلامت کمک کنیم و دسترسی به خدمات آنلاین سلامت را به صرفه و در لحظه، در گوشه گوشه ایران پهناور برای هموطنان عزیزمان فراهم آوریم.»

در ادامه این یادداشت آماده است: «در تلاشیم با اقدامات پیش‌دستانه و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در حوزه سلامت به ترویج فرهنگ پیشگیری به جای درمان کمک کنیم. هدف نهایی ما ارتقای کیفیت زندگی از طریق مداحله هوشمندانه، تسهیل مسیر درمان و حرکت به سمت نظام سلامت پیشگیرانه و هوشمند است.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

-----
----------------