به گزارش رویداد جدید به نقل از بانک مسکن –هیبنا، مصطفی تقوی عضو هیات عامل و معاون مدیر عامل در امور شعب و بازاریابی با بیان اینکه برگزاری دورههای حضوری بازآموزی برای رؤسای شعب ضرورتی اجتنابناپذیر است، افزود: دانش بانکی، قواعد نظارتی و ابزارهای فناورانه بانکداری با سرعت تغییر میکند و دورههای حضوری، بستری مناسب جهت انتقال تجربه، مشارکت تعاملی و بازآفرینی مهارتهای مدیریتی را بهصورت واقعی امکانپذیر میکند.
تقوی با اشاره به اهمیت حیاتی جذب منابع در شرایط فعلی بانک، گفت: با توجه به ناترازی موجود در بانک مسکن، بازاریابی هدفمند و برنامهریزیشده به یک ضرورت راهبردی تبدیل شده و رؤسای شعب باید درک عمیقی از مشتریان خود داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه «هر اتفاق خوب در بانک از شعب آغاز میشود»، اظهار داشت: شعب با نیازسنجی صحیح مشتریان، میتوانند مسیر توسعه محصولات جدید را هموار کنند و نقش تعیینکنندهای در بهبود عملکرد ایفا کنند.
عضو هیأت عامل بانک، به اهمیت تحلیل آماری و دادهمحور عملکرد اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیتهای شعب باید در قالب شاخصهای عملکردی قابل سنجش نظیر درجهبندی و سرانه پرسنلی دیده شود تا ارزیابیها به عدالت نزدیکتر شود.
وی همچنین مقایسه مستمر عملکرد بانک با رقبا را یک نیاز واقعی دانست و افزود: برای بهبود عملکرد نمیتوان صرفا به درون سازمان نگاه کرد بلکه باید همزمان ظرفیتهای داخلی، توانمندی نیروی انسانی و آمار رقبا را رصد کرد تا تصویر واقعی از جایگاه بانک به دست آید.
تقوی بخش مسکن را موتور محرک اقتصاد معرفی کرد و گفت: بانک مسکن با تجربه، شبکه گسترده و نیروی انسانی متخصص، ظرفیت عبور از تهدیدات و تبدیل آنها به فرصتها را داراست.
وی خواستار رویکرد خلاقانه رؤسای شعب در بازاریابی و استفاده از ظرفیت و مزیتهای رقابتی بانک در افزایش سهم بازار شد و افزود: بخش مسکن ظرفیت بالقوهای دارد که اگر با ابزارهای حرفهای بازاریابی، بانکداری شرکتی و تیمسازی صحیح همراه شود، میتواند جایگاه بانک را در اکوسیستم بانکی کشور ارتقا دهد.
وی با بیان اینکه «بانکداری شرکتی ظرفیت عظیمی برای حرکت رو به جلو دارد»، افزود: این حوزه میتواند سهم بازار بانک را به شکل چشمگیری افزایش دهد و مسیر پایداری برای جذب منابع فراهم کند.
مصطفی تقوی همچنین به بهای تمامشده بالای منابع اشاره کرد و گفت: این موضوع باید در برنامهریزی، طراحی محصولات و سیاستهای جذب منابع بهطور جدی لحاظ شود و جذب منابع ارزان قیمت در اولویت باشد.
همچنین رضا فرامرزی رئیس اداره کل آموزش در این مراسم، با تشریح الزامات عملکردی شبکه بانک، بر محورهای کلیدی در موفقیت شعب تأکید کرد و افزود: مشتریان محور اصلی تداوم و پایداری هر کسبوکار بهویژه در نظام بانکی هستند و ضرورت دارد اصول تکریم و مدیریت حرفهای ارتباط با مشتریان بهصورت کامل، مستمر و بدون هرگونه کاستی رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه اعتماد مشتری مهمترین دارایی شعب است، افزود: برای متقاعد کردن مشتریان در مذاکرات و تعاملات شعب، نخستین قدم آن است که رئیس شعبه و همکاران، خود را در جایگاه مشاور تخصصی مشتری معرفی کنند؛ این نگاه، رابطهای مبتنی بر اعتماد ایجاد کرده و زمینه انتخاب بانک مسکن بهعنوان شریک مالی مشتری را فراهم میکند.
رضا فرامرزی با تشریح اصول بازاریابی حرفهای، اظهار داشت: در فضای رقابتی امروز، بازاریابی بدون دانش و شناخت کافی از بازار نتیجهبخش نخواهد بود، کلید واژههای مولد و موثر در فرآیند بازاریابی مبتنی بر هدفگیری، محصول، جایگاهیابی، قیمت، بخشبندی، نحوه ارائه، محیط، مکان و فرایند است که این عناصر باید بهصورت منسجم در برنامه بازاریابی شعب لحاظ شوند تا بتوانند به جذب منابع پایدار منجر شوند.
رئیس اداره کل آموزش، یادگیری سازمانی را یکی از پایههای اصلی بهبود عملکرد در شعب دانست و گفت: یادگیری از یکدیگر و انتقال تجربه، بخشی از روشهای استاندارد کاری در سازمانهای پیشرو است که اعضای تیم باید تشویق شوند و در فرآیند رشد و بهبود عملکرد نقش فعال داشته تا این تعاملات و اشتراک تجربهها، علاوه بر افزایش دانش عملی، موجب تقویت اعتماد به نفس، ارتقای مهارتهای حل مسئله و افزایش اثربخشی شعب میشود.
https://rooydadejadid.ir/?p=130063














