
به گزارش رویداد جدید، عدم ارتباط با شرکتهای بزرگ و تجار بینالمللی را یکی از معضلات تجارت خارجی ایران دانست و افزود: به نظر میرسد نبود بازاریابهای مطلوب و بینالمللی و روش سنتی در تجارت آسیبهای جدی را متوجه صادرات غیرنفتی ایران کرده است.
وی با تاکید بر لزوم نمایش توانمندیهای صادراتی ایران، تصریح کرد: ایران اکسپو، یکی از بهترین ابزارهای عرضه ظرفیتهای تولیدی و صادراتی است و تولیدکنندگان ایرانی میتوانند در این رویداد محصولات خود را در دنیا معرفی کنند؛ زمان تغییر مدلهای تجاری رسیده است و اکسپو یکی از بهترین روشهاست.
امامی با بیان اینکه در دورههای نخست برگزاری ایران اکسپو بیشتر آزمون و خطا را تجربه میکردیم، افزود: در دو دوره گذشته دولتهای وقت به اهمیت این رویداد تجاری معترف شدند و به میدان آمدند و رویداد با اعتبار بیشتر به کار خود ادامه داد؛ تجربیات سالهای گذشته باعث شد که در سال جاری انتخاب مهمانان و روش هزینه دقیقتر باشد و سعی داریم در این دوره آگاهانهتر مهمانان را به بخشهای تولیدی و ظرفیتهای صادراتی سوق بدهیم.
مدیر کل دفتر آماد و پشتیبانی سازمان توسعه تجارت ایران در پایان اضافه کرد: روش صادرات و تجارت در ایران سنتی است به مثابه صادرات یکسری کالاهای خاص با روش سنتی به یکسری بازارهای هدف محدود شده است این در حالی است که برگزاری اکسپو در بازارهای صادراتی تنوع ایجاد و توانمندیهای ما را دیگران میشناساند؛ جلسات B۲B در حاشیه این رویداد فرصت شناسایی استانداردهای کشورهای هدف صادراتی، روش حمل کالا و … را برای مشخص میکند.
گفتنی است؛ هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵، با همکاری و مشارکت وزارت صمت، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ایران و سایر نهادهای دولتی و خصوصی از ۸ اردیبهشت ماه به مدت ۵ روز به میزبانی تهران برگزار میشود.
https://rooydadejadid.ir/?p=114720