×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۴
گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت پرشین/ تقسیم سود ۸ ریالی به ازای هر سهم

به گزارش رویداد جدید : در این مجمع، با رأی سهامداران، ۹۰ درصد از سود قابل تقسیم، معادل ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، به سهامداران تخصیص یافت که به ازای هر سهم ۸ ریال سود تقسیم شد.

گزارش عملکرد و دستاوردها

باقر صمدی، مدیرعامل شرکت آسان پرداخت، در این مجمع به تشریح عملکرد سال گذشته، چالش‌ها، دستاوردها و چشم‌انداز آینده شرکت پرداخت و گفت:شرکت در سال گذشته با چالش‌های متعددی از جمله انطباق با قوانین بانک مرکزی، اختلاف با شهرداری درخصوص ساختمان‌های متعلق به شرکت و اختلاف با اپراتورها مواجه بود که خوشبختانه تمامی این مسائل با موفقیت مدیریت و حل‌وفصل شده‌اند.

وی با اشاره به خروج یکی از سهامداران در سال ۱۴۰۲ و چالش‌های ناشی از آن، اظهار داشت: ورود بانک شهر به‌عنوان سهامدار اصلی، امکان سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه فعالیت‌های شرکت را فراهم کرده است. همچنین، بدهی‌های انباشته شرکت که عمدتاً مربوط به خرید پوزهای سال‌های گذشته بود، تسویه شده است.

اصلاح کارمزدها و چشم‌انداز درآمدی

مدیرعامل آسان پرداخت به اصلاح کارمزدهای خدمات کارت‌به‌کارت و چک‌های الکترونیکی توسط بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: تا پیش از این، شرکت با وجود انجام ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون تراکنش کارت‌به‌کارت، درآمدی از این محل نداشت. اما با اصلاح کارمزدها توسط بانک مرکزی، انتظار می‌رود درآمد قابل‌توجهی از این محل و سایر خدمات نظیر چک الکترونیکی نصیب شرکت شود.

صمدی تأکید کرد: در حال حاضر، شرکت با ریسک‌های عملیاتی یا هزینه‌های غیرمتعارف مواجه نیست و آماده جهش بزرگ در عملکرد خود است.

عملکرد عملیاتی و مالی

مدیرعامل آسان پرداخت به دستاوردهای عملیاتی شرکت اشاره کرد و گفت: ارزش شرکت از ۳.۳ همت در سال گذشته به ۱۲.۶ همت در پایان خرداد ۱۴۰۴ افزایش یافته است. همچنین، سود عملیاتی شرکت ۱۳۳ میلیارد تومان و سود خالص ۴۴۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در حوزه زیرساخت، ۵۰ هزار دستگاه پوز جدید نوسازی شده و افزایش ۶۵ درصدی ارزش تراکنش‌ها ثبت شده است. شرکت در پروژه‌های ملی مانند شاپرک ۲ و اوراق خام نقش فعالی داشته و پایبندی به الزامات ممیزی شاپرک را به‌طور کامل رعایت کرده است.

چشم‌انداز و مأموریت شرکت

وی درخصوص چشم‌انداز شرکت اظهار داشت: آسان پرداخت با شعار ‘هر فرد شایسته تجربه‌ای ایمن و آسان در حوزه فناوری و پرداخت است’، به دنبال پیشگامی در سیستم‌های پرداخت و فناوری‌های مالی از طریق ارائه راهکارهای نوآورانه و قابل اعتماد است. مأموریت ما توانمندسازی کسب‌وکارها و افراد از طریق نوآوری، فناوری پیشرفته و مشارکت‌های راهبردی است.

مسئولیت‌های اجتماعی

صمدی به اقدامات شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، با برگزاری نمایشگاه خیریه، ۴۰۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شد که برای خرید دو دستگاه رادیوتراپی برای کودکان مبتلا به سرطان از طریق مؤسسه محک اختصاص یافت. همچنین، خدماتی به ارزش ۴ میلیارد تومان به‌صورت رایگان ارائه شد.

چشم‌انداز آینده

مدیرعامل آسان پرداخت با اشاره به برنامه‌های آینده شرکت اظهار داشت: تمرکز ما بر توسعه خدمات دیجیتال، پرداخت‌های اعتباری، و شخصی‌سازی خدمات مالی است. با تغییر مدل کسب‌وکار به سمت اکوسیستم یکپارچه بانک و پرداخت، انتظار داریم سودآوری شرکت افزایش یابد. همچنین، توسعه منابع درآمدی جدید، بهره‌وری، و بهبود تجربه مشتری از اولویت‌های اصلی ماست.

جایگاه بازار

صمدی در پایان خاطرنشان کرد: آسان پرداخت با ۵ درصد سهم بازار پرداخت کشور، ۲۰ درصد سهم بازار سوئیچ کارت‌به‌کارت، و ۲۰ درصد بازار خرید بسته اپراتورها، یکی از بازیگران اصلی صنعت پرداخت است. تعداد کاربران اپلیکیشن شرکت به ۱۹.۳ میلیون نفر رسیده و تعداد تراکنش‌های اینترنتی نیز رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی افزود: افزایش سرمایه شرکت از ۸۸۸ میلیارد تومان به ۱.۲۸۲ همت در حال انجام است و انتظار می‌رود این افزایش سرمایه تا پایان مهلت قانونی تکمیل شود.

پایان گزارش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

-----
----------------