به گزارش رویداد جدید ، احسان اسحاقی، مدیر روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان، در حاشیه سومین روز از بیستوسومین نمایشگاه بینالمللی متافو، با اشاره به تعریف وظایف راهبردی برای واحد روابط عمومی در چارچوب استراتژی کلی سازمان، گفت: ایجاد نظام برندینگ، تدوین گردش کاربر، بازنگری در گردش کار ارتباط با رسانه و ارتقای تعامل با رسانههای رسمی و معتبر اعم از تخصصی و عمومی، از جمله این فعالیتها است.
وی با بیان اینکه این روند از سالهای گذشته ادامه داشته، افزود: امسال موفق شدیم برنامه ارزیابی و بازنگری در ارزیابی رسانهها را به دلیل تعدد و تکثر پایگاههای خبری، رسانههای مکتوب، دیجیتال و دیداری-شنیداری انجام دهیم. بر این اساس، رابطهای منضبط و تعریفشده با رسانههای کشور در چارچوب امکانات شرکت، هم در بعد حمایتی و هم در زمینه استفاده صحیح و اصولی از ظرفیت رسانهها برای تبلیغ و تبیین دستاوردها برقرار کردهایم.
حرکت به سمت حوزه دیجیتال
مدیر روابط عمومی فولاد خراسان با تاکید بر لزوم حرکت به سمت استفاده از فناوریهای دیجیتال، خاطرنشان کرد: در این راستا برنامههایی در حوزه روابط عمومی دیجیتال تعریف شده و در مراحل ایجاد پایههای اولیه آن هستیم. پیشبینی میکنیم در ماههای آینده شاهد اجرای این برنامهها باشیم. این روند در زمینههای غیررسانهای مانند مدیریت بازدیدها، رویدادها و تشریفات نیز در حال انجام است و هدف، استفاده نظاممند از فناوری برای سایر ارتباطات اجتماعی است.
اهداف حضور در نمایشگاه متافو
اسحاقی درباره اهداف حضور فولاد خراسان در نمایشگاه متافو اظهار کرد: متافو رویدادی باسابقه است و امسال در بیستوسومین دوره آن حضور داریم. با تأکید مدیریت عالی شرکت و با در نظر گرفتن دیدگاههای حوزههای مختلف، تصمیم گرفتیم از این فرصت برای گفتوگوی رو در رو با ذینفعان، برقراری ارتباط مستقیم آنان با بخشهای مختلف شرکت و تبادل نظر با همکاران استفاده کنیم.
وی افزود: چنین رویدادهایی پایهگذار ایجاد فهم و سپهر فکری مشترک بین صنایع و شرکتهای مشابه است و پس از رسیدن به زبان مشترک، به عمل صحیح هدایت میکند. گفتوگو زمینهساز عمل مشترک است و شرکتهای حاضر در نمایشگاه از جمله صنایع معدنی، فولادی، سازندگان و تامینکنندگان میتوانند با توجه به زمینههای مشترک، الگوهای همکاری شکل دهند.
اسحاقی با بیان اینکه امروز شاهد ملاقات همکاران حوزههای تامین، خرید، فروش و بازاریابی با طرفهایی بودیم که بسترساز معاملات آینده خواهد بود، گفت: این فضا زمینهساز تبادل تجربه و شناسایی فرصتهای همکاری است.
معرفی پروژههای توسعه در نمایشگاه
وی درباره معرفی پروژههای توسعه شرکت در نمایشگاه، توضیح داد: فولاد خراسان تقریباً همه حلقههای زنجیره تولید به جز حلقه اول (تولید کنسانتره) را در استان فراهم کرده است. در این نمایشگاه بیشتر بر بحث پشتیبانی، تامین قطعات و تجهیزات و آشنایی با سازندگان متمرکز شدهایم. پروژههای توسعه شرکت عمدتاً پروژههای «زیر سقف» و توسعه ظرفیتهای موجود است و حلقه جدیدی به زنجیره اضافه نمیشود.
اسحاقی افزود: مجموعه پروژههای توسعه فولاد خراسان در سایت شرکت و در خبرهای منتشرشده موجود است و این نمایشگاه بیشتر فرصتی برای آشنایی با تامینکنندگان و سازندگان قطعات، تجهیزات و خدمات مورد نیاز تحت این پروژهها است.
مدیریت چالشها و بحرانها
مدیر روابط عمومی فولاد خراسان در پاسخ به سوالی درباره مدیریت چالشها و بحرانها در هشتنه ماهه گذشته، گفت: امسال با چالشهایی در حوزه حملونقل و همچنین تبعات عملیات خصمانه علیه کشور مواجه بودیم. خوشبختانه در حوزه خبرنگاری بحران نیاز خاصی نداشتیم چرا که تولید با قدرت ادامه یافت و حوزههای تامین و فروش به خوبی پیش رفت.
وی با اشاره به بحرانهای ساختاری مانند تامین انرژی، حملونقل و تامین مواد اولیه، تاکید کرد: با ارتباط مستمر با رسانههای معتبر و اطلاعرسانی به موقع، تلاش کردیم دیدگاههای شرکت را منتقل کرده و از ایجاد التهاب کاذب در شرکت و نگرانی خانوادهها جلوگیری کنیم. این استراتژی اجازه نداد بحرانهای تحمیلی بر فعالیت و انگیزه همکاران تاثیر بگذارد.
برنامههای مسئولیت اجتماعی
اسحاقی درباره برنامههای آتی در حوزه مسئولیت اجتماعی، اظهار کرد: هدف ما ایجاد تغییر در انگارهها و پیشفرضهای نادرست درباره مسئولیت اجتماعی صنایع در جوامع محلی است. در این راستا، به سمت پروژههای زیربناییتر و پاسخ به نیازهای واقعی مردم بر اساس نیازسنجی دستگاههای حاکمیتی جوامع محلی حرکت کردهایم.
وی به نمونههایی از اقدامات انجامشده اشاره کرد و گفت: اجرای مجموعه ورزشی دانشآموزی ورزشهای آبی در شهرستان محروم فیروزه، سرمایهگذاری در حوزه بهداشت و درمان و احداث مجتمعهای فرهنگی-ورزشی از جمله این اقدامات است که اگر فولاد خراسان ورود نمیکرد، شاید سالها طول میکشید تا محقق شود.
اسحاقی در پایان پروژه بازچرخانی پساب و استفاده از آب خاکستری برای تامین نیازهای تولید را از دیگر برنامههای مهم برشمرد و افزود: در صورت موفقیت این پروژه، نه تنها به احیای دشت و کاهش برداشت از آبهای زیرزمینی کمک میشود، بلکه نیاز صنایع شهرستان نیز به صورت پایدار تامین و سهم صنعت از آبهای زیرزمینی به صفر خواهد رسید.
https://rooydadejadid.ir/?p=130484















