
فرزانه صادق با اشاره به بازدید خود از آزادراه تهران-شمال در صبح روز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه و روند پیشرفت ساخت مناطق باقیمانده از این ابر پروژه آزادراهی اظهار کرد: خوشبختانه روند پیشرفت آزادراه تهران-شمال به عنوان یکی از پروژههای ملی از سرعت قابل قبولی برخوردار است.
وی افزود: یکی از نکات افتخار آمیز و مثال زدنی در پروژه آزادراه تهران-شمال، دانش مهندسی و فناوری های ساخت پل، تونل و ابنیه فنی است که از صفر تا ۱۰۰ توسط مهندسان جوان ایرانی رقم خورده است.
وزیر راه و شهرسازی از قابلیت افتتاح و بهره برداری ۱۵ کیلومتر از باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا شهریورماه امسال خبر داد و گفت: افتتاح این میزان از آزادراه، منجر به رفع بخشی از گلوگاههای این مسیر آزادراهی و تسهیل تردد می شود.
صادق با بیان اینکه «در ایام نوروز بیش از ۳۷ هزار تردد در آزادراه تهران-شمال ثبت شد»، گفت: با زیربار رفتن هر قطعه از آزادراه تهران-شمال به تسهیل ترافیک کمک می شود.
وی با اشاره به ساخت و توسعه منطقه ۳ آزادراه تهران-شمال بیان کرد: پس از هماهنگی هایی که قرار است با سازمان حفاظت محیط زیست انجام شود به زودی عملیات اجرایی منطقه ۳ آزادراه تهران-شمال نیز آغاز خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت ویژه و توپوگرافی آزادراه تهران-شمال در مسیر ساخت و توسعه تاکید کرد: باید واریانت های موجود در مسیر با هدف وارد شدن کمترین میزان آسیب به محیط زیست، بررسی شود.
صادق با اشاره به پیگیریهای انجام شده برای تامین منابع مورد نیاز تکمیل آزادراه تهران-شمال گفت: در سطح بالاتر شخص معاون اول رئیس جمهوری این مساله را پیگیری می کند و جلسات مشترکی هم با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای دستیابی به راهکار تامین منابع مالی برگزار شده است.
وی تصریح کرد: منابع مالی مورد نیاز ساخت و توسعه آزادراه تهران-شمال از محل بودجه عمرانی و اعتبارات امکان پذیر نیست. اگرچه باتوجه به توان فنی و بضاعت پیمانکاران پروژه با مشکلات فنی و پشتیبانی مواجه نیستیم.
وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: این بازدیدها با هدف پیگیری طرحها و بررسی پروژههای نیمه تمام و تسریع در پروژه های زیربنایی در دولت چهاردهم انجام شده است.
https://rooydadejadid.ir/?p=115453