×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵
در نشست تخصصی پدافند غیرعامل و روابط عمومی شرکت‌های تابعه ایمیدرو تأکید شد/ روابط عمومی‌ها در خط مقدم مدیریت بحران و جنگ رسانه‌ای

 حسین افشاری، قائم‌مقام ایمیدرو، با اشاره به رخدادهای اخیر، ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و افزایش آمادگی در بخش معدن و صنایع معدنی را بیش از گذشته دانست و گفت: تجربه‌های ارزشمند کشور در حوزه مدیریت بحران نشان می‌دهد که موفقیت در شرایط حساس، نیازمند آمادگی مستمر، آموزش تخصصی و تبدیل برنامه‌های نظری به اقدامات عملیاتی است. وی همچنین سرمایه اجتماعی و همبستگی ملی را از مهم‌ترین عوامل افزایش تاب‌آوری کشور در شرایط بحرانی عنوان کرد.

در ادامه، عباس اشراقی، مدیرکل حراست و دبیر کمیته پدافند غیرعامل ایمیدرو، بر اهمیت مدیریت هوشمندانه اطلاعات و نقش کلیدی روابط عمومی‌ها در صیانت از زیرساخت‌های حیاتی کشور تأکید کرد. وی اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کنند از برخی اطلاعات برای تحقق اهداف خود بهره‌برداری کنند، اطلاع‌رسانی مسئولانه و مدیریت دقیق محتوا اهمیت دوچندانی می‌یابد. به گفته او، سرمایه‌گذاری در حوزه پدافند غیرعامل نباید هزینه تلقی شود، بلکه اقدامی راهبردی برای کاهش آسیب‌پذیری‌ها و حفظ تداوم فعالیت‌های تولیدی و صنعتی کشور است.

سیدعلی‌رضا شجاعی، مشاور رئیس هیأت عامل و مدیر روابط عمومی ایمیدرو نیز با تأکید بر نقش رسانه‌ها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، گفت: هوشمندی اجتماعی، اقناع افکار عمومی و تبیین صحیح سیاست‌های اقتصادی از الزامات افزایش تاب‌آوری کشور است. وی افزود: روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها باید ضمن رعایت ملاحظات امنیتی، با تولید محتوای مستمر و حرفه‌ای، مرجعیت و اثربخشی خود را حفظ کنند و در مدیریت انتظارات عمومی، به‌ویژه در دوران پس از بحران، نقش فعالی داشته باشند.

در پایان این نشست، شرکت‌کنندگان بر توسعه آموزش‌های تخصصی، تقویت هماهنگی میان شرکت‌های تابعه، ارتقای برنامه‌های پدافند غیرعامل و افزایش بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای ارتقای آمادگی و تاب‌آوری بخش معدن و صنایع معدنی کشور تأکید کردند.

-----
----------------