×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
جای بیمه ها در تامین مالی اقتصاد خالی است

به گزارش رویداد جدید به نقل ازروابط عمومی بیمه میهن، علی استادهاشمی یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته، صنعت بیمه بین ۴۰ تا ۶۰ درصد تأمین مالی اقتصاد کلان را بر عهده دارد. اما در ایران، اقتصاد به شدت بانک‌محور است و بیش از ۹۰ درصد تأمین مالی از طریق بانک‌ها انجام می‌شود و تنها ۱۰ درصد به بازار سرمایه اختصاص دارد.
استادهاشمی ضمن تاکید بر این نکته که یکی از راه‌های تقویت صنعت بیمه در کشور، توسعه بیمه‌های عمر و زندگی است، افزود: با استفاده از این بیمه‌ها، می‌توان سرمایه‌گذاری‌های مردمی را به شکل مؤثری در اقتصاد کشور مورد استفاده قرار داد.
وی ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های بیمه‌ای به بلوغ فکری و توانگری مالی لازم برای ایفای نقش در اقتصاد کشور برسند و خدمات خود را به شکل منصفانه و فنی‌تر به بیمه‌گزاران ارائه دهند. 
رئیس کل بیمه مرکزی، بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت بیمه در ایران را مربوط به آگاه‌سازی عمومی و عدم شناخت کامل مردم از خدمات بیمه ای دانست و بر اهمیت گسترش محصولات و شخصی‌سازی آن‌ها تأکید کرد. 
وی تاکید کرد که با توجه به فناوری‌های جدید، صنعت بیمه باید در جهت ارتقاء و بهبود خدمات خود گام بردارد و گفت: سیاست کلان بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۳، حرکت به سمت فناوری‌های جدید و برخط است.
استادهاشمی اظهار امیدواری کرد با پیاده‌سازی این فناوری‌ها و به‌روزرسانی آئین‌نامه‌ها، صنعت بیمه به اهداف خود دست یابد.

-----
----------------