×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۴
درک مشکلات مردم، لازمه تحقق رضایت عمومی است

به گزارش رویداد جدید به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این نشست، «محمدعلی محسنی بندپی» ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۳، برنامه‌های عملیاتی معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌ها در سال ۱۴۰۴ را تشریح کرد.

او با تأکید بر ضرورت تعامل حل‌مسئله‌محور با نمایندگان مجلس و پرهیز از رویکردهای سیاسی، خواستار برگزاری دوره‌ای و غیرمتمرکز نشست‌های شورای هماهنگی مدیران استان‌ها با حضور نمایندگان مجلس در سطح شهرستان‌ها شد.

محسنی بندپی همچنین، بهبود ارتباط دستگاه‌های تابعه وزارت با دانشگاه‌ها را از شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیران استانی برشمرد و بر نقش شورای راهبردی مدیران کل با رویکرد حل مسئله تاکید کرد.

در ادامه این نشست، «سید جواد رضوی» معاون توسعه مدیریت و منابع نیز با تبیین راهبردهای این معاونت در سال ۱۴۰۴، ارتقاء کارآمدی و افزایش رضایت مردم را هدف اصلی فعالیت‌ها دانست و سه محور «اصلاح نگرش‌ها، بهبود اقدامات و افزایش بهره‌وری منابع» را ارکان اصلی تحقق این هدف معرفی کرد.

رضوی با اشاره به اینکه «رضایت مردم» مهم‌ترین شاخص ارزیابی عملکرد مدیران کل استانی است، تصریح کرد: درک واقعی از مشکلات مردم، نخستین گام در مسیر افزایش رضایت عمومی است.

او همچنین خواستار گفت‌وگوی مستمر ادارات کل استانی با کارکنان شد و با انتقاد از بسنده‌کردن به شعارهای کلیشه‌ای درباره منابع انسانی، گفت: باید در عمل به اهمیت نیروی انسانی پایبند بود.

رضوی نقدپذیری را از مولفه‌های اصلی سلامت اداری دانست و تأکید کرد: امور اجرایی باید مبتنی بر راهبردهای روان، ثبات در مقررات و حذف موانع صدور مجوزها دنبال شود.

در پایان این نشست، مدیران کل استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به بیان دغدغه‌ها، چالش‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

-----
----------------