گروه : راه و مسکن
به گزارش رویداد جدیدبه نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، طرح مدیران آینده سازمان تأمین اجتماعی، با رویکرد شایستهگزینی و شایستهسالاری و ایجاد فرصت برابر برای ارتقاء کارکنان و تصدی سمتهای مدیریتی و سرپرستی بر اساس شاخصهای آزمون علمی سازمان سنجش، مصاحبههای کانون ارزیابی و سوابق مدیریتی و تجربی اجرایی شده است.
آزمونهای این طرح تاکنون در دو مرحله برگزار شده و هدف از این طرح، ارزیابی و شناسایی و انتخاب مناسبترین افراد برای احراز مشاغل مدیریتی، تشویق و ترغیب کارکنان برای نیل به ارتقاء مشاغل مدیریتی و محورهای مورد تأکید این طرح، شامل؛ اصل شایسته سالاری، شایسته یابی، شایسته گزینی و شایستهگماری است که به منظور افزایش انگیزه کارکنان با استعداد در مسیر پیشرفت شغلی و ایجاد فضای رقابتی عادلانه جهت بهرهمندی تمامی کارکنان از فرصت ایجاد شده، اجرایی شده است.
تاکنون بیش از ۱۹۲ انتصاب در سطح کشور از بین رتبههای برتر جهت سطوح مدیریتی و سرپرستی صورت پذیرفته است.
همچنین طرح ستاد زندگی با کرونا، با ایجاد دبیرخانه ستاد زندگی با کرونا در سطح معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استانها به منظور اجرای اقدامات لازم به منظور مقابله با کرونا در حوزه بیمه، درمان و پشتیبانی تشکیل شده است.
اقدامات و عملکرد اداره کل فرهنگی و اجتماعی این معاونت، در ۴ محور قابل تقسیم بندی است.
الف) گفتمانسازی مفاهیم بیمه وتامین اجتماعی و ارتباط نظامند با شرکای اجتماعی
• برگزاری مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان با اجرای طرح: “انتخاب بازنشسته، همسر بازمانده، از کارافتاده کلی نمونه”
• پرداخت تعداد ۸ فقره تسهیلات در قالب رهن و اجاره، خرید، ساخت و تجهیزات اداری جمعا به مبلغ ۱۶۵۰ میلیون ریال به دفاترکانونهای کارگران بازنشسته و مستمریبگیر سراسر کشور
• اجرای طرح رفاهی و گردشگری مستمریبگیران تامین اجتماعی
• اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمریبگیران بر اساس تفاهمنامه سازمان با بانک رفاه کارگران
• اتخاذ اقدامات لازم در خصوص اعطای تسهیلات قرضالحسنه به بیمهشدگان و مستمریبگیران
• صدور دستورالعمل اجرایی برگزاری کارگاههای آموزش ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار
• برگزاری گرامیداشت هفته کارگر در سال جاری
• مساعدت و پرداخت حق عضویت بین المللی کانون عالی انجمنهای صنفی کارفرمایی ایران.
• مساعدت و پرداخت مبلغ ۳۰۰۰ میلیون ریال به تشکلهای کارگری
• اجرای برنامه اولویتدار مصوب مدیرعامل محترم سازمان در زمینه احیای شورای عالی تامین اجتماعی با تاکید بر رعایت اصل سه جانبه گرایی
• برنامهریزی برای برگزاری همایش تقدیر از مدافعان سلامت سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی با دبیری خانه صنعت، معدن و تجارت ایران
• گفتمان سازی مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در جهت گسترش پوشش بیمهای
• برگزاری نشستهای تخصصی مستمر و مشترک با اعضاء هیاتمدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمریبگیر سراسر کشور بر اساس مطالبات جامعه بازنشستگی
• بررسی و پیگیری اجرای طرح فروش اقساطی به مستمری بگیران تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال
ب) تولیدات رسانهای و فرهنگی
• اجرای طرح گفتمان مردمی تامین در قالب تشکیل ۴ گروه مجازی اجتماعی با عناوین “گفتمان مردمی تامین با کارفرمایان و پیمانکاران”، گفتمان مردمی تأمین با بیمه شدگان”، “گفتمان مردمی تأمین با بازنشستگان ومستمری بگیران” و “گفتمان مردمی تأمین با اصناف و نوآوران”
• تولیدات رسانهای در قالب طراحی، تولید و ساخت مالتی مدیا و موشن گرافیک با موضوعات: قوانین تامین اجتماعی
• تدوین و تولید محصولات و اقلام فرهنگی ویژه بازنشستگان و مستمریبگیران
• تهیه آخرین اخبار و گزارشهای تحلیلی و آماری و انعکاس آن در فضای مجازی و وب سایتهای تشکلهای اجتماعی
• تهیه مولتی مدیا در حوزه سلامت مخاطبین سازمان در راستای فرهنگسازی در زمینه پیشگیری از بیماریها
• تهیه دفتردوم کتاب خاطرات ماندگار
• به روز رسانی بروشورهای خدمات ۱۳ گانه تامین اجتماعی ویژه بیمه شدگان
ج) برنامه های فرهنگی و اجتماعی
• برگزاری مراسم تقدیر و تشکر از خانواده های معزز شهدای سلامت سازمان
• برگزاری سه دوره مسابقه کتابخوانی با عنوان “اخلاق حرفهای”، “فن بیان” و “من قاسم سلیمانی هستم” در سطح کشور
• برگزاری مرحله مقدماتی بیست و دومین دوره مسابقات قرآنکریم ویژه کارکنان در سراسر کشور
• برنامهریزی لازم برای اجرای جشن تکلیف ویژه فرزندان همکاران ستاد مرکزی
• اجرای طرح هر روز یک آیه از قرانکریم
• اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر
د) برنامه های در دست اقدام
• برنامهریزی لازم به منظور برگزاری همایشهای منطقهای ویژه کانونهای بازنشستگی
• اجرای طرح کرامت رضوی مبنی بر سفر مستمریبگیران به مشهد مقدس
• برنامه ریزی در راستای شناسائی و حضور در ۱۰ کارگاه بزرگ صنعتی و خدماتی
• برنامهریزی و اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری کارگاه ارتقای سطح آگاهی و باز آموزی قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی
همچنین پیگیری مستمراقدامات و فعالیت های صورت گرفته و پروژه های به انجام رسیده در سراسر کشور، برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم در ارتباط با سفرهای استانی مدیرعامل محترم سازمان و هیأت همراه، تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از طریق مدیران بیمه ای و درمان استانها، برگزاری جلسات متعدد از طریق سامانه ویدئو کنفرانس، برنامه ریزی و انجام بازدیدهای مدیریتی، تشکیل کمیته مرکزی مدیریت بحران سازمان و پدافند غیرعامل سازمان، تهاتر مطالبات سازمان با اموال پیشنهادی کارفرمایان مدیون و برگزاری کمیته ساخت و ساز حوزه بیمهای، از مهمترین عملکرد و اقدامات اداره کل اجرایی و هماهنگی امور استانها است.
عملکرد و اقدامات اداره کل ارتباطات و نظارت مردمی نیز در قالب؛ پاسخگویی به مخاطبین از طریق مرکز تماس ۱۴۲۰، پاسخگویی به مخاطبین از طریق سامانه پیامکی ۱۴۲۰، پورتال اداره کل ارتباطات و نظارت مردمی، درخواست ملاقات با مدیران وخدمات غیرحضوری تقسیم بندی می شود.
https://rooydadejadid.ir/?p=26954