×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳

 «شهریار افندی‌زاده» در گفت و گو با برنامه «روی خط اقتصاد» افزود: بر اساس تبصره (ص) بند ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ مقر شده پنج‌هزار دستگاه اتوبوس با حداکثر پنج سال کارکرد وارد چرخه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور شود. در این راستا وزارت راه و شهرسازی جلساتی با دستگاه های مسوول دخیل در این موضوع برگزار کرد.

وی ادامه‌داد: در سال های گذشته تعداد اتوبوس های بین شهری کاهش یافت یا به دلیل افزایش سن در مسافت های کوتاه استفاده می‌شود، بنابراین امیدواریم با تسهیلات فراهم شده زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور ایجاد شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی عنوان‌کرد: از همه سرمایه گذاران داخلی و شرکت های حمل و نقلی درخواست می کنیم در این زمینه سرمایه گذاری لازم را انجام دهند تا بتوانیم این امر مهم را محقق کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: سازمان حمل نقل جاده ای با ۱۳ کارخانه داخلی به‌منظور تامین اتوبوس و مینی بوس در سه سال آینده تفاهم نامه منعقد کرده است. همچنین واردات در کنار تولیدات داخلی مد نظر است تا بتوانیم کمبود وسایل حمل و نقل بین جاده ای را جبران کنیم.

افندی زاده تصریح‌کرد: همه شرکت های حمل و نقلی دارای کارت بازرگانی می توانند اقدام به واردات اتوبوس و مینی بوس کنند. همچنین تجار نیز می توانند اقدام به واردات کنند اما محور اصلی باید شرکت ها باشند و هیچ انحصاری در قانون برای آن دیده نشده است.

وی درباره تغییر کریدور ترانزیتی جاده ابریشم از ایران، گفت: مسیرهایی که به عنوان کریدور ترانزیتی هستند، همه کشورها تلاش می‌کنند سهمی از جابه‌جایی کالا در آنها داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: کریدور شمال- جنوب از طریق پاکستان به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی منتهی می‌شود.

-----
----------------