×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، بخش درمان ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بیشترین تعداد تخت‌های بیمارستانی را برای ارائه خدمات درمانی به بیماران در اختیار دارد که در سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد بستری‌شدگان در این مراکز حدود ۸۹۴ هزار و ۵۹۳ نفر بوده است.

براساس این گزارش، در این سال همچنین تعداد اعمال جراحی انجام‌شده در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی، ۵۰۷ هزار و ۱۰ عمل و جمع کل تعداد موارد سزارین و زایمان طبیعی انجام شده در این مراکز ۱۰۷ هزار و ۴۳۵ مورد بوده است.
برای تجهیز این مراکز به امکانات نوین، در سال گذشته تعداد ۴۶ دستگاه آمبولانس پیشرفته خریداری و تحویل این مراکز شده است. همچنین نیازسنجی دستگاه‌های با تکنولوژی پیشرفته (های‌تک) نیز در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی انجام شده و سه دستگاه “ام.‌آر.آی”، ۱۵ دستگاه “سی.‌تی.‌اسکن”، یک دستگاه “سی.‌تی.‌آنژیو” و یک دستگاه “آنژیوگرافی” به همراه ۲ دستگاه “سنگ‌شکن” تهیه و در بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نصب شده است.
توسعه ظرفیت‌های درمانی و عمق‌بخشی به خدمات سلامت با هدف کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان در بخش سلامت، از جمله راهبردهای تحولی مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی است و بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر علاوه بر آن‌که در بخش درمان غیرمستقیم بزرگترین خریدار راهبردی خدمات درمانی است؛ دومین تولیدکننده خدمات سلامت پس از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز محسوب می‌شود.
این گزارش حاکی است در حال حاضر بخش درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی مشتمل بر ۴۰۴ مرکز درمانی ملکی در سراسر کشور است که ۸۴ مرکز شامل ۷۹ بیمارستان (۷۶ بیمارستان ملکی و ۳ بیمارستان هیئت‌مدیره‌ای) و ۵ مرکز جراحی محدود با مجموع ۱۱ هزار و ۵۹۳ تخت فعال و ۳۲۰ مرکز خدمات سرپایی در سراسر کشور به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهند.
سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۱۰۶ بیمارستان و مرکز جراحی محدود، قرارداد همکاری دارد.
گفتنی است، بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی در شهرهایی که این سازمان فاقد مرکز درمانی ملکی است از پرداخت فرانشیز در بخش بستری در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی معاف هستند و در این بیمارستان‌ها خدمات بستری رایگان دریافت می‌کنند. همچنین خدمات بستری برای همه بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی بالای ۶۵ سال در همه مناطق کشور در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی، با فرانشیر صفر و به صورت رایگان ارائه می‌شود.
براساس آمارهای موجود در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۴۸ بیمار بیمه‌شده در مراکز طرف قرارداد این سازمان، خدمات بستری دریافت کردند که در مقایسه با سال گذشته در حدود ۷ درصد رشد داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


-----
----------------