×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳
امضای تفاهم‌نامه همکاری برای تضمین اعتباری تامین مالی جمعی

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، این تفاهم‌نامه به منظور تضمین سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی در سکوی تامین مالی جمعی مسکن پلاس با هدف حمایت از تولید واحدهای کمتر از ۵۰ نفر منعقد شد.

در ابتدای این جلسه محمدحسین مقیسه، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری بیشتر به صورت مشترک در این راه به نقطه خوبی برسیم. از آنجا که این عمل با نیت نیکو در حال انجام است، قطعا به هر دو مجموعه کمک می‌کند تا در راستای تولید و اشتغالزایی به بخش خصوصی کمک شود تا در نتیجه این اقدامات هر دو شرکت عملکرد خوب و مثبتی نیز بر جای بگذارند.

مقیسه افزود: با کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌‌آپ‌ها از طریق تامین مالی جمعی می‌توان اتکا به نظام بانکی را کاهش و همکاری‌ها در این جهت را گسترش داد.

قربانی مدیرعامل شرکت سپهر بوم راد ضمن تشکر از همکاری‌های ایجاد شده گفت: به جرات کمتر شرکت دولتی را دیدم که به این صورت پیگیر باشد. وی افزود: فکر می‌کنم بهترین خروجی این است که کمکی به تولیدکنندگان داشته باشیم.

قربانی در ادامه پیشنهادی در خصوص تخفیف کارمزد به نخبگان را مطرح کرد و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در واکنش به این پیشنهاد گفت: مشابه این اتفاق در سال‌های گذشته رقم خورده است، ما برای شرکت‌های پیشرو و دانش بنیان تخفیف ۵۰ درصدی در کارمزد، به علاوه بهبود رتبه اعتباری قرار دادیم تا اخذ ضمانت نامه برایشان سهل‌تر شود.

گفتنی است شیوه‌های نوین تامین مالی طی چند سال اخیر در کشور رواج پیدا کرده است. صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک نیز هم راستا با مدل‌های تامین مالی نوین، ضمانت‌نامه‌های ویژه این حوزه‌ها را نیز صادر می‌کند. یکی از حوزه‌های جدید در این بخش، تامین مالی جمعی (crowdfunding) است که توسط سکوهای تامین مالی جمعی مورد تایید فرابورس انجام می‌شوند. در این بخش صندوق به عنوان رکن ضامن عمل و «ضمانت‌نامه تامین مالی جمعی» که یک نوع ضمانت‌‌نامه تعهد پرداخت است را صادر می‌کند. براساس این ضمانت‌نامه در صورتی که به هر دلیلی تولیدکننده جذب کننده سرمایه‌ بر بستر سکوی تامین مالی جمعی، نتواند در سررسید به تعهد خود عمل کند، صندوق به سرمایه‌گذاران کراد فاندینگ (تامین مالی جمعی) تادیه خسارت می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


-----
----------------