×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۰ مرداد , ۱۴۰۳
تلاش برای ارتقای تعاملات تجاری با همسایگان

به گزارش رویداد جدید ، سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران امروز یکشنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۳ در نشست خبری رویداد معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران گفت: ما در سازمان توسعه تجارت متولی تجارت خارجی کشور هستیم.
وی با بیان اینکه خدمات یکی از حوزه های مهم برای صادرات است، افزود: در حالی ۷۰ درصد بسته صادراتی برخی کشورها به حوزه خدمات مربوط است که در ایران این حوزه مغفول مانده بود. بنابراین به دنبال آن هستیم که صادرات خدمات در ایران مانند صادرات کالا، شناسنامه‌دار شود.
معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: یکی از تلاش‌های جدی ما این است که وقتی آمار تجارت کشور را اعلام می کنیم آمار صادرات حوزه خدمات اعم از خدمات فنی مهندسی، نرم‌افزار، خدمات فرهنگی و… اعلام شود.
قنادزاده با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در حوزه خدمات داریم، گفت: یکی از ضرورت‌های ما این است که بستری درست کنیم که ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معافیت ها و … را معرفی کنیم. خیلی از دستگاه های ما بسته های سرمایه گذاری آماده کرده اند که دیده نشده است مثل مناطق آزاد.
بنابراین حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی مورد توجه ما قرار گرفت و چون اولین تجربه است، این را در بخش های خصوصی و دولتی برگزار کنیم. این رویداد با همت سازمان توسعه تجارت برگزار خواهد شد.
وی افزود: این نمایشگاه که از ۵ تا ۷ مهرماه برگزار می‌شود، نمایشگاه جامع معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری است و امیدواریم با معرفی روابط خوبی که در حوزه بین الملل شکل گرفته، قفلی که بر جذب سرمایه گذاری خورده بشکند.

بسته های مفصل برای سرمایه گذاری همسایگان در ایران
در ادامه این نشست، محمود بازاری، مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت در مورد رویداد معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران گفت: با فضای تعاملات تجاری و اقتصادی با همسایگان می‌توانیم فرصت های سرمایه پذیری کشور را معرفی کنیم. برگزاری برنامه‌های محتوایی و نشست‌های تجاری و تخصصی با مهمانان خارجی هدف اصلی از این نمایشگاه است. وی افزود: امیدواریم با همکاری خوب وزارت امور خارجه بتوانیم یک دستاورد مثبت و خوب را برای اولین دوره نمایشگاه کسب کنیم‌.
انتهای پیام/


-----
----------------