×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، متن پیام مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار به شرح ذیل است:

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور درج شده است که هرساله بهانه‌ای برای تقدیر از تلاشگران عرصه خبر و رسانه است. واقعیت این است که در دنیای امروز و عصر ارتباطات و با توسعه ابزارهای هوشمند اطلاع‌رسانی، همچنان خبرنگاران، رسانه‌ها و فعالان عرصه خبر، نقش تاثیرگذاری در این عرصه دارند. گسترش ابزارها و تکنولوژی‌های پیشرفته و رونق شبکه‌های اجتماعی، اگرچه مزیت‌های متعددی در تسهیل و تسریع دسترسی به اخبار، اطلاعات و منابع دارد، اما در این شرایط نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در دستیابی به اطلاعات موثق و دقیق و ارائه بازخورد و تحلیل، بی‌بدیل و دو چندان است.

از همین رو معتقدم خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حوزه اقتصادی، رسالت مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی و رشد و توسعه کشور دارند. نگاه ریزبین، نکته‌سنج و دقیق خبرنگاران و روزنامه‌نگاران این حوزه، رصد آمارها و تحولات اقتصادی و تجاری، انعکاس دقیق مشکلات و موانعی که در مسیر فعالیت اقتصادی، تولید و تجارت کشور وجود دارد و ارائه بازخوردهای سازنده به مسئولان و مدیران، در فضای تعاملی سازنده با دستگاه‌های دولتی و خصوصی، می‌تواند به تسهیل و تسریع فرایندها منجر شود و با رفع موانع، زمینه‌ساز بهبود و ارتقای عملکرد مدیران و دستگاه‌ها و نهایتا رونق اقتصادی شود.

در حوزه تجارت و در راستای اهدافی همچون توسعه صادرات غیرنفتی و کالاهای با ارزش افزوده بیشتر و در شرایطی که کشور با موانعی همچون تحریم و محدودیت دسترسی به برخی بازارهای بین‌المللی رو به روست، خبرنگاران و رسانه‌ها با انعکاس دقیق مشکلات، انتشار اطلاعات و تحلیل‌های اقتصادی دقیق، بررسی و رصد آمارها و بازارها و… نقش تاثیرگذاری در اصلاح خطاها، ایجاد شفافیت، بهبود وضعیت اقتصادی و حل مشکلات فضای کسب و کار می‌توانند ایفا کنند. این نقش از مسیر تاثیر بر رفتار سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران، بهبود عملکرد دستگاه‌ها و تاثیرگذاری بر رفتار فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران می‌تواند ایفا شود. از همین رو معتقدم خبرنگاران و رسانه‌ها، یاری‌رسان سازمان‌ها و دستگاه‌ها در ایفای وظایف و رسالت‌ها هستند و زمینه‌های حضور و همراهی آنها باید بیش از پیش فراهم و تقویت شود.

در پایان، ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه صمیمانه تبریک می‌گویم و از همراهی آنها با سازمان توسعه تجارت ایران و انعکاس اخبار و نقدهای سازنده در این حوزه نهایتا قدردانی را دارم.

-----
----------------