مشاور استراتژی و تعالی سازمانی گروه فولاد مبارکه گفت: استراتژیهای گروه فولاد مبارکه براساس آخرین وضعیت صنعت فولاد جهان تدوین شده است.
سری یخچالهای Bespoke AI سامسونگ با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته هوش مصنوعی، تجربهای نوین از مدیریت انرژی و سرمایش هوشمند ارائه میدهند. این محصولات با ترکیب قابلیت AI Energy Mode برای بهینهسازی مصرف برق و فناوری AI Hybrid Cooling برای کنترل دقیق دما، علاوه بر صرفهجویی در مصرف انرژی، تازگی مواد غذایی را بهبود میبخشند. با طراحی کاربرپسند و اتصال به اپلیکیشن SmartThings نیز این یخچالها استانداردهای جدیدی را در تولید لوازم هوشمند خانگی تعریف کرده و استفاده از انرژی و منابع را به شکلی مسئولانه مدیریت میکنند.
پتروشیمی شهید تندگویان با اجرای برنامههای متعدد برای بهینهسازی انرژی و افزایش بهرهوری و در راستای کمک به کاهش ناترازی انرژی در کشور، موفق به کسب دستاوردهایی چون کاهش ۲۵ درصدی مصرف بخار نسبت به شرایط اولیه راهاندازی، صرفهجویی بیش از ۳۶۰ هزار مترمکعب سالانه آب و صرفهجویی بیش از ۶۵۰۰ مگاواتساعت برق در سال شده است.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در آیین افتتاح ابرپروژه انتقال آب دریا و قطع وابستگی صنایع بزرگ اصفهان از حوضه آبریز زایندهرود از قطع وابستگی صنایع استان اصفهان به حوضه آبریز زایندهرود با تأمین آب از دریا خبر داد.
مدیرعامل فولاد سنگان از دستاوردهای زیستمحیطی این شرکت خبر داد و گفت: با نصب فیلترپرسهای پیشرفته، مصرف آب برای تولید هر تن کنسانتره را نصف کردهایم.
فولاد مبارکه، از آغاز مسیر خود، توسعه هوشمندانه و زمانبندیشده را محور بقای صنعتی قرار داده است. حمیدرضا خسروانیپور، معاون طرح و توسعه، میگوید افزایش ظرفیت تولید از ۲.۵ به بیش از ۷ میلیون تن بدون فشار بر منابع آب و انرژی، نتیجه استراتژی «فولاد سبز» و بهرهوری فناورانه است. پروژههای این شرکت، از نورد گرم دو تا نیروگاههای خورشیدی و سیکل ترکیبی، با رعایت دقیق الزامات زیستمحیطی و ایجاد ارزش افزوده ملی، نشان از ترکیب هوشمندی توسعه و مسئولیت اجتماعی دارد.
سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به تصویب سه قانون و آییننامه اجرایی مهم در حوزه برق کشور، از فعالان بخش خصوصی خواست از فرصت کوتاه پیشرو برای ورود و سرمایهگذاری در صنعت برق استفاده کنند و گفت: ظرف چند هفته آینده، ظرفیتهای تازهای در حوزه تولید، هوشمندسازی و بهینهسازی مصرف برق برای بخش خصوصی باز میشود.
در جریان برگزاری نمایشگاه بینالمللی صنعت برق ایران، تفاهمنامهای میان همراه اول و توانیر با هدف توسعه همکاریهای فناورانه و ایجاد شرکت مشترک در حوزه انرژی به امضاء رسید.
وزیر نیرو گفت: تلاش میکنیم تا پایان امسال ۳ هزار مگاوات ذخیره ساز در بخش صنعت برق بسازیم.
مدیرعامل شرکت توانیر از اجرای طرح ملی بهینهسازی مصرف انرژی در صنایع انرژیبر خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه وزیر نیرو، صنایعی که نیروگاههای خود را تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهرهبرداری نرساندهاند، میتوانند با اجرای برنامههای بهینهسازی در تجهیزات مصرفی، از افزایش سقف مجاز مصرف برق در دورههای ناترازی برخوردار شوند.
در سالهای اخیر، مدیریت انرژی در ایران به یکی از چالشهای استراتژیک اقتصاد ملی بدل شده است. بحران ناترازی برق و گاز، که پیشتر عمدتاً به فصل تابستان و افزایش مصرف خانگی گره خورده بود، اکنون در آستانه زمستان این نگرانی را ایجاد کرده که مبادا بازهم شاهد تحمیل محدودیت بر صنایع مولد کشور باشیم.
در راستای سیاستهای دولت مبنی بر افزایش سهم انرژیهای تجدیدپذیر و کاهش مصرف برق شهری، پژوهشکده علوم زمین در مدت کمتر از دو ماه موفق به نصب و راهاندازی نیروگاه خورشیدی ۴۵ کیلوواتی بر بام ساختمان مرکزی خود شد.
در مراسم اختتامیه سمپوزیوم فولاد ۴۰۴ که با حضور جمعی از مدیران ارشد صنایع فولادی، اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس در سالن همایشهای انجمن آهن و فولاد ایران برگزار شد، دکتر جواد حاتمی ـ مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش ـ عنوان مدیر برجسته بخش دولتی و عمومی صنعت فولاد کشور در سال ۱۴۰۴ را به دست آورد؛ عنوانی که با رأیگیری پنهان اعضای انجمن و در کنار سه منتخب دیگر، نشاندهنده جایگاه محوری اندیشه مدیریتی نوین در ساختار فولاد کشور بود.
در رویداد تراکنش ایران، مدیران همراه اول در نشست «مثلث ناترازیها، نوآوریها و نوفناوریها» بر نقش فناوری و داده در کاهش ناترازی انرژی و توسعه راهکارهای هوشمند تأکید کردند.
مدیر عامل شرکت توانیر با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه برق نداریم و این موضوع تکذیب می شود، گفت: هر ساله در اردیبهشت ماه و بخشی از خردادماه اصلاح تعرفه داریم که یک بار انجام میشود.
در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس ملی مخابرات، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، از آغاز رسمی اجرای پروژه ملی «مهاجرت از شبکه مسی به شبکه فیبر نوری» در سراسر کشور خبر داد و آن را «بزرگترین پروژه تاریخ صنعت ارتباطات کشور» خواند.
مدیر عامل شرکت توانیر جمهوری اسلامی ایران با سفر به سیرجان از شرکت های منطقه معدنی و صنعتی گل گهر بازدید و در همایش «مدیریت بهینه تولید و مصرف انرژی جهت کاهش ناترازی در صنایع» حضور یافت.
وزیر نیرو با اشاره به هماهنگی این وزارتخانه با وزارت نفت اعلام کرد که امسال نسبت به سالهای گذشته توانستهاند مخازن سوخت و انرژی را پر کنند.
مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: مشترکانی که زیر الگو مصرف برق دارند به طور میانگین قبض ماهانه حدود ۵۰ هزار تومان دریافت کردهاند و برای مشترکین پرمصرف و کسانی که ۲ برابر الگو مصرف برق دارند قبضهای میلیونی صادر میشود.
مدیرعامل شرکت توانیر از گفتوگوهای فشرده با مقامهای انرژی روسیه و شرکتهای فعال در حوزه برق و فناوری خبر داد و گفت: در حاشیه مجمع بینالمللی انرژی روسیه، موضوعاتی چون امنیت انرژی، تنوعبخشی به منابع تأمین، گسترش انرژیهای تجدیدپذیر و استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت مصرف برق مورد بررسی قرار گرفت.
معاون راهبرد و توسعه کسبوکار شرکت مخابرات ایران با اشاره به اجرای طرح ملی مهاجرت از شبکههای مسی به فیبر نوری گفت:«این طرح تنها یک پروژه فنی نیست، بلکه گامی تمدنی در مسیر تحقق انقلاب صنعتی چهارم در صنعت ارتباطات کشور بهشمار میآید.»
در جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران که یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۴ در محل اتاق ایران برگزار شد، احسان دشتیانه، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با اشاره به مشکلات عمیق صنعت فولاد به دلیل محدودیتهای شدید انرژی، سیاستهای ناپایدار دولتی و مشکلات ارزی، خواستار اصلاح کل زنجیره تولید، صادرات و سیاستهای حمایتی این صنعت استراتژیک شد.
معاون بهرهبرداری فولاد مبارکه اعلام کرد: با تکمیل طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان، این شرکت بهطور کامل از وابستگی به منابع آبی داخلی رها و به خودکفایی پایدار دست خواهد یافت.
عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل در امور پشتیبانی بانک مسکن از رعایت اصول و ضوابط ویژه در ساخت و ساز توسط این بانک برای صرفهجویی در مصرف انرژی و حرکت به سوی کاهش هزینههای نگهداشت با رویکرد سبز خبر داد.









