مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک از صدور پروانه پلایای حاج علیقلی با پیگیریهای این مجتمع خبر داد و آن را دستاوردی مهم در مسیر توسعه، سرمایهگذاری و بهرهبرداری از ظرفیتهای شورابهای کشور عنوان کرد.
رئیس هیأت عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، در حاشیه بازدید از روند بازسازی واحدهای آسیب دیده فولاد مبارکه در جنگ رمضان، با تمجید از عملکرد مدیران و کارکنان این مجموعه، فولاد مبارکه را نماد توانمندی صنعتی کشور و الگویی کمنظیر از مدیریت بحران در شرایط جنگی دانست که موفق شد تولید و بازسازی را همزمان دنبال کند.
با ابلاغ حکمی از سوی دکتر مسعود سمیعینژاد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو، دکتر فخراله مولایی را به عنوان نماینده سازمان و رئیس هیأتمدیره شرکت صنایع فولاد کردستان معرفی کرد.
شرکت ملی صنایع مس ایران با ثبت رکورد ۵۵۰هزار متر حفاری اکتشافی، افزایش منابع زمینشناسی به ۲۲.۳ میلیارد تن و حفر عمیقترین گمانه اکتشافی کشور در معدن میدوک، دستاوردهای جدید خود در حوزه اکتشاف و توسعه معدنی را در نشست شورای معاونان ارائه کرد.
سید امیر برهانی نائینی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، از احداث یکی از شاخصترین پروژههای زیرساختی جنوب کشور شامل یک پارکینگ بتنی به مساحت ۱۵ هکتار خبر داد. این مجموعه با ظرفیت پذیرش ۱۶۸ تریلی و ماشینآلات سنگین، گامی مؤثر در راستای تسهیل تردد، نظمبخشی به ورود و خروج سایت و تکمیل زنجیره زیرساختهای گمرکی این منطقه خواهد بود.
«وجیهالله جعفری» معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، در آئین گرامیداشت روز ملی معدن در همدان با بیان اینکه زنجیره تأمین و صنایع وابسته به معدن سالانه حدود ۱۴ میلیارد دلار صادرات دارند، افزود: این موضوع نشاندهنده نقش مهم بخش معدن در اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد کشور است.
دبیرخانه جشنواره ملی ایما (اینوماین ۵) با انتشار گزارشی از آخرین وضعیت ایدههای واصله، از پایان یافتن مراحل اصلی داوری خبر داد و اعلام کرد این جشنواره در تابستان سال جاری میزبان برگزیدگان خواهد بود.
معاون وزیر صمت در بازدید از فولاد مبارکه، این مجموعه را دانشگاه صنعتی کشور خواند و گفت: مدیران و کارکنان این مجموعه با مدیریت جهادی و برنامهریزی دقیق، در شرایط جنگی ضمن حفظ تولید و آرامش بازار، #بازسازی واحدهای آسیبدیده را با موفقیت پیش بردند و افتخاری بزرگ برای صنعت ایران آفریدند.
مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اقدامات انجامشده در دوران جنگ رمضان و فرآیند بازسازی واحدهای آسیبدیده این شرکت گفت: در طول دوران جنگ و بازسازیها، تمامی موضوعات را با نگاه تابآوری پیگیری کردیم و با وجود ابعاد گسترده حادثه، کمترین تلاطم در بخشهای مختلف فولاد مبارکه رقم خورد.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اعلام لغو محدودیت صادرات اسلب، این تصمیم را اتفاقی مثبت برای صنعت فولاد کشور دانست و گفت: «با اقدامات انجامشده و برنامهریزیهای صورتگرفته، عطش بازار نسبت به ورق فولادی تا حد زیادی فروکش کرده و شرایط برای مدیریت بهتر بازار و توسعه صادرات فراهم شده است.»
مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران – یزد دوره آموزشی مدل بهرهوری در معادن و صنایع معدنی برای کارشناسان و مدیران مجتمعهای تابعه ایمیدرو و ایمپاسکو برگزار کرد.
در نشست مشترک بازرس کل امور صنعت و معاون وزیر با مدیرعامل گروه فولاد مبارکه مطرح شد: فولاد مبارکه با اتکا به رویکرد تداوم کسبوکار و اجرای برنامههای پیشگیرانه، موفق شد از چالشها و بحرانهای سال ۱۴۰۴ عبور کند و ضمن حفظ پایداری تولید، نقش مؤثری در تأمین نیاز بازار و جلوگیری از بروز اختلال در زنجیره عرضه محصولات فولادی کشور ایفا کند.
با حکم رییس هیات عامل ایمیدرو، امید امامی به سمت مدیرعاملی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران منصوب شد.
اجلاس مشترک ایران و افغانستان با محوریت توسعه همکاریهای معدنی، گسترش زیرساخت های حمل و نقل ریلی و تقویت تعاملات اقتصادی دو کشور، با حضور مقام های بخش معدن و صنعت، مسوولان دولتی و فعالان اقتصادی ایران و افغانستان در مشهد برگزار شد.
در حالی که فولاد خوزستان پس از خسارات ناشی از جنگ برای احیای ظرفیت تولید و جبران آسیبها به برق پایدار نیاز دارد، بازگشت محدودیتهای انرژی میتواند تبعاتی فراتر از یک شرکت و حتی یک صنعت داشته باشد.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو با تشریح وضعیت ذخایر، تولید و مصرف زغالسنگ در ایران و جهان، از وجود ۱۴ میلیارد تن ذخیره احتمالی زغالسنگ در کشور خبر داد و تاکید کرد که افزایش بهرهوری، مکانیزاسیون و ارتقای ایمنی معادن از مهمترین راهبردهای پیشروی این بخش است.
در نشست تخصصی دبیران کمیتههای پدافند غیرعامل و مدیران روابط عمومی شرکتهای تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بر ضرورت ارتقای تابآوری سازمانی، بازنگری در برنامههای پدافند غیرعامل و بهرهگیری هدفمند از ظرفیتهای رسانهای برای مقابله با تهدیدات و مدیریت افکار عمومی تأکید شد.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو تأکید کرد: با توجه به افزایش سرمایه تصویب شده، طرح ساماندهی پساب فاضلاب بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب این شهر سرعت گیرد.
مجری طرح اکتشاف منطقه غرب کشور اعلام کرد: عملیات اکتشافی مرحله پیجویی تکمیلی در پهنه دیواندره استان کردستان با شناسایی ۵۸ محدوده امیدبخش به مساحت مجموع یکهزار و ۲۹۰ کیلومتر مربع آغاز شده است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با انتقاد شدید از اعمال محدودیت برق در صنایع فولادی کشور از اواخر هفته گذشته توسط وزارت نیرو، گفت: در حالی که رئیس جمهور محترم و مجموعه دولت بارها بر ضرورت حفظ تولید و جلوگیری از قطع انرژی صنایع کلیدی و زیرساختی تأکید کردهاند، از ۱۴ خرداد برق بسیاری از واحدهای زنجیره فولاد کشور با محدودیت مواجه شده و این موضوع نگرانیهای جدی را برای بخش معدن و صنایع معدنی به ویژه بازار محصولات فولادی ایجاد کرده است.
با هدف توسعه زیستبوم نوآوری و فناوری، مرکز نوآوری صنایع معدنی و با حمایت معاونت علمی، زمینه همکاری میان صنایع معدنی، شرکتهای دانشبنیان، استارتاپها و پژوهشگران را برای حل چالشهای این بخش فراهم کرده است.
نشست تخصصی مدیران روابطعمومی ایمیدرو و شرکتهای تابعه با عنوان بازآفرینی نقش روابط عمومی در زیستبوم ایمیدرو و با هدف بررسی چالشهای ارتباطی و تدوین سند راهبردی روابطعمومیها در سالن جلسات شرکت ایمپاسکو، با حضور علیرضا شجاعی مدیر روابطعمومی ایمیدرو برگزار شد.
در نشست تخصصی بررسی چالشهای ایمنی معادن زغالسنگ با حضور دکتر محمد مسعود سمیعینژاد، رئیس هیأت عامل ایمیدرو، راهبردهای جدید این سازمان برای کاهش مخاطرات معدنی تبیین شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: با بهرهبرداری از انبارهای سرپوشیده و هوشمند ۱۲ هزار مترمربعی منطقه ویژه لامرد در آیندهای نزدیک و جذب اعتبارات زیرساختی ایمیدرو در تجهیز کاملتر آنها با احتساب فضای انبارهای گذشته، این میزان به ۱۵ هزار مترمربع فضای انبار افزایش می یابد که بخش عمدهای از درآمدهای پایدار منطقه از این طریق تأمین خواهد شد.









