همزمان با ایام دهه مبارک فجر، با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایدرو، استاندار خراسان شمالی و نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی شرکت دانشبنیان پلیمر آذین اسفراین به طور رسمی افتتاح شد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، در آیین افتتاح پروژههای شرکت فولاد و نورد سبا، با تشریح تفکیک ساختاری این شرکت از فولاد مبارکه، این تصمیم را اقدامی ملی و راهبردی برای افزایش چابکی عملیاتی، تمرکز بر فناوریهای نوین و توسعه محصولات با ارزشافزوده بالا دانست؛ تصمیمی که اکنون در شاخصهای مالی، تولیدی و سرمایهگذاری این شرکت بهوضوح قابلمشاهده است.
سازمان امور مالیاتی کشور مالیات متعلقه بابت ساخت هر واحد مسکونی مهر را ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد.
پروژه تصفیهخانه پساب کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه، بهعنوان یکی از مهمترین طرحهای محیطزیستی شرکت ملی صنایع مس ایران، همزمان با دهه فجر و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به افتتاح شد.
کارخانه تولید مفتول مسی ۸ میلیمتری مجتمع مس سرچشمه، با هدف تکمیل زنجیره تولید، افزایش ارزش افزوده و ارتقای بهرهوری، همزمان با دهه فجر و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهرهگیری از ظرفیت نخبگان و شرکتهای دانشبنیان در ارتقای صنایع، بویژه صنعت مس تأکید کرد.
پروژه الکترود گرافیتی اردکان با سرمایهگذاری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیأت عامل ایمیدرو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و مدیرعامل چادرملو به بهرهبرداری رسید.
نماینده مردم شریف شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح پروژههای فولاد و نورد سبا با تمجید از نقش راهبردی گروه فولاد مبارکه در توسعه صنعتی کشور تأکید کرد: این مجموعه با اتکا به سرمایه انسانی، نگاه آیندهنگر و اجرای پروژههای ملی، بارها نشان داده است که میتوان با خودباوری، مسیر پیشرفت ایران را هموار کرد.
کارخانه کنسانتره آهن بهاباد، واقع در شرق استان یزد، با هدف تأمین پایدار خوراک مجتمعهای صنعتی و با حضور وزیر صمت، رئیس هیات عامل ایمیدرو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و جمعی از مدیران ارشد این شرکت به بهرهبرداری رسید.
مدیرعامل منطقه ویژه لامرد: بیش از ۸ هزار میلیارد ریال پروژه کلان زیرساختی در دهه فجر به بهرهبرداری میرسد
همزمان با ایامالله دهه فجر و میلاد حضرت ولیعصر (عج)، پنج پروژه بزرگ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، فردا چهارشنبه با حضور وزیر صمت، رئیس هیأت عامل ایمیدرو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و مدیرعامل چادرملو افتتاح میشود.
در جلسه گروه کاری اشتغال و سرمایهگذاری استان اصفهان که با حضور دکتر اخلاقی نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مدیران اجرایی، بانکی و نمایندگان بنگاههای اقتصادی برگزار شد، ظرفیتهای اقتصادی استان، پروژههای پیشران و روشهای نوین تأمین مالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی «فروغ کویر» چادرملو، همزمان با میلاد حضرت ولیعصر (عج) و دهه مبارک فجر، با حمایت وزارت صمت و ایمیدرو و با حضور وزیر صمت، رئیس هیات عامل ایمیدرو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و مدیرعامل چادرملو به بهرهبرداری رسید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه از تأمین منابع کالابرگ برای سال آینده به میزان هر نفر یک میلیون تومان و پرداخت منظم آن طی هر ماه خبر داد.
وزیر نیرو با بیان اینکه روند مصرف آب و برق در کشور کاهشی است، گفت: با وجود آنکه هنوز در فصل بارش قرار داریم، نیاز به مدیریت مصرف آب و برق همچنان بهطور جدی احساس میشود و در دستور کار است.
سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه، میزان افزایش حقوقها برای سال آینده را طبق لایحه ۱۴۰۵ تشریح کرد.
شرکت سنگآهن مرکزی با ثبت فروش ۲۱ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته، و با احراز رتبه ۸۹، مجدداً به جمع ۱۰۰ شرکت برتر ایران بازگشت.
استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت توسعه همهجانبه مجتمع تیتانیوم کهنوج، تکمیل زنجیره تولید، رفع معارضات محیط زیستی و تامین زیرساختهای اساسی را از اولویتهای جدی استان برشمرد و از آمادگی استانداری و فرمانداریها برای حل چالشهای پیشروی این پروژه راهبردی خبر داد.
«سید محسن فاضلیان» عضو هیات مدیره بانک مسکن در حاشیه سفر به کرمان، با اعلام واریز ۱۴۴ هزار میلیارد تومان به حساب متقاضیان نهضت ملی مسکن در سطح کشور، از تعیین تکلیف و فروش اقساطی بیش از ۱۵۸ هزار واحد مسکونی خبر داد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران(ایزیپو) با هدف بررسی و ارزیابی مسائل و چالشهای موجود صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی شهرستانهای کمتر برخوردار، از نواحی صنعتی خاتم، هرات و سه واحد تولیدی در استان یزد بازدید کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران(ایزیپو) با همراهی «محمدرضا صباغیان» نماینده مردم شریف مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست در مجلس شورای اسلامی در نشستی با صنعتگران شهرستان خاتم به تشریح اقدامات صورت گرفته برای توسعه نواحی صنعتی این شهرستان پرداخت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران(ایزیپو) با همراهی «محمدرضا صباغیان» نماینده مردم شریف مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست در مجلس شورای اسلامی در نشستی با صنعتگران شهرستان خاتم به تشریح اقدامات صورت گرفته برای توسعه نواحی صنعتی این شهرستان پرداخت.
مدیرکل صمت استان کرمان از برنامه احداث ۲ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی توسط شرکتهای معدنی و صنعتی کرمان در این استان خبر داد و گفت: با برآورد سرمایهگذاری حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال، قرار است همزمان دو چالش بزرگ استان یعنی کمبود انرژی و هزینه بالای تولید از این طریق مرتفع شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک ملی ایران بهعنوان بزرگترین و سابقه دار ترین بانک کشور با ارائه تسهیلات هدفمند به تولیدکنندگان و صنایع و همچنین واگذاری گسترده داراییهای مازاد، نقش مؤثری در حمایت از تولید، اشتغال و ساماندهی نظام بانکی ایفا کرده است.









