به گفته مدیر کل دفتر برنامه و بودجه شرکت مهندسی آبفای کشور، با توجه به کم بارشی در کشور، سرانه مصرف آب شرب از ۱۸۵ لیتر باید به ۱۵۰ لیتر در شبانه روز کاهش پیدا کند.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با اشاره به راهاندازی مجدد کوره شماره ۸ ناحیه فولادسازی این مجتمع در مدت ۴۵ روز، تأکید کرد: این اقدام در شرایطی انجام شد که بازار فولاد با نوسان و التهاب مواجه بود و بازگشت سریع این واحد تولیدی نقش مهمی در مدیریت عرضه و بازگرداندن ثبات به بازار ایفا کرد. سعید زرندی در برنامه «صف اول» شبکه خبر تصریح کرد: این دستاورد حاصل دانش فنی متخصصان ایرانی، بومیسازی و کار تیمی است و توانسته در کوتاهترین زمان ممکن هم تولید را احیا کند و هم از تشدید فشارهای قیمتی در بازار جلوگیری به عمل آورد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز هویزه خلیجفارس از اجرای پروژههای بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب در مجتمع خبر داد و گفت: با تکمیل این طرحها، مصرف آب مجتمع نزدیک به ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.
هفته محیط زیست، فرصتی برای ارزیابی نقش صنایع در حفاظت از منابع طبیعی و کاهش اثرات فعالیتهای تولیدی بر محیط پیرامون است. در دنیای امروز، توسعه میزان تعهد بنگاههای اقتصادی به حفظ محیط زیست، مدیریت منابع و مسئولیتپذیری اجتماعی تعریف میشود. در همین چارچوب، مفهوم «تولید پایدار» به عنوان راهکاری برای ایجاد توازن میان رشد اقتصادی، حفظ منابع طبیعی و تأمین نیازهای نسلهای آینده مطرح شده است.
سرپرست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست ضامن امنیت ملی است، از استقرار نظام مدیریت زیست محیطی و حرکت به سوی فناوریهای سبز به عنوان اولویت راهبردی ایمپاسکو در راستای تحقق معدنکاری مسئولانه خبر داد.
محمدحسین مقیمی، رئیس هیأت عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در جمع معاونین، مدیران و جمعی از کارکنان شرکت فولاد سنگان، با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر خم، بر اهمیت نقش صنعت فولاد و بخش معدن در توسعه اقتصادی کشور تأکید کرد.
مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد معیار مصرف انرژی و محیط زیست، با تأکید بر اهمیت مدیریت مصرف در فصل گرما اعلام کرد:انتخاب آگاهانه وسایل سرمایشی بر اساس الزامات استاندارد و توجه به «برچسب انرژی»، نقشی مهمی در پایداری شبکه برق، کاهش هزینههای خانوار و صیانت از منابع ملی ایفا میکند.
واحد آموزش ایمپاسکو با هدف ارتقای آگاهی کارکنان و در پی بحران و کمبود آب شرب در شهر تهران، دوره آموزشی «مدیریت مصرف بهینه آب» با حضور نمایندهای از شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار کرد.
وزیر نیرو با بیان اینکه ۳۰۰ دشت کشور با پدیده فرونشست زمین مواجه هستند، افزود: با وجود بهبود میانگین بارش های کشوری، تنها در استان تهران نسبت به میانگین بلند مدت شاهد ۳۷ درصد عقب ماندگی هستیم.
سخنگوی صنعت آب با اشاره به وضعیت بحرانی ۴۰۰ دشت ممنوعه و فرونشست ۳۰۰ منطقه، قیمت پایین آب را مشوق اسراف دانست و تأکید کرد: جیرهبندی راهحل نیست، مدیریت مصرف و ۴۹ اقدام عملیاتی برای کاهش ۱۵ میلیارد مترمکعبی ناترازی آب در دست اجراست.
سخنگوی صنعت آب با اشاره به وضعیت بحرانی ۴۰۰ دشت ممنوعه و فرونشست ۳۰۰ منطقه، قیمت پایین آب را مشوق اسراف دانست و تأکید کرد: جیرهبندی راهحل نیست، مدیریت مصرف و ۴۹ اقدام عملیاتی برای کاهش ۱۵ میلیارد مترمکعبی ناترازی آب در دست اجراست.
وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه ۱۳۰ مگاواتی متانول کاوه گفت: ۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی تا تابستان امسال وارد مدار میشود.
سخنگوی صنعت آب یارانه پنهان در بخش آب را دهها میلیارد دلار در سال برآورد کرد و گفت: وزارت نیرو خواهان اصلاح قیمت آب، بهویژه در بخش کشاورزی بوده اما قوانین و تصمیمهای بودجهای مانع اجرای این سیاست شده است.
در نشست بررسی وضعیت تولید و پروژههای توسعهای منطقه معدنی سنگان که با حضور مسئولان استانی و مدیران شرکتهای صنعتی برگزار شد، دکترعلی رسولیان با ارائه گزارشی از روند فعالیتها و برنامههای توسعهای این مجموعه، از پیشرفت طرحهای مهم کنسانتره،گندله و اقدامات زیرساختی گسترده در این منطقه خبر داد و در عین تأمین پایدار سنگآهن، رفع برخی موانع اجرایی را از مهمترین چالشهای پیشروی تولید در این قطب معدنی کشور عنوان کرد.
وزیر نیرو با اشاره به تامین سوخت مورد نیاز نیروگاهها برای تولید برق فصل تابستان گفت: سدهای بزرگ کشور نیز در شرایط و وضعیت مناسبی برای تولید برق قرار دارند.
سخنگوی صنعت آب کشور گفت: ایران با وجود افزایش نسبی بارشها و بهبود ذخایر سدها نسبت به سال گذشته، همچنان وارد دوره ترسالی نشده و ۳۵ میلیون نفر درگیر تنش آبی هستند.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به تغییر مثبت در رفتار مصرفی شهروندان از رشد ۱۱ درصدی تعداد مشترکان خوش مصرف آب خبر داد.
سخنگوی آبفای تهران ضمن اشاره به محدودیتهایی برای پرمصرفها، درباره تفاهمهای انجام شده با شهرداری توضیح داد که با همکاری صورت گرفته چاههای با قابلیت آب شرب شهرداری به ظرفیت شبکه آبرسانی تهران منتقل میشود.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، در جمع مردم شهرستان مبارکه با اشاره به خسارات واردشده به این مجتمع در پی حملات اخیر، از آغاز روند بازسازی و تداوم حمایتهای این مجموعه از توسعه شهرستان خبر داد و تأکید کرد: با تکیه بر توان متخصصان داخلی، فولاد مبارکه بازسازی خواهد شد و قویتر از گذشته فعالیت خود را ادامه خواهد داد.
در شرایطی که بحران آب به یکی از مهمترین چالشهای کلان کشور، به ویژه در سطح کلانشهر تهران تبدیل شده است، نقش صنایع بزرگ در مدیریت و مصرف بهینه منابع آبی و حرکت به سمت بازچرخانی و استفاده مجدد از پسابها بیش از پیش اهمیت یافته است. در این میان، شرکت پالایش نفت تهران با توسعه و بهرهبرداری از واحدهای پیشرفته بازیافت آب، گامهای مؤثری در راستای کاهش مصرف منابع آب خام، حفظ محیط زیست و پایداری تولید برداشته است.
وزیر نیرو با اشاره به خسارتهای وارد شده به تاسیسات آب و برق کشور در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و ارتش تروریستی آمریکا، از بازسازی فوری نقاط آسیب دیده خبر داد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: ۴۴ درصد منابع آبی در تهران صرف شرب می شود که عدد قابل توجهی است در حالی که در کل کشور این عدد به ۴ تا ۵ درصد می رسد؛ بنابراین صرفه جویی نقش کلیدی برای عبور از شرایط سخت آبی در پایتخت است.
با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و جمعی از مسئولان شهری، پنج طرح تولیدی، محیط زیستی و توسعه ای در پتروشیمی شازند افتتاح و کلنگ زنی شد.
شهردار منطقه۱۳ از اجرای طرح گسترده نوسازی و تقویت پوشش گیاهی با کاشت ۳۰ هزار نهال در بوستان ۶۰۰ هکتاری جنگلی سرخهحصار خبر داد و گفت: تاکنون ۲۴ هزار اصله نهال در این بوستان کاشته شده و روند کاشت تا تحقق کامل برنامه ادامه دارد.









