سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن حفظ رویکرد تسهیل تجارت خارجی و ارتقای شفافیت، فرآیند صدور و تمدید کارتهای بازرگانی را بهینهسازی کرد و با اعمال نظارتهای پسینی، امکان سوءاستفاده از کارتهای بازرگانی را به حداقل رساند و موج استفاده از کارتهای یکبار مصرف را به شکل معناداری کاهش داد.
تالار صادراتی بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۲۴ بهمن ماه میزبان معامله ۵۷۴ هزار و ۷۸۶ تن انواع کالا و محصول بود. در این هفته بیشترین حجم معامله به کلینکر اختصاص یافت.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران اعلام کرد: صنعت پالایش در دولت چهاردهم پس از عبور از ناترازی و فشارهای شدید مصرفی، امروز به پایداری رسیده و افزایش تولید، توقف واردات نفتگاز، مدیریت مصرف، توسعه خطوط لوله و پیشرفت طرحهای کیفیسازی محورهای اصلی این تحول بودهاند.
عضو هیات مدیره انجمن انبوهسازان تهران با بیان اینکه تصور خریداران مسکن این است که جنگ نمیشود، گفت: در شرایطی که تورم به مرز ۶۰ درصد رسیده، مسکن به دلیل قرار گرفتن در رکود طی دو سال گذشته رشد چندانی نداشت و در حال جبران بخشی از این جاماندگی است. البته محتمل ترین سناریوی پیش رو، رکود تورمی است.
نمایندگان طرحهای احداث نیروگاههای خودتامین صنایع انرژی بر طی نشستی در توانیر، تامین سوخت نیروگاهی را اصلیترین چالش توسعه نیروگاههای ماده ۴ در کشور عنوان کردند.
مدیر استانی بانک صنعت و معدن سمنان در بازدید از چندین طرح صنعتی اظهار داشت: این بانک از ابتدای سال جاری با پرداخت ۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات، ۴۰ میلیون دلار حواله ارزی درخواست های خرید مواد اولیه از خارج از کشور، صدور ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال ضمانت نامه ریالی، بیش از ۵۰ طرح صنعتی و معدنی و دانش بنیان را تامین مالی کرده است.
به مناسبت دهه فجر، ۱۳ طرح بخش معدن و صنایع معدنی در استان های یزد و کرمان با حضور وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد.
رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد آلیاژی ایران گفت: حدود پنج درصد از فولاد تولیدی کشور به فولاد آلیاژی اختصاص دارد که مناسب این میزان تولید فولاد در کشور نیست.
مدیرعامل بورس کالای ایران از برنامهریزی این بورس برای راهاندازی صندوقهای کالایی در بخش معدن خبر داد و گفت: تجربه موفق راهاندازی صندوقهای طلا، نقره، زعفران و مس نشان داد که صندوقهای کالایی یکی از ابزارهای مالی کاربردی و در دسترس برای مشارکت مردم با سرمایههای خرد در توسعه تولید هستند؛ از اینرو بررسیها برای راهاندازی صندوقهای کالایی در حوزه معدن در دستور کار بورس کالاست.
وزیر نفت با اعلام اینکه در مجموع تا امروز، حدود ۱۶ میلیون مترمکعب در روز گاز، شامل همراه و مشعل جمعآوری میشود، گفت: حدود ۹ میلیون مترمکعب از این رقم در دولت چهاردهم محقق شده که عددی قابل ملاحظه است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به جایگاه جهانی ذخایر مس ایران، گفت: کشور ما با دارا بودن بیش از ۶۶ میلیون تن ذخایر مس و رتبه ششم جهانی، از ظرفیتی کمنظیر برخوردار است که با مدیریت هوشمندانه میتواند به رشد اقتصادی و توسعه زنجیره صنعت مس منجر شود.
ارزش معاملات بازارهای مالی بورس کالای ایران از ابتدای امسال تا ۲۰ بهمن ماه جاری با یک رکورد تاریخی و جهش ۴۱۷ درصدی نسبت به کل سال گذشته، از مرز ۲ هزار همت عبور کرد و به رقم ۲ هزار و ۱۰۷ همت رسید. این رشد چشمگیر نشان دهنده حرکت بورس کالای ایران در مسیر رشد و توسعه ابزارهای نوین مالی براساس نقشه راه ترسیم شده این بورس است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در آستانه دهه فجر اعلام کرد که این گروه صنعتی با تولید بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد خام، ارزآوری ۸۶۰ میلیون دلاری در دهماهه ۱۴۰۴ و پیشبینی صادرات یکمیلیارد دلاری تا پایان سال، در مسیر تبدیلشدن به یک بازیگر اصلی در بازارهای جهانی قرار دارد. او همچنین به چشمانداز دهساله این شرکت اشاره کرد که در آن درآمد فولاد مبارکه به ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
نایبرئیس هیأتمدیره بانک ملت با اشاره به ۱۷ سال حضور این بانک در بورس تهران، از تداوم رویکرد شفافیت، تقویت زیرساختهای مالی، توسعه نوآوریهای تأمین مالی و برنامهریزی برای افزایش سرمایه خبر داد و تأکید کرد : عملکرد بانک ملت در پایان سال، رضایت سهامداران را به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، در آیین افتتاح پروژههای شرکت فولاد و نورد سبا، با تشریح تفکیک ساختاری این شرکت از فولاد مبارکه، این تصمیم را اقدامی ملی و راهبردی برای افزایش چابکی عملیاتی، تمرکز بر فناوریهای نوین و توسعه محصولات با ارزشافزوده بالا دانست؛ تصمیمی که اکنون در شاخصهای مالی، تولیدی و سرمایهگذاری این شرکت بهوضوح قابلمشاهده است.
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با تشریح عملکرد بانک مرکزی در تامین ارز نیازهای وارداتی کشور اعلام کرد: خوشبختانه با اجرای سیاست جدید ارزی دولت، معاملات ارزی شتاب بالایی به خود گرفته و به تبع آن تامین ارز گروههای مختلف کالایی نیز افزایش محسوسی داشته بطوریکه آمار تامین ارز واردات با عبور از ۵۰ میلیارد دلار به رقم ۵۰ میلیارد و ۶۱۷ میلیون دلار از ابتدای سال تا امروز رسیده است.
رئیس هیاتعامل ایمیدرو با اشاره به اهداف برنامه هفتم توسعه، سهم عمده شرکت ملی صنایع مس ایران در تحقق ظرفیتهای تولید و توسعه صنعت مس کشور را تشریح کرد و از حمایت وزارت صمت و ایمیدرو از این مسیر خبر داد.
سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، در آئین افتتاح رسمی تولید الکترود گرافیتی در شرکت نوین الکترود اردکان اعلام کرد که این پروژه با سرمایهگذاری ۲۴۵ میلیون یورویی، ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن در فاز نخست و ایجاد اشتغال برای ۵۲۰ نفر، صنعت فولاد کشور را در برابر تحریمها مقاوم کرده است. وی تأکید کرد که این دستاورد، خودکفایی در تولید الکترود گرافیتی، جلوگیری از خروج ۵۴ میلیون یورو ارز و تقویت امنیت اقتصادی ایران را به همراه دارد و نوید توسعه پایدار و صادرات آینده را میدهد.
به گزارش رویداد جدید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی مارون؛ به مناسبت دهه مبارک فجر ،روز سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۴ در آیینی با حضور رئیس جمهور ۱۲۰ طرح مشارکتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخشهای مختلف دفاعی، نفت، گاز و پتروشیمی و …افتتاح و به […]
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: در سال جاری با چالشهای ناشی از جنگ تحمیلی و کمبود انرژی مواجه بودیم اما با این وجود تولید ما در ۹ ماهه نخست امسال، ۴۷۱ هزار تن بود که نسبت به رقبای خود در استان جایگاه بهتری داشتیم.
بانک سپه به عنوان نخستین و بزرگترین بانک ایرانی همسو با سیاستهای کلان اقتصادی دولت و در اجرای تکالیف ابلاغی بانک مرکزی، با هدف حمایت از پروژههای ملی و زیربنایی، از ابتدای دولت چهاردهم تاکنون بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال، ۵۴۰ میلیون یورو و ۲۹۱ میلیون دلار به بخش صنعت کشور اختصاص داده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در آستانه دهه فجر اعلام کرد که این گروه صنعتی با صادرات یک میلیارد دلاری و تولید بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد خام، در مسیر تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در بازارهای جهانی قرار دارد. او همچنین به چشمانداز ۱۰ ساله این شرکت اشاره کرد که در آن درآمد فولاد مبارکه به ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
رئیس هیأتمدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین افتتاح پروژههای ملی مناطق آزاد که بهصورت ویدیوکنفرانسی و با دستور رئیسجمهور برگزار شد با اشاره به نقش این منطقه در تقویت تولید، سرمایهگذاری و صادرات گفت: منطقه آزاد ارس امروز به صنعتیترین منطقه آزاد کشور تبدیل شده و نتایج عملکرد آن نشاندهنده حرکت هدفمند در مسیر توسعه اقتصادی و تولید پایدار است.
مدیر کل دفتر آفریقا سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن تاکید بر رشد تجارت خارجی ایران و آفریقا از افزایش ۶۶ درصدی صادرات ایران به آفریقا در ۹ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.









