×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵
منطقه ویژه اقتصادی گرمسار می‌تواند به یکی از قطب‌های صنعتی شرق کشور تبدیل شود

به گزارش رویداد جدید به نقل از ایدرونیوز ؛ فرشاد مقیمی در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و نشست بررسی ظرفیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه، اظهار داشت : موقعیت جغرافیایی و دسترسی‌های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، آن را به یکی از کانون‌های کلیدی توسعه صنعتی کشور تبدیل کرده است که با برنامه‌ریزی هدفمند و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری، می‌تواند به نگین توسعه صنعتی شرق کشور بدل شود.

وی به مزیت‌های آمایش سرزمینی این منطقه اشاره کرد و گفت: مجاورت با آزادراه تهران– مشهد و نزدیکی به کریدورهای ارتباطی مهم کشور به سمت سمنان و قم، ظرفیت کم‌نظیری را برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین ارتقای فعالیت‌های لجستیکی و صنعتی فراهم آورده است.

ارشاد استعدادی، رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و عضو هیأت عامل ایدرو نیز در این نشست بر ضرورت حمایت از کارآفرینان تأکید کرد و افزود: فراهم کردن بستر مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید از مهم‌ترین الزامات توسعه مناطق صنعتی است و ستاد تسهیل نیز در این مسیر تلاش می‌کند فرآیندها برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران تسهیل شود.

در این نشست، محسن اتابکی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، گزارشی از اقدامات انجام‌شده، روند توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های جذب سرمایه‌گذار در این منطقه ارائه کرد.

همچنین اعضای هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره تقویت زیرساخت‌ها، تسهیل حضور سرمایه‌گذاران و استفاده از ظرفیت‌های منطقه برای توسعه صنعتی مطرح کردند.

در پایان این برنامه، معاون وزیر صمت و اعضای هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی گرمسار بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این منطقه قرار گرفتند.

-----
----------------