×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ارائه ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانک توسعه صادرات به صادرکنندگان زعفران با نرخ ۱۵ درصد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، علی صالح آبادی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه حمایت از تولید وصادرات زعفران کشاورزان توسط بانک­های توسعه صادرات ایران، کشاورزی و ملت، اظهار داشت: این تفاهم نامه با هدف تحرک بخشی به تولید و اشتغال با توجه به مشکلات موجود برای خرید زعفران منعقد شده است.
وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه مقرر شد ۲۵۰ میلیارد تومان توسط بانک توسعه صادرات ، ۲۵۰ میلیارد تومان توسط بانک ملت و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی و جمعا هزار میلیارد تومان تسهیلات با ۳ درصد سود پایین‌تر از نرخ مصوب در اختیار صادرکنندگان و خریداران عمده زعفران قرار بگیرد.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات خاطر نشان کرد: همچنین ۳ درصد از سود تسهیلات پرداختی به خریداران و صادرکنندگان عمده زعفران توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه، منابع پرداختی به صادرکنندگان و خریداران عمده زعفران باعث می‌شود تا کشاورزان زعفران‌کار محصول خود را با قیمت بالاتری به فروش برساند، تصریح کرد: این اقدامات در راستای حمایت از تولیدکنندگان و جهش تولید و با توجه به افزایش نرخ ارز انجام می شود.


-----
----------------