×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بانکداری دیجیتال با شفاف سازی، سدی در برابر فساد است

به گزارش رویداد جدیدبه نقل از ایرنا، حسین مهری روز یکشنبه در آیین رونمایی از خدمات و محصولات جدید این بانک در ساختمان مرکزی سامانه سدف (سامانه دیجیتال فرآیندی)، سامانه هدف (همراه بانک دیجیتال فرآیندی)، سامانه پات (پذیرش اینترنتی تسهیلات) و سامانه ساحب (سامانه اعتبارات حدی بانک) با حضور «جمشید انصاری» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، افزود: امروز وظیفه افراد متخصص و متولیان دانش، تولید ایده و خلق ارزش افزوده از علم و فناوری است، اما برای تجاری سازی هر ایده و دانشی، بانک ها و مؤسسه های مالی وظیفه دارند برای سرمایه گذاری جهت تولید انبوه و فروش و صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان وارد عمل شوند و تأمین مالی این واحدها را بر عهده گیرند.
وی افزود: تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان در سال ۹۷ تعداد ۱۸۸ فقره تسهیلات به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال بوده و در سال ۹۸ نیز ۱۰ هزار میلیارد ریال در قالب ۲۵۰ فقره تسهیلات به این شرکت‌ها پرداخت شد.

مهری توضیح داد: امسال در ۶ ماه نخست امسال نیز شرکت های یاد شده بیش از ۷ هزار میلیارد ریال در قالب ۱۱۷ فقره تسهیلات دریافت کرده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد قابل توجه ۹۵ درصدی را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی وزارت امور اقتصادی و دارایی در چارچوب بسترهای تعریف شده در بین بانک های دولتی و خصوصی، این بانک رتبه دوم را از نظر بانکداری دیجیتال به خود اختصاص داد و امروز در چارچوب خدمات نوین باید در جهت کسب رضایت مشتریان تلاش کرد.

مهری موضوع قیمت تمام شده و هزینه پول برای کارآفرینان را مهم دانست و توضیح داد: اکنون در قالب ۳۹ پروژه بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان در پنج منطقه کشور برای رشد برنامه های بانکداری دیجیتال تلاش می کنند.

وی آمار داد: کارنامه ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حاکی از رشد ۵۰ درصدی قرار دادها، افزایش ۱۲۴ درصدی وصولی ها و رشد ۵۷ درصدی پرداختهاست و مانده سپرده ها نیز رشد ۶۳ درصدی را نشان می دهد.

بانک های صنعت و معدن، کشاورزی، توسعه صادرات، مسکن و توسعه تعاون، پنج بانک توسعه ای و دولتی محسوب می شوند.   

برچسب ها :

-----
----------------